- Hirdetés -

Küzdelmes évre számítanak a topügynökségek vezetői

|

- Hirdetés -

A topügynökségek közül sokan az árbevétel mellett a profitjukat is tudták növelni tavaly. Akad olyan cég, amelyik nem viccelt e téren. De senki nem rejti véka alá, hogy a gazdasági recesszió elhúzódása komoly hatással van az ügyfelekre, és ezáltal a piacra, azaz biztosan küzdelmes év lesz 2023 és még a jövő év is.

SPERCZEL DÁNIEL, Lounge Group/Lounge Design, ügyfélkapcsolati igazgató

Szépen alakult az év

Amikor 2022 elején a legtöbben elkezdték magukat komfortosan érezni a Covid-válság által kissé átformált világunkban, a szomszédos országban háború tört ki, ezzel újra bizonytalanságot hozva a mindennapjainkba.Mindez megmutatkozott az éves teljesítményen, az ügyfeleink hirdetési kedvén. Az évi eleji, egyébként optimizmusra okot adó hónapok forgalmát a háború hírére egyfajta megtorpanás követte, amely után el kellett telnie jó pár hónapnak ahhoz, hogy a partnereink újra bizalmat fektessenek az egyes kampányokba. Összességében a 2022-es évünk a forgalmat tekintve szépen alakult. Külön öröm, hogy a sok-sok befektetett munka beérni látszik, a kampányainkat az idei versenyeken több díjra tudtuk váltani.

Alacsonyabb marketingbüdzsé

Az idei év a várakozásoknak megfelelően lassabban indul. Az ügyfeleknek jó néhány szektorban alacsonyabb a marketing-költségvetése, ami a reklámpiac összes szereplőjénél érezteti a kedvezőtlen hatását. Az ilyen időszakban még inkább népszerűek lesznek a költséghatékony digitális megoldások, emellett tovább erősödhetnek a koronavírus-járvány idején elismerést kivívó eszközök, úgymint a podcastek vagy a streamingszolgáltatások.

Szabályozható MI

A legfőbb kihívás egyben a legnagyobb lehetőség is. Mindenki a mesterséges intelligenciáról beszél. Meg kell találni a módját annak, hogy miként lehet megfelelő keretek között kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket úgy, hogy az még szabályozható és kontrollálható maradjon.

 

DUCA ANDREA, HD Group, ügyvezető

Új ügyfelekkel

A HD Group kommunikációs ügynökségcsoportba jelenleg négy cég tartozik. A fő tevékenység a nagy hazai és nemzetközi brandek stratégiai és kreatív tervezése, produkciós és rendezvényszervezési feladatai – a közösségi márkaélmény dinamikájának kialakítása. Tavaly új ügyfelekkel kötöttünk szerződéseket, talán a legnagyobb horderejű, hogy a Mastercard BTL-ügynöksége lettünk, illetve hogy újra több évre szerződött velünk a Mol Group. A cégcsoport tagja lett a Microcosmos DMC, amely nemzetközi nagyvállalatoknak dolgozik MICE-területen, ezáltal a rendezvényes divízió a turizmus felé terjeszkedik.

Jobban tudnak tervezni

A 2023-as év nehéz, elsősorban az infláció miatt mind a megrendelői árazásnál, mind a bérezésnél. Úgy látjuk, hogy az idén végre jobban tudnak tervezni a nagyvállalatok, ez pedig egyszerűbbé teszi az erőforrástervezést számunkra is az előző két év ad hoc projektindulásaihoz képest.

Kompenzálni kell

Az inflációs hatást folyamatosan kompenzálni kell, ami rendkívüli figyelmet és éberséget igényel, sok energiát köt le, emellett nálunk a kollégák megfelelő motivációja, folyamatos inspirációkeresés áll a fókuszban, ezzel tudjuk a kiváló minőségű szolgáltatásainkat fenntartani. Sok kismama jött és jön az idén vissza – általában részmunkaidőben – dolgozni, büszkék vagyunk arra, hogy az ügynökségi lét nehézségeinek ellenére kölcsönösen kiváló tapasztalataink vannak. Fontos számunkra a szakma presztízsének növelése, és mi ehhez úgy járulunk hozzá, hogy oktatóügynökség vagyunk: több kolléga vendégelőadó a Budapesti Gazdasági Egyetemen, szakdolgozatírókat és gyakornokokat fogadunk, mentorprogramokban veszünk részt.

