Ugyanabból a reklámvideóból több száz, vagy akár több ezer változatot is készíthetnek a hirdetők a YouTube új megoldásának, a Director Mix-nek köszönhetően. A Google által működtetett videómegosztó portál az új eszköz bevezetésével arra igyekszik rávenni a hirdetőket, hogy hatékonyabb elérést biztosító, jobban testre szabott reklámokat készítsenek.
Bár meglehetősen logikusan hangzik, hogy a fogyasztók számára relevánsabb reklámoknak nagyobb a hatásuk, a nagy hirdetők ennek ellenére a tévében már megjelent reklámfilmeket használják fel újra a neten is. Nincs meg bennük a képesség, vagy a szándék arra, hogy néhány száz, esetleg párezer változatot készítsenek ugyanabból a szpotból.
A YouTube éppen ezért úgy döntött, hogy segít ezen a problémán. A Director Mix lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy több részletet is feltöltsenek az adott reklámfilmhez, különböző vágással, hangbetétekkel, több másolattal – az új eszköz pedig ezek felhasználásával automatikusan létrehoz több ezer hirdetést.
A YouTube, illetve a mögötte álló Google azzal is támogatja a hirdetőket, hogy adatokat biztosít számukra ahhoz, hogy megtalálják a potenciális fogyasztóikat.