- Hirdetés -

Küzdelmes évre számítanak a topügynökségek vezetői

|

- Hirdetés -

A topügynökségek közül sokan az árbevétel mellett a profitjukat is tudták növelni tavaly. Akad olyan cég, amelyik nem viccelt e téren. De senki nem rejti véka alá, hogy a gazdasági recesszió elhúzódása komoly hatással van az ügyfelekre, és ezáltal a piacra, azaz biztosan küzdelmes év lesz 2023 és még a jövő év is.

SPERCZEL DÁNIEL, Lounge Group/Lounge Design, ügyfélkapcsolati igazgató

Szépen alakult az év

Amikor 2022 elején a legtöbben elkezdték magukat komfortosan érezni a Covid-válság által kissé átformált világunkban, a szomszédos országban háború tört ki, ezzel újra bizonytalanságot hozva a mindennapjainkba.Mindez megmutatkozott az éves teljesítményen, az ügyfeleink hirdetési kedvén. Az évi eleji, egyébként optimizmusra okot adó hónapok forgalmát a háború hírére egyfajta megtorpanás követte, amely után el kellett telnie jó pár hónapnak ahhoz, hogy a partnereink újra bizalmat fektessenek az egyes kampányokba. Összességében a 2022-es évünk a forgalmat tekintve szépen alakult. Külön öröm, hogy a sok-sok befektetett munka beérni látszik, a kampányainkat az idei versenyeken több díjra tudtuk váltani.

Alacsonyabb marketingbüdzsé

Az idei év a várakozásoknak megfelelően lassabban indul. Az ügyfeleknek jó néhány szektorban alacsonyabb a marketing-költségvetése, ami a reklámpiac összes szereplőjénél érezteti a kedvezőtlen hatását. Az ilyen időszakban még inkább népszerűek lesznek a költséghatékony digitális megoldások, emellett tovább erősödhetnek a koronavírus-járvány idején elismerést kivívó eszközök, úgymint a podcastek vagy a streamingszolgáltatások.

Szabályozható MI

A legfőbb kihívás egyben a legnagyobb lehetőség is. Mindenki a mesterséges intelligenciáról beszél. Meg kell találni a módját annak, hogy miként lehet megfelelő keretek között kiaknázni az ebben rejlő lehetőségeket úgy, hogy az még szabályozható és kontrollálható maradjon.

 

DUCA ANDREA, HD Group, ügyvezető

Új ügyfelekkel

A HD Group kommunikációs ügynökségcsoportba jelenleg négy cég tartozik. A fő tevékenység a nagy hazai és nemzetközi brandek stratégiai és kreatív tervezése, produkciós és rendezvényszervezési feladatai – a közösségi márkaélmény dinamikájának kialakítása. Tavaly új ügyfelekkel kötöttünk szerződéseket, talán a legnagyobb horderejű, hogy a Mastercard BTL-ügynöksége lettünk, illetve hogy újra több évre szerződött velünk a Mol Group. A cégcsoport tagja lett a Microcosmos DMC, amely nemzetközi nagyvállalatoknak dolgozik MICE-területen, ezáltal a rendezvényes divízió a turizmus felé terjeszkedik.

Jobban tudnak tervezni

A 2023-as év nehéz, elsősorban az infláció miatt mind a megrendelői árazásnál, mind a bérezésnél. Úgy látjuk, hogy az idén végre jobban tudnak tervezni a nagyvállalatok, ez pedig egyszerűbbé teszi az erőforrástervezést számunkra is az előző két év ad hoc projektindulásaihoz képest.

Kompenzálni kell

Az inflációs hatást folyamatosan kompenzálni kell, ami rendkívüli figyelmet és éberséget igényel, sok energiát köt le, emellett nálunk a kollégák megfelelő motivációja, folyamatos inspirációkeresés áll a fókuszban, ezzel tudjuk a kiváló minőségű szolgáltatásainkat fenntartani. Sok kismama jött és jön az idén vissza – általában részmunkaidőben – dolgozni, büszkék vagyunk arra, hogy az ügynökségi lét nehézségeinek ellenére kölcsönösen kiváló tapasztalataink vannak. Fontos számunkra a szakma presztízsének növelése, és mi ehhez úgy járulunk hozzá, hogy oktatóügynökség vagyunk: több kolléga vendégelőadó a Budapesti Gazdasági Egyetemen, szakdolgozatírókat és gyakornokokat fogadunk, mentorprogramokban veszünk részt.

