Különleges akcióval igyekszik felpörgetni az online előfizetők toborzását a The New York Times, a patinás napilap ingyenes hozzáférést kínál a Spotify streaming zeneszolgáltatáshoz a digitális verzióért fizetőknek. A lap nyomtatott hirdetési bevétele 15,8 százalékkal csökkent tavaly, miközben az online hirdetésekből 5,9 százalékkal több folyt be, mint 2015-ben.
Bár szép eredményeket ért el az elmúlt évben is a digitális verzióra előfizetők toborzásában a The New York Times, a lap most úgy döntött, hogy még jobban felgyorsítja a folyamatot. Ehhez egy igen vonzó ajánlatot dobott be, a fizetős netes szolgáltatást választók ugyanis ingyen hozzáférhetnek majd a Spotify prémium szolgáltatásához, ami évente 120 dollárba kerül. Az amerikai napilap digitális változatára előfizetőknek hetente 5 dollárt kell fizetniük.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen modell szerint osztja majd meg a Times a bevételét az egyik legsikeresebb európai startupnak számító Spotify-jal. A The New York Times egyébként az elmúlt öt év legjobb negyedévét zárta a múlt év végén az új digitális előfizetők számát figyelembe véve.