- Hirdetés -

Küzdelmes évre számítanak a topügynökségek vezetői

|

A topügynökségek közül sokan az árbevétel mellett a profitjukat is tudták növelni tavaly. Akad olyan cég, amelyik nem viccelt e téren. De senki nem rejti véka alá, hogy a gazdasági recesszió elhúzódása komoly hatással van az ügyfelekre, és ezáltal a piacra, azaz biztosan küzdelmes év lesz 2023 és még a jövő év is.

SPERCZEL DÁNIEL, Lounge Group/Lounge Design, ügyfélkapcsolati igazgató

Szépen alakult az év

Amikor 2022 elején a legtöbben elkezdték magukat komfortosan érezni a Covid-válság által kissé átformált világunkban, a szomszédos országban háború tört ki, ezzel újra bizonytalanságot hozva a mindennapjainkba.Mindez megmutatkozott az éves teljesítményen, az ügyfeleink hirdetési kedvén. Az évi eleji, egyébként optimizmusra okot adó hónapok forgalmát a háború hírére egyfajta megtorpanás követte, amely után el kellett telnie jó pár hónapnak ahhoz, hogy a partnereink újra bizalmat fektessenek az egyes kampányokba. Összességében a 2022-es évünk a forgalmat tekintve szépen alakult. Külön öröm, hogy a sok-sok befektetett munka beérni látszik, a kampányainkat az idei versenyeken több díjra tudtuk váltani.

Alacsonyabb marketingbüdzsé

Az idei év a várakozásoknak megfelelően lassabban indul. Az ügyfeleknek jó néhány szektorban alacsonyabb a marketing-költségvetése, ami a reklámpiac összes szereplőjénél érezteti a kedvezőtlen hatását. Az ilyen időszakban még inkább népszerűek lesznek a költséghatékony digitális megoldások, emellett tovább erősödhetnek a koronavírus-járvány idején elismerést kivívó eszközök, úgymint a podcastek vagy a streamingszolgáltatások.

Szabályozható MI

A legfőbb kihívás egyben a legnagyobb lehetőség is. Mindenki a mesterséges intelligenciáról beszél. Meg kell találni a módját annak, hogy miként lehet megfelelő keretek között kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket úgy, hogy az még szabályozható és kontrollálható maradjon.

 

DUCA ANDREA, HD Group, ügyvezető

Új ügyfelekkel

A HD Group kommunikációs ügynökségcsoportba jelenleg négy cég tartozik. A fő tevékenység a nagy hazai és nemzetközi brandek stratégiai és kreatív tervezése, produkciós és rendezvényszervezési feladatai – a közösségi márkaélmény dinamikájának kialakítása. Tavaly új ügyfelekkel kötöttünk szerződéseket, talán a legnagyobb horderejű, hogy a Mastercard BTL-ügynöksége lettünk, illetve hogy újra több évre szerződött velünk a Mol Group. A cégcsoport tagja lett a Microcosmos DMC, amely nemzetközi nagyvállalatoknak dolgozik MICE-területen, ezáltal a rendezvényes divízió a turizmus felé terjeszkedik.

Jobban tudnak tervezni

A 2023-as év nehéz, elsősorban az infláció miatt mind a megrendelői árazásnál, mind a bérezésnél. Úgy látjuk, hogy az idén végre jobban tudnak tervezni a nagyvállalatok, ez pedig egyszerűbbé teszi az erőforrástervezést számunkra is az előző két év ad hoc projektindulásaihoz képest.

Kompenzálni kell

Az inflációs hatást folyamatosan kompenzálni kell, ami rendkívüli figyelmet és éberséget igényel, sok energiát köt le, emellett nálunk a kollégák megfelelő motivációja, folyamatos inspirációkeresés áll a fókuszban, ezzel tudjuk a kiváló minőségű szolgáltatásainkat fenntartani. Sok kismama jött és jön az idén vissza – általában részmunkaidőben – dolgozni, büszkék vagyunk arra, hogy az ügynökségi lét nehézségeinek ellenére kölcsönösen kiváló tapasztalataink vannak. Fontos számunkra a szakma presztízsének növelése, és mi ehhez úgy járulunk hozzá, hogy oktatóügynökség vagyunk: több kolléga vendégelőadó a Budapesti Gazdasági Egyetemen, szakdolgozatírókat és gyakornokokat fogadunk, mentorprogramokban veszünk részt.

 

BIRÓ LÁSZLÓ, Mediator, ügyvezető

Kiemelkedő

A tavalyi kiemelkedően sikeres év volt a Mediator életében, amely több tényezőnek egyszerre köszönhető. Az árbevételünket növelte, hogy az általunk képviselt legfontosabb szektorokban a Covid utáni első teljes évben élénkülést tapasztaltunk. Emellett több fontos ügyféllel is gyarapodott a portfóliónk a sikeres tenderek révén. A teljesítményünk javulását leginkább a hatékonyságunk tudatos növelésének köszönhetjük, hiszen jó néhány korábban meghozott, a folyamatainkat, a struktúránkat, a HR-kérdéseinket érintő stratégiai döntés tavalyra érett be.

Küzdelmes

Ez az év – és talán még 2024 is – mind a Mediator, mind a teljes reklámpiac számára küzdelmes lesz, és minden bizonnyal a bevételek csökkenését hozza. Jelenleg arra koncentrálunk, hogy az esetenként szűkülő büdzsék mellett is a megszokott magas minőséget nyújtsuk az ügyfeleinknek, illetve hatékonyan tudjuk támogatni őket az üzleti céljaik elérésében ebben a bizonytalanabb időszakban is.

Kihívások

Minden bizonnyal tovább élesedik a verseny az ügynökségek között, ugyanakkor én abban bízom, hogy ez nem az árak, hanem a minőség körül forog majd. A tapasztalt és elhivatott munkaerő megtalálása évek óta probléma a szektorban, ez az idén sem változott. Mi, a Mediatornál tovább folytatjuk a hatékonyság növelését, a folyamatok optimalizálását és automatizálását, valamint igyekszünk lehetőséget kovácsolni azokból az új technológiákból, amelyek sokszor még kihívásként jelentkeznek a piacon.

 

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...