 

BIRÓ LÁSZLÓ, Mediator, ügyvezető

Kiemelkedő

A tavalyi kiemelkedően sikeres év volt a Mediator életében, amely több tényezőnek egyszerre köszönhető. Az árbevételünket növelte, hogy az általunk képviselt legfontosabb szektorokban a Covid utáni első teljes évben élénkülést tapasztaltunk. Emellett több fontos ügyféllel is gyarapodott a portfóliónk a sikeres tenderek révén. A teljesítményünk javulását leginkább a hatékonyságunk tudatos növelésének köszönhetjük, hiszen jó néhány korábban meghozott, a folyamatainkat, a struktúránkat, a HR-kérdéseinket érintő stratégiai döntés tavalyra érett be.

Küzdelmes

Ez az év – és talán még 2024 is – mind a Mediator, mind a teljes reklámpiac számára küzdelmes lesz, és minden bizonnyal a bevételek csökkenését hozza. Jelenleg arra koncentrálunk, hogy az esetenként szűkülő büdzsék mellett is a megszokott magas minőséget nyújtsuk az ügyfeleinknek, illetve hatékonyan tudjuk támogatni őket az üzleti céljaik elérésében ebben a bizonytalanabb időszakban is.

Kihívások

Minden bizonnyal tovább élesedik a verseny az ügynökségek között, ugyanakkor én abban bízom, hogy ez nem az árak, hanem a minőség körül forog majd. A tapasztalt és elhivatott munkaerő megtalálása évek óta probléma a szektorban, ez az idén sem változott. Mi, a Mediatornál tovább folytatjuk a hatékonyság növelését, a folyamatok optimalizálását és automatizálását, valamint igyekszünk lehetőséget kovácsolni azokból az új technológiákból, amelyek sokszor még kihívásként jelentkeznek a piacon.

 

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Tovább zöldít az Erste

Alig néhány év alatt több mint 4600 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását az Erste. A bank 2023-ban teljes energiafelhasználását 7 százalékkal, ezen belül villamosenergia-fogyasztását 7,5 százalékkal mérsékelte. Közben papírfelhasználása is még tovább, egy év alatt több...

Gulyás Michelle videójával indul a DO60 LaserFun roadshow

DO60 LaserFun néven országos roadshowt indít útjára a Magyar Diáksport Szövetség, amelynek célja, hogy minél több gyermek és fiatal ismerje meg az öttusát és az annak alapjául szolgáló versenyszámokat. A résztvevők játékos verseny keretében...

Így lehet eladni a különleges ingatlanokat

Sokan fantáziálnak arról, hogy dombházban, kastélyban vagy épp egy régi vízimalomban élik le az életüket és akad néhány elszánt ember, aki meg is valósítja ezt. A különleges ingatlanok mindig rejtenek kockázatot, hiszen nem lehet...

Különleges okosmobillal rukkolt elő a HMD

A Human Mobile Devices bemutatta az eddigi legforradalmibb készülékét: megérkezett a HMD Fusion. Az egyedi okostokokkal kiegészíthető okostelefont teljesen a saját stílusodra szabhatod, és minden eddiginél könnyebben alakíthatod át vele a kedvenc, gyakran használt...

Jó hír az IKEA vásárlóinak

Az IKEA szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette az árát, annak érdekében, hogy még többek számára tegye...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Itt van minden, amit az építkezésről tudni kell

Otthon trendek építkezéstől felújításig egy helyen! 2024. október 4-5-én a Millenáris B épület Nagycsarnokban várja látogatóit a BAU Budapest Expo lakásfelújítás, építés és design kiállítás.2024-ben immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az átfogó tematikájú kiállítás,...

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...