- Hirdetés -

Légy bátor és merj álmodni – interjú Jamniczky Tímeával

|

Egy dolog átmenni azon az ajtón, de ennél is fontosabb nyitva hagyni azt a következő generációknak – mondja Jamniczky Tímea. A JCDecaux Hungary vezetőjének mind az üzleti, mind az üzleten kívüli életében meghatározó elem a közösségépítés. A mentorálás mellett az elismerések fontosságáról, önfejlesztésről, komfortzónából való kilépésről, táncról és saját márkájának spanyolországi terjeszkedéséről is beszélgettünk.

- Azt mondtad valamikor nemrég, hogy szívügyed a mentorálás. Miért tartod ezt ennyire fontosnak?

- Mind az üzleti, mind az üzleten kívüli életemben meghatározó elem a közösségépítés. Emellett évek óta vallom azt is, hogy a pozitív szemlélet alapja a megszerzett tudás és a folyamatos fejlődni akarás. A transzparens és teljesítményalapú üzleti élet a gazdasági fejlődés alapja, ezért cégvezetőként felelősségem és kötelességem támogatni az etikus üzleti kultúrát, tudásomat pedig minden létező formában, a mentorálástól akár a szakmai megbeszéléseken keresztül átadni. A mentorálás során konkrét problémákra, szakmai elakadásokra fókuszálunk, a saját tapasztalataim megosztásával is segítem őket. Több mentoráltam is volt már, és boldog vagyok, amikor azt érzem, hogy tudok hasznos tanácsokat adni. Azt szokták mondani, hogy az ember mindig a saját hibájából tanul, de ha lehet, akkor könnyítsük meg ezt az utat, és amit lehet, kerüljünk el. Örömmel mentorálok ambiciózus fiatalokat is. Egy dolog átmenni azon az ajtón, de ennél is fontosabb nyitva hagyni azt a következő generációknak. Minden évben meghívnak előadást tartani a Budapesti Gazdasági Egyetemre. A siker nekem az, amikor percről perce egyre több érdeklődő szempárt látok az előadás alatt, ami tömény másfél óra. Annak pedig külön örülök, amikor úgy sikerül az outdoort és a cégünket bemutatnom, hogy az előadás végén mindig vannak néhányan, akik nálunk szeretnének dolgozni. Tele energiával jövök el a prezentáció után.

- Miként mérhető, hogy a mentorálás, hogy működik? Vagy itt nem elsősorban az eredmény számít, mint a bizniszben, hanem sokkal inkább a visszajelzések, amiket kapsz?

- Elsősorban a személyes visszajelzések alapján mérem a sikert. A meetingeket általában kora reggel tartjuk, és a résztvevők sokszor mondják utána, hogy feltöltődve vágnak neki a napnak, vagy felidézik, hogy milyen jól sikerült a legutóbbi találkozó, és mennyi mindent tudtak hasznosítani a tanácsaimból. Ezek a pozitív személyes megélések előbb-utóbb az üzleti sikerben is megmutatkoznak.

- Magyarország legnagyobb out of home cégét vezeted. A mentorálás helyett ott inkább azt gondolom, a motiváción van a hangsúly a kollégák felé. Mi az, amit házon belül a szívügyednek tartasz?

- Tizenöt esztendeje vagyok a JCDecaux élén. Nagyon büszke vagyok a csapatomra, amellyel rengeteg közös sikertörténetünk van, legyen szó a tavalyi rekord-profiteredményünkről, az innovatív megoldásainkról vagy az ikonikus novellapályázatunkról. Én egy csapatjátékos vagyok alapvetően és hiszek az együttműködés erejében. A mi kultúránknak fontos része az elismerés és a jó példák kiemelése. Szerintem az a fontos, hogy meghalljuk a munkavállalói igényeket, majd azok mederbe terelését követően kialakítsunk egy olyan rendszert, amelyben a lehető legtöbben ki tudnak teljesedni – és ez elsősorban a vezetők felelőssége. Ha a munkahelyen olyan vezetők vesznek körül, akik megfelelő empátiával állnak egymáshoz, akkor a legnehezebb magánéleti válságot is könnyebben vészeli át az ember, ha van egy biztos pont, ahová menekülhet. A közösség azt jelenti, hogy nemcsak a munkámat végzem el, hanem kötődésem is van a munkahelyemhez és a közösséget alkotó emberekhez. A kötődés pedig sokkal több, mint az, hogy jókedvűen dolgozom – ez egy hosszú távú elköteleződés mind a két fél számára, amiben tudom, hogy számíthatok a másikra.

- Szeretsz új dolgokat csinálni, sok-sok minden érdekel. Nemrég saját márkával léptél be a divatbizniszbe. Mi az, amit még nagyon meg szeretnél tanulni, vagy amiben szívesen kipróbálnád magad?

- Régen virágkötő szerettem volna lenni, ezért továbbra is egy nagy vágyam, hogy egyszer legyen egy virágboltom. Emellett a saját prémium kézműves táskamárkámat, a LaVidaYarnt is szeretném tovább építeni, hogy egy igazi woman power brand legyen. A slow fashion és az újrahasznosítás a fénykorát éli mostanában, a ruhadarabok újrahasználatával sokat lehet tenni a környezetvédelemért. A célom, hogy a saját termékeimmel is ezt a gondolkodásmódot közvetítsem a vásárlók felé. Rengeteget tanulok ebből a kis vállalkozásból, ezért az önfejlesztés is motivál, továbbá CSR-tevékenységként is tekintek rá, hiszen sok nyugdíjasnak biztosítunk munkalehetőséget a LaVidaYarnnál. A jövőbeli tervem, hogy Spanyolországban terjeszkedjünk a márkával, és más típusú modelleket is elérhetővé tegyünk.

- Mi az a három dolog, amit minden mentoráltadnak meleg szívvel ajánlasz?

- Legyen bátor, merjen álmodni és küzdjön meg a céljaiért. A céges elvárások miatt sokszor vagyunk prés alatt, de nagyon fontos, hogy tudatosan szánjunk időt a feltöltődésre, különben elfogynak az energiáink és könnyen kiégünk. Mindenkinek a maga feladata, hogy ráérezzen, mivel tud kikapcsolni a mindennapi hajtásból. Korábban táncoltam, most a horgolás adja meg az énidőt.

 

Simon Krisztián

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...