- Hirdetés -

Kutatás készült az Azahriah-film kapcsán

|

Utazás, vagyonszerzés, karrier és hobbi. A legtöbb magyarnak ezeken a területeken vannak vágyai, melyeket még szeretne megvalósítani a jövőben – derült ki a Yettel friss, országos reprezentatív kutatásából. A mobilszolgáltató a ‘Mi Vagyunk Azahriah’ című film apropójából készített kutatásában a jelenlegi és gyerekkori álmokat térképezte fel, és kiderült, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről.

Az év utolsó hetei sokak számára a lezárás és a megújult tervezés, célkitűzés időszakát jelentik. Ilyenkor átértékelik az elmúlt év eseményeit, és friss tervekkel vágnak neki az új esztendőnek, hogy közelebb kerüljenek céljaikhoz. Az álmok és vágyak végtelenül sokfélék lehetnek: vannak, akik csendes, harmonikus életre vágynak, míg mások a kalandot, sikert vagy a világ megismerését keresik. A Yettel friss, országos reprezentatív kutatásában ezeket vizsgálta, melyet a napokban debütáló ’Mi Vagyunk Azahriah’ című film kapcsán készített. A most megjelenő film Baukó Attila, vagyis Azahriah történetét mutatja be, aki két év alatt robbant be a magyar könnyűzenei életbe. A róla, vele készült film 2023 nyarán indul, onnan követjük a főhőst a Puskás Arénába a három páratlan sikerű koncertig. A film egy valóságos és képzeletbeli utazás története, amelyben jobban megismerhetjük Azahriah útját.

A film apropóján készült kutatásból kiderül, hogy a legtöbbeknek jelenleg utazással kapcsolatos vágyaik vannak (48%), ezt követik szorosan a vagyoni jellegű (41%), és fej-fej mellett a munka és a hobbi terén meglévő tervek (28-28%). Érdekesség, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről. A legtöbben rövid távon – 1 vagy 2-5 éven belül – tervezik vágyaik megvalósítását, s csupán a válaszadók 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jelenleg nincsen semmilyen álma, amit szeretne beteljesíteni a jövőben.

A gyermekkori álmokat az önmegvalósítás vezérli, nem az anyagiak

A válaszadóknál a gyerekkori álmok tekintetében is a karrier és az utazás köszön vissza legerősebben (37 és 35%), illetve mellettük még a párkapcsolat területét említették a legtöbben (27%). A vagyonszerzést csupán 23 százalékuk jelölte gyerekkori vágyként, a jelenlegi 41 százalékhoz képest.

Minden tizedik ember, akinek volt valamilyen vágyakozása, úgy érzi, hogy az összes gyerekkori álmát meg tudta valósítani, illetve a válaszadók több mint fele számolt be arról, hogy több is volt, amit sikerült megvalósítania. Csupán 14% véli úgy, hogy nem valósította meg egyiket sem. További érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály saját bevallása szerint gyerekként jobban vágyott hírnévre a többi korcsoporthoz képest: a 16-19 évesek körében ez 41%, a 20-29 évesek között 20%, míg a többieknél ez az érték csak 5-15% között mozog.

Új álmok, új kezdetek: ne a múlt határozza meg a jövőt!

A magyarok 67 százalékának van olyan régi álma, amit sajnál, hogy nem valósított meg. Legtöbben anyagi okok miatt nem tudták beteljesíteni ezeket (63%), sokan családi kötelezettségek, korlátok miatt (30%), illetve a válaszadók negyede úgy nyilatkozott, hogy időközben más utat vett az életük.

„Vágyaink, céljaink a mozgatórugóink, hiszen valamilyen öröm-, illetve értelemmel teli dolog véghezvitele adhat erőt az életünkben, motiválhat minket a mindennapjainkban. Ezzel ellentétben az értelemnélküliség idővel egy alapvető egzisztenciális alapszorongást indíthat be bennünk. Mindemellett látható a kutatásból, hogy az egyes életszakaszainkban jellemzően eltérőek a törekvéseink, és sokat tanulhatunk önmagunkról, ha ezekre tudatosan tekintünk - mondta el Dienes Angéla pszichológus. “Sokszor találkozom azzal, hogy egyes vágyak, célok valamikor az életünkben kialakultak, és csalódunk, ha nem valósulnak meg, miközben, ha részletesen elképzeljük azok valós kimeneteleit, illetve megfogalmazzuk a hozzájuk fűződő elvárásainkat, elképzelhető, hogy valójában mégsem feltétlenül adnák meg a kívánt beteljesülés-érzést. Amellett, hogy az adott életszakaszunkhoz, személyiségfejlődésünkhöz, autentikus érzéseinkhez illeszkedő célokat tűzünk ki, szintén fontos elgyászolni azokat, amelyek nem teljesültek be. Helyettük megfogalmazhatunk egyéb reális, akár kisebb részcélokat, melyek képességeinknek megfelelőek, elérhetőek, és ezáltal tovább inspirálnak minket.”

A szakértő hozzátette, hogy mások sikertörténetei gyakran inspirációként szolgálhatnak számunkra, emlékeztetve, hogy kitartással a saját álmaink is elérhetővé válhatnak. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok több mint fele inspirálónak találja mások sikertörténetét.

„Sokszor a közvetlen környezetünkben is találhatunk ösztönző történeteket, de természetesen ilyenek lehetnek a hírességek életútjai is. Azahriah berobbanása is lehet egy ilyen inspiráló példa: még fiatalabban, tudatosan, az online platformokat jól használva kezdte megosztani dalait, majd egyedi stílusával és elkötelezett építkezésével hamar magára vonta a széles közönség figyelmét. Bízunk benne, hogy a hálózatunk erejével mindenki képes lehet arra, hogy a saját útját járja, lehetőségeket és támogatást kapjon ahhoz, hogy az álmai valósággá válhassanak. Hiszünk abban, hogy mindenki képes beteljesíteni a céljait, ehhez viszont kellenek a példák és a támogatás, ezért is vagyunk büszkék, hogy mi vagyunk a film hivatalos telekommunikációs partnere” – mondta el Kovács András Péter, a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója.

A ’Mi vagyunk Azahriah’ című film november 28-án kerül a Cinema City mozik kínálatába.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...

Új konferenciát szervez a Magyar Marketing Szövetség

A Magyar Marketing Szövetség 2025. március 5-én az Etele Cinema-ban hagyományteremtő szándékkal indítja útjára a Digital Marketing Forumot. Az esemény küldetése a Magyarországon működő cégek, szervezetek digitális érettségének és üzleti növekedésének marketingeszközökkel történő támogatása....

A TopFICE rangsorában a Lounge Group az év független ügynöksége

Megjelent a TopFICE 2024-es rangsora, amelyen a Lounge Group Magyarország legjobb független ügynökségeként szerepel. A lista nemzetközi, regionális és helyi kreatív versenyeken elért eredmények összesítése alapján készült. A TopFICE globális rangsor, amely 67 nemzetközi, regionális...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...