- Hirdetés -

Lemaradtak a hazai vállalkozók

|

- Hirdetés -

A vezetői képzések aranykorukat élik, mind a fejlett piacokon, mind globálisan rekordnövekedést mutatva, a következő évtizedben duplázva a szektor bevételét. A BetterManager kutatása alapján minden vezetői képzésre költött dollár hétszeresen térül meg a cégnek, míg egy másik kutatás egy éven belüli 4,1-szeres megtérülést mutatott ki, tehát jelentős megtérülésű versenyképességi faktor a cégvezetők folyamatos tanulása.

De hogy állnak ezzel a magyar vállalkozók? Egy friss adat szerint a hazai cégvezetők 70%-a semmilyen üzleti, vállalkozói tanulmánnyal nem rendelkezik. A vállalkozókat elemző 2023-as GEM (Global Entrepreneurship Monitor) kutatás szerint Magyarország több témában a lista alján végzett. Rekord alacsony vállalkozói kedv, tudás és önbizalom jellemzi a hazai lakosságot. Az EU-ban az egyik legalacsonyabb a vállalkozói kedvünk (8%), és a kutatásba bevont 46 országból 45. helyen végeztünk abban, hogy a felnőttek úgy érzik, megvan a tudásuk egy vállalkozás indításához, ahogy abban is, hogy jó lehetőségeket érzünk a környezetünkben a vállalkozás indítására. Azaz nincs meg a tudás, az önbizalom és a jövőkép sem, így a vezetői képzésekre nagyobb szükség lenne, mint valaha.

Balogh Petya és csapata, a STRT Holding Nyrt. a magyar vállalkozók szakmai továbbképzésekkel kapcsolatos tapasztalatairól, elvárásairól készített felmérést. Míg az általuk megkérdezett cégvezetők többsége (56%) legalább negyedévente részt vesz valamilyen képzésen, addig 10%-uk egyáltalán nem él ilyen lehetőséggel. A felmérés kitért arra is, hogy ugyanezen vezetők szerint milyen rendszerességgel kellene részt venniük tréningeken: a válaszadók többsége (55%) érzi úgy, hogy legalább havonta egyszer lenne erre szüksége.

Covid után újra személyesen

A vállalkozók leggyakrabban a szakmai szervezetek, a vezetői képzésekre specializálódott cégek és az online platformok kínálatából választanak. „A kutatásból kiderült, hogy az elérhető lehetőségekről legtöbben a közösségi médiából, konferenciákon vagy személyes ajánlásokból tájékozódnak” – ismertette a felmérés eredményeit Balogh-Mázi Mária, a STRT Holding oktatási- és marketingigazgatója. „Tapasztalataink szerint folyamatosan nő az igény a személyes találkozásokra, amit a kutatás is alátámaszt: a Covid után újra a helyszíni, egész napos tréningek a legnépszerűbbek (38,5%), leelőzve az online, saját tempóban elvégezhető kurzusokat (31,1%).”

Kiemelt témák: vezetői készségek és mesterséges intelligencia

A személyes fejlődésben a tanulás az esetek túlnyomó részében (57%) nagyon fontos szerepet játszik, ezért a válaszadók igyekeznek minél több energiát szánni rá, de a vezetők 40%-a nehézségekbe ütközik, amikor a megvalósításra kerülne sor. „A leggyakoribb probléma az időhiány, a vezetők túlnyomó többsége, 76%-a emiatt nem tanul többet, így érthető az is, hogy tízből nyolc vállalkozó életében igen fontos szerepet töltenek be az informális, lazább tanulási módszerek, például a szakmai podcastek és blogok rendszeres követése” – tette hozzá Balogh-Mázi Mária.

A vállalkozók számára jelenleg a legérdekesebb témák a vezetés és menedzsment, a mesterséges intelligencia, a marketing és értékesítés, a pénzügy és a branding.

Hitelesség mindenekelőtt - húzónevektől szeretnek tanulni a cégvezetők

Az eredmények szerint a vállalkozók számára a legfontosabb szempont az oktató hírneve, ezt követi a tananyag minősége és szintén kulcsfontosságú a képzés ára. Éves szinten egyébként a megkérdezettek harmada több mint 250 ezer forintot költ képzésekre, míg egy másik harmada félmillió forintnál is többet.

A közelmúltban elvégzett szakmai továbbképzésekkel kapcsolatban többnyire jó tapasztalataik vannak a válaszadóknak, különösen a felkészült, képzett oktatókat, a tanultak alkalmazhatóságát és a releváns, magas minőségű tananyagot emelték ki. Negatív benyomásuk inkább a kapcsolatépítési lehetőségek mennyiségével és a helyszínválasztással voltak.

„Mi abban hiszünk, hogy a vezetői tanulás a cégek sikerének egyik kulcsa, ezért szeretnénk minél több emberrel megosztani a STRT-nál összpontosuló modern cégépítési tudást. Tavaly 13 tanfolyamon 640 vezetőt képeztünk, idén ezt a számot április végére értük el” – mondta el P. Tóth András, a STRT Akadémia vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg élelmiszert adományoztak az ALDI vásárlói

Az ALDI Magyarország kiemelt figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra és a rászorulók támogatására. Ennek részeként folyamatosan támogatja a karitatív szervezetek társadalmilag kiemelten fontos munkáját. Az áruházlánc 2016 óta működik együtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel....

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...