- Hirdetés -

Lecsaptak a romantikára a kiberbűnözők

|

- Hirdetés -

Jelentős növekedést észleltek a Valentin nap alkalmából különböző romantikus termékeket kínáló bűnözők adathalász tevékenységében a Kaspersky Lab szakértői. Február első felében a romantikus témájú átverős honlapok látogatására irányuló felismert és blokkolt kísérletek száma több mint duplájára nőtt 2018 hasonló időszakához képest. Ez komoly figyelmeztető jel, a csalók minden lehetőséget kihasználnak a felhasználók adatainak és pénzének ellopására.

Az adathalászat az internetezők kihasználásának egyik legnépszerűbb és legkönnyebb manipulációs technikája. Ez a csalás olyan fajtája, ahol megtévesztéssel jutnak hozzá a felhasználók adataihoz – jelszavaktól bankkártya számokig, bankszámla részletektől egészen más, pénzügyi szempontból lényeges részletekig. Az adathalász e-mailek és honlapok általában úgy álcázzák magukat, mint a személyes adatainkat különböző okokból jogosan kérő valódi portálok. Gyakran az adott időszak legfontosabb aktualitásaihoz kapcsolódnak, legyen az egy kiemelkedő sportesemény vagy ünnepnap. A Valentin nap sem kivétel ez alól.

2019 februárjában, a Valentin napig terjedő időszakban az adathalász honlapok felkeresésére irányuló, de a Kaspersky Lab megoldásai által felismert és blokkolt látogatások száma drámaian megnőtt. Míg 2018-ban ez a szám 2 milliónál valamivel magasabb volt, addig 2019-ben több mint 4,3 millióra emelkedett. A statisztika szerint a legérintettebb országok Brazília (az észlelt kísérletek több mint 6,4%-a), Portugália (több mint 5,8 %-a), Venezuela (5,5%), Görögország (5,3%) és Spanyolország (5,1%).

A küldött e-maileket részletesen elemző vizsgálat szerint a csalók leginkább a szeretteink örömére előrendelt ajándékokat és a teljesítménynövelő gyógyszereket használták csapdaként a személyes adatok megszerzésére. Ez újra alátámasztja a Kaspersky Lab saját felmérését, ami szerint, ha a szerelemről van szó, a felhasználók hajlamosak megfeledkezni az éberségről.

“A kutatásunk azt mutatja, hogy nincs különbség a nagy sportesemények, álszámlák vagy a romantika ürügyén végzett adathalász tevékenységben. Ezek a felhasználók érzéseit, izgatottságát, megpróbáltatásait vagy gyengéd érzelmeit használják ki. Így bármi támadóeszköz lehet a csalók kezében. A felismert csalási kísérletek nagy száma figyelmeztet mindannyiunkat, hogy mindig legyünk óvatosak az interneten szörfözve, még akkor is ha csak virágot vásárlunk szerettünknek.” – figyelmeztet Andrej Kostin, a Kasperky Lab senior webtartalom elemzője.

A Kaspersky Lab tanácsai a biztonságunk érdekében:

  • Az adathalászok gyakran használják ki a rokonainkhoz vagy szerelmünkhöz fűződő érzelmeinket. Figyeljünk a jelekre, amelyek arra utalhatnak, hogy adathalászok igyekeznek visszaélni romantikus várakozásainkkal. Ezek lehetnek azonnali intézkedést kérő üzenetek, amelyek sok személyes és látszólag nem odatartozó információt kérnek, vagy amelyek túl szépnek tűnnek ahhoz, hogy igazak legyenek.
  • Fordítson kiemelt figyelmet azokra az e-mailekre, amelyek “egyszeri lehetőséget” ígérnek vagy különböző termékeket ingyen. Ha olyan emberektől vagy szervezetektől kap e-mailt, akit/amit nem ismer, vagy gyanús, illetve szokatlan címet használ, akkor kétszer is gondolja meg, hogy kinyitja-e a levelet. Ne kattintson linkekre, amíg meg nem győződik róla, hogy azok valósak és “http”-vel kezdődnek, különösen akkor nem, amikor személyes vagy pénzügyi adatait kérik.
  • Legyen külön bankkártyaszámlája korlátozott mennyiségű pénzzel, különösen virágvásárlásra vagy asztalfoglalásra. Ez segít elkerülni a komoly anyagi veszteséget, ha banki adatait ellopják.
  • Használjon megbízható adathalász-ellenes és biztonságos fizetési lehetőségeket kínáló megoldást, mint például a Kaspersky Security Cloud.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....