- Hirdetés -

Lelassult a munkaerő-felvétel

|

Továbbra is aktív munkavállalói jelenlét tapasztalható a hazai munkaerőpiacon. Az előző negyedévhez hasonlóan 2024 első három hónapja alatt közel 20 százalékkal több jelentkezés történt, mint egy évvel korábban. Nógrád és Bács-Kiskun vármegyék kivételével mindenhol nőtt a jelentkezések száma, legnagyobb arányban Jász-Nagykun-Szolnok, Borsod-Abaúj-Zemplén és Baranya vármegyékben – derül ki a Profession.hu legújabb negyedéves jelentéséből.

A munkáltatók év elején mért optimista várakozásai egyelőre nem jelentek meg a munkaerőpiaci adatokban – továbbra is kevesebb az aktivált álláshirdetés, mint tavaly ilyenkor. 2024 első negyedévében összesen 11,3%-kal csökkent a betöltésre váró pozíciók száma az előző év azonos időszakához képest Magyarország leglátogatottabb tematikus állásportálján.

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel

Négy vármegye kivételével az ország többi területén mindenhol alacsonyabb a betöltésre váró állások száma, mint egy évvel korábban. A legjelentősebb csökkenés Nógrád (-36,2%), Veszprém (-25,2%) és Komárom-Esztergom (-22,4%) vármegye esetében mérhető.

Országos átlag tekintetében a legnagyobb visszaesés a HR, munkaügy területén történt, ahol 26,3%-kal kevesebb betöltésre váró állást hirdettek meg az egy évvel korábbihoz képest. Mérsékeltebb a lassulás a gyártás, termelés (-19,6%), a fizikai, segéd és betanított munka (-18,3%) szállítás, beszerzés, logisztika (-17%), valamint a mérnök (-17%) területeken zajló toborzásban. Ezzel szemben gyarapodtak a meghirdetett pozíciók a marketing, média, PR (+2,6%) és a közigazgatás (+10,8%) területén.

Ahol élénkült a toborzás

Az aktivált hirdetések száma a legnagyobb mértékben Hajdú-Bihar vármegyében nőtt, amelyhez elsősorban a vendéglátás (+110%), a szállítás, beszerzés, logisztika (+87,2%) és az SSC (+83,3%) járultak hozzá. Tolna vármegyében az építőipar, ingatlan (+140%), a szakmunka (+63,4%) és a mérnök szakmákhoz (+17,7%) kerestek a leginkább munkaerőt az előző év azonos időszakához képest.

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében a vendéglátás, hotel, idegenforgalom (+100%), a pénzügy és könyvelés (+90%) és az IT üzemeltetés, telekommunikáció (+66,7%) hirdetésszámai, Békés vármegyében pedig az adminisztráció, asszisztensi és irodai munka (+70%), a bank, biztosítás és bróker (+57%), valamint a szállítás, beszerzés, logisztika (+50%) kategóriáké emelkedtek a leginkább.

Budapesten a legtöbb szakmában csökkent az álláshirdetések száma, leginkább a HR, munkaügy (-30,3%), a bank, biztosítás, bróker (-23,2%) és a mérnök (-19,6%) kategóriákban.

Kedvez a munkaerőpiaci környezet a növekedéssel tervező cégeknek

„Állásportálunkon a regisztrált felhasználók száma 2024 első negyede alatt az előző év azonos időszakához képest 8%-kal nőtt, a feltöltött önéletrajzok száma 10%-os emelkedést mutat. Az álláskeresők ebben az időszakban kevesebb lehetőség közül választhattak ugyan, de a valamelyest beszűkült keretek között többet pályáztak: országosan 19,6%-kal nőtt a jelentkezések száma 2024 első negyedében az előző év azonos időszakához mérten” – mondta Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója. „Ennek egyik mozgatórugója a bér, ugyanis a jelenlegi inflációs környezetben a leértékelődött bérek reálértéke az embereket új lehetőség keresésére kényszeríti, ha aktuális munkahelyén nem reagálnak a megváltozott helyzetre” – mondta Tüzes Imre.

A legnagyobb arányban Jász-Nagykun-Szolnok (+35,5%), Borsod-Abaúj-Zemplén (+34,9%) és Baranya (+34,2%) vármegyékben nőtt a munkavállalói aktivitás egy év alatt. Csökkenés csak Nógrád (-35,9%) és Bács-Kiskun (-0,3%) vármegyékben volt tapasztalható, akárcsak tavaly ilyenkor.

Az álláskeresők érdeklődése leginkább a mezőgazdaság és környezet kategóriában feladott hirdetések iránt nőtt, ezekre 36,5%-kal többen pályáztak, mint tavaly; ezt követi a cégvezetés, menedzsment (+33%), az IT üzemeltetés, telekommunikáció (+31%), a marketing, média, PR (+31%) és az ügyfélszolgálat, vevőszolgálat (+30%).

„Januári felmérésünk eredménye rámutatott, hogy a cégek jelentős többsége (+82%) az idei évben nem számít létszámcsökkentésre: 37% stagnálással kalkulál, 45% azonban bővüléssel. Ehhez jelenleg kedvező munkaerőpiaci környezet kínálkozik, és az első három hónapban tapasztalt fokozott munkavállalói aktivitás várhatóan kitart még az év során is” – magyarázza a 2024-re vonatkozó kilátásokat Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...