- Hirdetés -

Különleges teherautókat tesztel a Coca-Cola

|

A Toyota a Coca-Colával és az Air Liquide-dal együttműködve kísérleti programot indít egy új, hidrogén üzemanyagcellás elektromos, helyi emissziómentes, hosszú távú teherautó kifejlesztésére. A valós körülmények közti hosszútávú teszt céljából a Toyota egy hidrogén meghajtású teherautót bocsátott a Coca-Cola rendelkezésre, hogy demonstrálja az üzemanyagcellás technológia hatékonyságát és életképességét a nehéz teherszállításban. A technológiában és a projektben hatalmas potenciál rejlik: a hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiával felszerelt nehéz tehergépkocsik csökkenthetik a távolsági logisztikai műveletek széndioxid-kibocsátását, és ösztönözhetik a fenntartható hidrogén-utántöltő infrastruktúra fejlesztését.

A Toyota a Coca-Colával közösen megkezdte egy új, hidrogénüzemű teherautó tesztelését az italgyártó vállalat ellátási műveleteinek részeként. A hidrogénüzemű teherautó a Toyota üzemanyagcellamoduljait használja, amelyek a hidrogén (H₂) és az oxigén (O₂) molekulákat vízzé egyesítik, miközben egyidejűleg áramot termelnek. Ennek eredményeképpen a kipufogógázok egyetlen károsanyag-kibocsátása csupán a víz lesz. Ezenfelül a gyors feltöltés magas kihasználtsági arányt biztosít. Az Air Liquide, a tiszta energiamegoldások terén vezető szerepet betöltő vállalat, megújuló eredetű, úgynevezett zöld hidrogént szállít ehhez a projekthez. Ez az együttműködés rávilágít a járművek és az infrastruktúra egyidejű fejlesztésének jelentőségére a fenntarthatóbb társadalom előmozdítása érdekében.

E hidrogénnel működő teherautó-projektek révén a Toyota támogatni kívánja a nehéz tehergépjárművek közúti szállításának széndioxid-mentesítését, amely a tonnakilométerek alapján az európai áruszállítás negyedét teszi ki. A haszongépjárművek használati szokásai és a nagy mennyiségű hidrogén iránti igényük miatt kulcsfontosságú szerepet játszanak a fenntartható hidrogéninfrastruktúrák fejlesztésében.

Ez a mostani együttműködés is jól példázza a Toyota azon célkitűzését, hogy a lehető legnagyobb mértékben támogassa és hozzájáruljon a széndioxid-semleges társadalmak kialakításához Európában és azon túl.

„Örömmel dolgozunk együtt a Toyotával és az Air Liquide-del, hogy tesztelhessük a hidrogénmegoldásokat a hosszú távú logisztikai műveleteinkhez. Szeretnénk tanulni ebből a tapasztalatból, miközben tovább dolgozunk a széndioxid-kibocsátásunk csökkentésén.” – avat be Eric Desbonnets, a Coca-Cola Paris 2024 műveletekért és fenntarthatóságért felelős alelnöke.

„Az Air Liquide a Coca-Colával és a Toyotával azonos célokat tűzött ki maga elé: konkrét megoldások megvalósítása az éghajlatváltozás kihívásaira. Ez a projekt része ennek a megközelítésnek, és demonstrálja a hidrogén jelentőségét a nehézgépjárművek mobilitásában” – teszi hozzá Erwin Penfornis, az Air Liquide hidrogén energiáért felelős alelnöke.

„Annak érdekében, hogy felgyorsítsuk a hidrogéntechnológia bevezetését társadalmunkban, a Toyota üzemanyagcellás moduljának használatát a személyautókon túl a teherautókra, buszokra, autóbuszokra, vonatokra, hajókra, partközeli és rövid távú tengeri hajókra, helyhez kötött generátorokra stb. is kiterjesztjük. Nagy örömünkre szolgál, hogy hasonlóan gondolkodó partnerekkel dolgozhatunk együtt, és megmutathatjuk a fenntartható mobilitásról alkotott közös elképzelésünket. Az elektromos koncepciók bizonyításából nyert meglátások döntő mérföldkövekként szolgálnak majd azon az úton, amely ahhoz vezet, hogy 2040-re elérjük a zéró emissziót a logisztikai műveleteinkben” – árulja el Thiebault Paquet, a Toyota európai kutatás és fejlesztésért felelős alelnöke.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...