 

BIRÓ LÁSZLÓ, Mediator, ügyvezető

Kiemelkedő

A tavalyi kiemelkedően sikeres év volt a Mediator életében, amely több tényezőnek egyszerre köszönhető. Az árbevételünket növelte, hogy az általunk képviselt legfontosabb szektorokban a Covid utáni első teljes évben élénkülést tapasztaltunk. Emellett több fontos ügyféllel is gyarapodott a portfóliónk a sikeres tenderek révén. A teljesítményünk javulását leginkább a hatékonyságunk tudatos növelésének köszönhetjük, hiszen jó néhány korábban meghozott, a folyamatainkat, a struktúránkat, a HR-kérdéseinket érintő stratégiai döntés tavalyra érett be.

Küzdelmes

Ez az év – és talán még 2024 is – mind a Mediator, mind a teljes reklámpiac számára küzdelmes lesz, és minden bizonnyal a bevételek csökkenését hozza. Jelenleg arra koncentrálunk, hogy az esetenként szűkülő büdzsék mellett is a megszokott magas minőséget nyújtsuk az ügyfeleinknek, illetve hatékonyan tudjuk támogatni őket az üzleti céljaik elérésében ebben a bizonytalanabb időszakban is.

Kihívások

Minden bizonnyal tovább élesedik a verseny az ügynökségek között, ugyanakkor én abban bízom, hogy ez nem az árak, hanem a minőség körül forog majd. A tapasztalt és elhivatott munkaerő megtalálása évek óta probléma a szektorban, ez az idén sem változott. Mi, a Mediatornál tovább folytatjuk a hatékonyság növelését, a folyamatok optimalizálását és automatizálását, valamint igyekszünk lehetőséget kovácsolni azokból az új technológiákból, amelyek sokszor még kihívásként jelentkeznek a piacon.

 

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Balatonra vágynak a nyaralóvásárlók

Minden évben, a nyárhoz közeledve, növekszik a népszerűsége a vízparti ingatlanoknak. Akár építkezésbe vágnak bele, akár egy egyszeri nyaralóvásárlásról van szó, általában hasonló a motiváció: egy gyerekkori álom megvalósítása. Ha nyár akkor nyaralás, vagy...

A Facebook a menő az 55 év felettieknél

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki...

Így ünnepli a Magyar Film Napját a TV2

Több mint harminc alkotás vetítésével ünnepli a TV2 Csoport a Magyar Film Napját. Nemcsak április 30-án, hanem egész héten, április 29-től május 5-ig a médiatársaság több csatornája is tiszteleg a magyar mozgóképgyártás előtt. Május...

A hazai vállalkozások közel fele vakon repül

Többet dolgozunk, mint korábban, mégis kevesebb a bevétel, gyakran halljuk ezt mostanában a cégvezetőktől. A gazdasági válság, a változó piaci környezet minden vállalkozást, minden vezetőt arra késztet, hogy meghúzza a nadrágszíjat, azaz a kiadások...

Rekordbevétel az LG-nél

Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. Az üzemi nyereség immár az ötödik egymást követő évben haladta...

Egyre kevesebbet alkudhatnak az ingatlanvásárlók

A piac élénkülésével és a fokozódó vevői érdeklődéssel együtt enyhült az érvényesíthető alku mértéke a hazai ingatlanpiacon, azonban még így is a tranzakciók jelentős része, 80,8 százaléka zárult a hirdetési ár alatt 2024 első...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges játékot készített a Hot Wheels

A Mattel, együttműködésben az amerikai Autista Önérvényesítő Hálózattal (ASAN) megalkotta a Hot Wheels Flippin Fast kisautót, amely nyitottabb szórakozást és megnyugtató játékélményt nyújt az autizmussal élő gyerekek számára. A globális népszerűséget kiváltó fidget spinner...

Elkészült az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi...

Magyar tisztségviselő az Európai E-sport Szövetségben

33 tagország, köztük Magyarország részvételével, újra alakult az Európai E-sport Szövetség (EEF). Hazánkat teljes jogú tagállamként, a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) nevében, Biró Balázs György, a szövetség főtitkára és Kis Balázs külkapcsolatokért felelős elnökségi...

Radikális változás a megtakarításoknál

Más szelek fújnak a befektetési piacokon: a két számjegyű hozamok időszakának vége, ám a lelassult infláció feletti reálhozamot most is el lehet érni a K&H szakértői szerint. Ehhez érdemes a deviza- és a fenntarthatóságra...

Idén is különleges koncerteket ígér az Örvényesvölgy Fesztivál

Bejelentette teljes programját a június 28-30. között zajló Örvényesvölgy Fesztivál. A négy nemzetközi fellépő: MATTEO BOCELLI, MORRIS MADRONE, STEFFEN MORRISON és GIACOMO TURRA mellett számos magyar előadó is fellép a lenyűgöző zalai völgyben. Jazz...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...