- Hirdetés -

Lányokat csábítanak az informatikába

|

- Hirdetés -

Példaképekkel, játékos programokkal és egy sikeres, 15 éves programozó lány segítségével népszerűsítette az informatikai szakmákat a Microsoft a DigiGirlz kódnapon. Az eseményen tizenkét fiatal lány ismerhette meg, milyen izgalmas jövőképet jelent a digitális világ. A Microsoft DigiGirlz globális kezdeményezésének célja, hogy minél több lány válassza a természettudományos oktatást és az informatikai szakmákat, hiszen az IT szakma nem csak fiúknak való.

A lányok hatvan százaléka szívesebben döntene a természettudományos pálya mellett, ha tudná, hogy azon a területen a nemek aránya kiegyensúlyozott – derül ki a Microsoft kutatásából. A Microsoft szerint globális problémát jelent, hogy a digitális szakmákban rendkívül kevés nő dolgozik, ezért indította el a DigiGirlz kampányát, hogy minél több fiatal lányban tudatosítsa, igenis van keresnivalójuk az informatikai pályán. 2019-ben világszerte 58 helyen rendeznek Microsoft DigiGirlz napot, fiatal lányok részvételével.

A DigiGirlz napok célja, hogy hozzájáruljanak a nemi megosztottság csökkentéséhez az informatikai szakmákban. Nemzetközi kutatások szerint, ha több nő dolgozna informatikusként, azzal nem csak a munkaerőhiányt lehetne enyhíteni, de a akár 2,2 százalékkal lenne növelhető a GDP. Ennek semmi akadálya nincs, hiszen a programozás, a kódolás és a fejlesztés olyan munkák, amelyekben a lányok ugyanolyan teljesítményt nyújthatnak, mint a fiúk. Ennek ellenére mégis kevés nő dolgozik mérnökként és informatikusként. A természettudományi diplomások közül csak minden ötödik nő.

A műszaki területre jellemző nemi megosztottság felszámolását már az egyetemi pályaválasztás előtt kell megalapozni azzal, hogy egyre több tinédzser lány érdeklődését keltjük fel a programozás, a kódolás és a természettudományos pályák iránt. Ha hitelesen mutatjuk meg a fiatal lányoknak, milyen lehetőségeket kínál nekik a legmodernebb iparág, akkor ők is elhiszik, képesek ugyanarra a teljesítményre, mint a fiúk, és semmivel sem boldogulnak nehezebben náluk.

A pozitív példák, a biztatás és az informatikus pálya bemutatása mind növelheti a fiatal lányok érdeklődését. Hiszen a lányok és a fiúk általános iskolában még egyformán szeretik a természettudományos, informatikai és műszaki tantárgyakat. A gimnáziumi évek alatt alakul ki a megosztottság, ezért fontos, hogy a lányokat tudatosan vezessük az IT-szakma felé.

Április 27-én szombaton a Microsoft a Skool-lal együttműködve különleges kódnapot szervezett fiatal lányoknak. Ennek keretében tizenkét tinédzser lány ismerkedhetett meg a kódolás alapjaival a Minecraft programozóműhelyen. A lányok az informatikai továbbtanulásról és karrierlehetőségekről is beszélgethettek a Skool és a Microsoft mentoraival, és női példaképeken keresztül nyertek betekintést az IT világába.

A DigiGirlz napok kulcsfigurái azok a sikeres kortárs fiatal programozó lányok, akik példaképek lehetnek. A Skool és a Microsoft jóvoltából a lányok találkozhattak az alig 15 éves Názer Lilivel, aki korához képest már veterán fejlesztőnek számít, különböző nyelveken tud programozni, saját applikációkat, játékokat fejleszt. Eredetileg orvos szeretett volna lenni, aztán a programozásban találta meg magát. Lili azért vett részt a DigiGirlz kódnapon, hogy saját példájával inspirálja a lányokat.

„A lányokkal ellentétben a fiúk sokkal inkább el tudják magukat képzelni informatikusként, természettudósként vagy mérnökként. Pedig az informatikának és a világnak szüksége van a lányok tehetségére, tudására is. A Microsoft célja, hogy bátorítsa és inspirálja a jövő generációit, és csökkentse a nemek közti különbségeket a természettudományos, technológiai, műszaki és matematikai szakmákban. Ezért jött létre a DigiGirlz kezdeményezésünk.” – mondta az eseményen Csanak Gabriella, a Microsoft marketing- és operatív igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...

Több mint 250 film az idei Berlinalén

Több mint 250 filmet mutatnak be februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon (Berlinale), amelyet egy év kihagyás után ismét a hagyományos formátumban rendeznek meg. A legjobb filmnek járó Arany Medvéért és a főbb alkotói kategóriákban...

Hazai BMW-vezér: a jövő elektromos lesz

Az első negyedévben megkezdődik az építkezés a BMW Group debreceni gyárában – jelezték a cég hazai képviselői az mmonline.hu érdeklődésére a társaság mai sajtótájékoztatóján. A múlt évben világszinten több mint 100 ezer elektromos autót...

Átalakítja a játékpiaci erőviszonyokat a gigaüzlet

Az Activision Blizzard megvásárlásával a Microsoft egyetlen lépéssel alaposan átrajzolja az erőviszonyokat a videójáték piacon. A közel 70 milliárd dolláros ügylet híre nem jött jól a nagy rivális Sony-nak, a cég részvényeinek értéke 13...

Döntött a bíróság, maradhatnak a reklámblokkolók

Újabb fontos csatát nyert meg az eyeo a HTML-kód és a szerzői jogok kapcsán, a hamburgi bíróság döntése alapján továbbra is jogszerű az olyan böngészőfunkciók használata, mint a reklámblokkolók, vagy a nyomon követés elleni...

Keresik a Jövő vezetőit

Első alkalommal ítélik oda a digitális HR megoldásokat kínáló CX-Ray által alapított Jövő vezetője díjat, mellyel azoknak a hazai közép-, és felsővezetők munkáját kívánják elismerni, akik kimagasló szakmai helytállásuk mellett emberi oldalukat is fejlesztik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

DATA