- Hirdetés -

Lányoknak ad lehetőséget a Microsoft versenye

|

Kódolás? Alkalmazásfejlesztés? Mesterséges intelligencia? Mindez nem csak a fiúkat érdekli – a Microsoft és a Digitális Tudásért Alapítvány lányokat megszólító versenysorozata, a DigiGirlz AI Challenge rá a bizonyíték.

Egyetlen tehetséges emberről sem szabad lemondani! A Microsoft számára ez nem csak jól hangzó szlogen, hanem küldetés. A DigiGirlz kezdeményezés célja, hogy a digitális világ kapui a lányok előtt is kinyíljanak. A világ vezető technológiai cégeként a Microsoft célja, hogy valóban minden embert hozzásegítsen ahhoz, hogy többet érhessen el. Ez alól a lányok sem kivételek. Az olyan alkalmakon keresztül, mint a DigiGirlz AI Challenge, a lányok személyesen is megtapasztalhatják, milyen perspektívák tárulnak föl előttük, ha közelebb kerülnek az IT világához. A mesterséges intelligenciánál (magyarul: MI, angolul: artificial intelligence, AI) nincs ma izgalmasabb és gyorsabban fejlődő területe az informatikának – ebbe a kalandokkal teli világba hívjuk meg a Logiscool alapítványával, a Digitális Tudásért Alapítvánnyal közösen a technológia iránt érdeklődő 8-18 éves lányokat.

A tehetség a legdemokratikusabb erőforrás: nemre, lakóhelyre, anyagi helyzetre való tekintet nélkül található meg a világban. A természettudományos pályákon a lányok semmivel sem kevésbé sikeresek a fiúknál. Épp ezért fontos, hogy magabiztosan álljanak ehhez a pályához, hogy bátran odaálljanak a startvonalra: lehetőséget kell biztosítani számukra a technológiák, a saját személyiségük és a bennük rejlő képességek fölfedezésére. Ezzel a céllal jött létre a Microsoft és a Digitális Tudásért Alapítvány közös versenye.

A kihívás a Logiscool iskoláiban tanuló lányoknak nyújt fejlődési lehetőséget egy új és izgalmas terület, a mesterséges intelligenciával kapcsolatos ismeretek körbejárásával, de nyitott minden olyan fiatal lány számára is, aki érdeklődik az informatika iránt.

A program keretében a lányok két korcsoportban (8-11 és 12-18 évesek), egy többfordulós verseny keretein belül, új ismeretekkel gyarapodva és élményekkel gazdagodva mérik össze a tudásukat. A decemberben induló első forduló a digitális világra, a programozásra, a mesterséges intelligencia alkalmazására, a biztonságos internetezésre vonatkozó ismereteket méri fel, hiszen a versenyen csak azok kerülhetnek a győztesek közé, akik biztos alapokkal rendelkeznek. A versenysorozat második fordulójában 2020 tavaszán egy olyan mesterséges intelligencia projektet alkotnak meg a pályázók, amely a háttértudásukra, kreativitásukra és a tapasztalataikra építve demonstrálja, milyen szerepet játszik az életünkben az MI jelenleg, és milyen szerepet látnak benne néhány év vagy évtized múlva.

A benyújtott pályázatok közül a Digitális Tudásért Alapítvány és a Microsoft szakértői választják majd ki a legeredetibb, legígéretesebb munkákat. A verseny fődíjaként a kihívást legjobban teljesítő lányok egy fantasztikus Élménynapon vehetnek részt a Microsoft Magyarországnál 2020 májusában egy olyan környezetben, ahol a digitális jövőre vonatkozó álmok valósággá válnak.

A DigiGirlz globális program célja, hogy közelebb hozza a lányokhoz az informatikai szakmában rejlő lehetőségeket, saját élményeken keresztül nyújtson betekintést a digitális szakma és a programozás izgalmas világába és lebontsa azokat az előítéleteket, amelyek ma még kirekesztik a lányokat ebből a világból. Valamint – egyáltalán nem utolsó sorban – cél olyan példaképek bemutatása, akik kedvet csinálhatnak a lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A DigiGirlz AI Challenge olyan kihívás, ahol a részvétel egyéni és társadalmi szempontból egyaránt maga a győzelem: minden más – a találkozás, a barátkozás, a tudás és a siker – már csak ráadás.

 

fotó: microsoft.hu

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...