- Hirdetés -

Különleges programban a GE

|

- Hirdetés -

A magyar jégkorong sport történetében elsőként indít karrier modellt a GE, a Magyar Jégkorong Szövetség és a Kanadai-Magyar Hokiklub. Az együttműködés célja, hogy a háromszoros magyar bajnok, nemzetközi EWHL-ben (Elite Women’s Hockey League) játszó válogatott női jégkorongozók a sportág európai élvonalába kerülhessenek, miközben már sportolói pályafutásuk alatt elkezdhetik építeni további pályafutásukat. A program a GE számára is előnyökkel jár, hiszen a vállalati kultúra és versenyképesség fejlesztéséhez aktívan hozzájárulnak a hokis lányok sportban szerzett értékei. Amennyiben a magyar karriermodell sikeres lesz, mintául szolgálhat külföldi női jégkorong csapatoknak is.

 

A női jégkorong néhány éve még szinte ismeretlen fogalom volt Magyarországon, mára azonban komoly sikerekkel büszkélkedhet a szakág. A háromszoros magyar bajnok és kupagyőztes Kanadai-Magyar Hokiklub női csapatát ugyanis már európai viszonylatban is a 10-15 legjobb női hokicsapat között tartják számon. Az együttes éremesélyes Európa harmadik legerősebb ligájában, az Elite Women’s Hockey League-ben és mivel a magyar válogatott tagjainak 80%-a a klub játékosa, a részvételükkel felálló válogatottnak csapatsportban van komoly esélye kijutni az olimpiára is.

 

„A kettős karrier modell révén a külföldi sportkarrierrel egyenértékű lehetőséget tudunk biztosítani sportolóinknak itthon is, így a jövőben nem kellene elmenniük más országokba, illetve hazatérhetnének az elmúlt években külföldön játszó légiósaink is. Óriási előny lenne más országok csapataival szemben, ha a válogatott, vagy legalábbis a játékosok nagy része egész évben együtt készülhetne a megmérettetésekre” – mondta el dr. Kolbenheyer Zsuzsanna, a Magyar Jégkorongszövetség alelnöke és női szakágvezetője. „Azzal, hogy a hokis lányok versenyképes tudást és ismereteket szerezhetnek egy nemzetközi nagyvállalatnál, esélyt kapnak a sportolói pályafutásukhoz és időbeosztásukhoz jobban illeszkedő munkára, ezáltal anyagilag függetlenedhetnek családjuktól, így pedig sok tehetséget tarthatunk továbbra is a jégen” – tette hozzá a szakágvezető, aki korábbi válogatott jégkorongozóként, családanyaként és a Nemzetközi Jégkorong Szövetség tanácsának tagjaként maga is példaként szolgálhat a fiataloknak a kettős karrierépítésben.

 

 

A munka világára készíti fel a női hokisokat a GE

 

A GE Magyarország olyan képzési és tapasztalatszerzési lehetőségeket kínál a női jégkorongozók számára, amelyek mellett a játékosok eleget tehetnek jelenlegi élsportolói feladataiknak, a nagyvállalati környezetben megszerzett ismeretekkel és tudással pedig versenyképesebbé válnak a munkaerőpiacon. A program részeként a középiskolás hokis lányok karrier tanácsadáson vehetnek részt, pályaorientációs beszélgetéseket folytathatnak és fejleszthetik digitális ismereteiket, a 18 év felettiek pedig amellett, hogy elkészíthetik a sikeres felvételi beszélgetésekhez szükséges szakmai önéletrajzukat, próbainterjúkat végezhetnek, a GE munkatársainak mentorálásával úgynevezett „árnyék munkatársként” bepillantást nyerhetnek egy-egy GE munkatárs munkájába és mindennapjaiba. A játékosok mindezeken kívül meghívást kapnak a vállalat szakmai rendezvényeire, workshop-jaira és nyílt napjaira.

 

A későbbikben a kettős karrier megvalósítását segítheti, hogy a GE olyan munkakörnyezetet biztosít a munkavállalóinak, ahol a leghatékonyabban tudják feladataikat elvégezni, így a legtöbb pozicióban lehetőség van a munkaidő rugalmas beosztására, illetve számos pozicióban részmunkaidőben állást vállalni.

 

 

Mit tanulhat egy multi a sportolóktól?

 

A program összhangban van a GE női karriercélok elérését segítő célkitűzésével, amely támogatja a nők ipari és infokommunikációs szektorban való magasabb foglalkoztatását, ezen felül pedig a hokis lányok sportban szerzett értékei a GE számára is jól hasznosíthatóak.

 

„A program nem csak a jégkorongozó fiatal hölgyek számára kínál jó lehetőségeket, de abból a GE mint vállalat és munkatársaink is sokat tanulhatnak. A sportolói lét sok szempontból hasonlít az üzleti élethez, hiszen azonos tulajdonságokra, például a kitartásra, a csapatszellemre, a versenyszellemre és a munka iránti alázatra épít” – nyilatkozta Barcza Ilona, a GE Global Operations Európa HR igazgatója. „Úgy gondoljuk, nem csak a fiatal női jégkorongozók tanulhatnak majd tőlünk az együttműködés során, hanem mi is megismerkedhetünk a csapatszellem és a küzdés olyan új dimenzióival, amiket a későbbiekben a vállalati kultúránk részévé tudunk tenni” – tette hozzá az igazgató.

 

A sportolók kettős karrierjének támogatása nem új keletű, hiszen arra számos európai országban vannak már kezdeményezések. Magyarországon a vállalati sporttámogatások köre egyelőre javarészt a sportklubok mindennapi működésére és infrastrukturális feltételeinek biztosításra terjed ki, így a GE és a Kanadai-Magyar Hokiklub kezdeményezése jó példaként szolgálhat a hazai vállalati szektor szereplői és más sportklubok számára.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kádár Tamás: „Az Est FM igazi punk sztori volt”

Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt...

Nemzetközi tulajdonoshoz kerülhet a Foxpost

Nemzetközi tulajdonossal folytathatja a további dinamikus növekedést a Foxpost, miután a csomagautomata vállalatot értékesítette a Wallis Csoport és a Trueway. A vevő a cseh Packetát is tulajdonló befektetői konzorcium, amely minden zárási feltétel teljesülése...

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...