- Hirdetés -

Lendületet kaphat az ingatlanpiac

|

- Hirdetés -

Bekövetkezett a trendforduló után várt felfutás az ingatlanpiacon. Az augusztusi ingatlan- és hitelpiaci adatok, valamint a cégcsoport ügyfélaktivitási mutatói alapján a Duna House szerint az eddigi, növekvő CSOK-os érdeklődés már az adásvételek számában is megmutatkozik. Az augusztusra becsült 8 213 tranzakció az idei év második legerősebb hónapja. A friss adat az előző évhez képest is már csak 16 százalékos csökkenést mutat, az előző, júliusi hónaphoz képest azonban jelentős, 35 százalékos emelkedést jelent. A legfrissebb CSOK enyhítés hatásaként, valamint a Duna House ügyfélaktivitást mutató belső mérőszámai alapján további növekedés várható a következő hónapokban, így várhatóan innentől kezdve a tavalyinál is erősebb ingatlanpiaccal találkozhatnak az eladók és vevők egyaránt. Az ingatlanpiaci erősödést alátámasztják a hitelpiaci adatok is. A cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a hazai adatai alapján augusztusban 61 milliárd forintos volumen becsülhető, ami az idei év legerősebb jelzáloghitelpiacát jelenti.

Korrigált a panellakások árszintje idén augusztusban. A tavalyi év során a rezsivédett címke felhajtotta a házgyári lakások négyzetméterárait, amelyhez képest az elmúlt hónapban zárt eladások alapján országszerte stagnálást, enyhe mértékű csökkenést mutatnak az adatok. Kivétel ez alól Kelet-Magyarország, ahol az előző év azonos időszakához mérten 7%-kal magasabb négyzetméteráron találtak tulajdonosra a panelek. A vidéki területeken 4-5%-os irányárváltozás mellett 5-6% volt a vevői alku mozgástere. A hirdetési folyamat során a jellemzően magasabb áron kínált, budai panellakások esetében jelentkezett erősebb vevői alku idén augusztusban, ami az átlagos négyzetméterárakat is lejjebb vitte. A téglaépítésű ingatlanoknál, a vidéki területeken az előző év azonos időszakához képest 3-5%-os áremelkedés tapasztalható idén augusztusban. Az irányárváltozás egységesen 7% volt mind a keleti, mind a nyugati országrészben, az alku országszerte 8-9% volt. Az értékesített budai téglalakások átlagos négyzetméterára idén augusztusban is 1 millió forint felett volt, a belvárosi téglaépítésűeké kevéssel haladta csak meg a 950 ezer Ft-ot négyzetméterenként. A legjelentősebb irányárváltozást a pesti és a belvárosi ingatlanok esetében mutatták az adatok. Az alku a fővárosi téglalakások esetében területtől függetlenül 5% volt.

A tavaly augusztusi adatokhoz képest a pesti belváros kivételével az ország teljes területén, az összes ingatlantípus tekintetében lassult a forgási sebesség. A Duna House közreműködésével augusztusban értékesített ingatlanok adatai alapján a panellakások eladási ideje a legrövidebb. A belvárosi téglaépítésűek idén augusztusban több mint egy hónappal gyorsabban, kevesebb mint 5 hónap alatt keltek el.

A budapesti adásvételek tekintetében a legfőbb vevői motiváció 29%-ban a befektetési célú vétel volt, de magas arányban, a vásárlások több mint negyedében voltak jelen a nagyobb lakásba költözők is. Az első lakást vásárlók a tavalyinál 4 százalékponttal aktívabbak voltak, a tranzakciók 20%-ban szerepeltek a vevői oldalon, ők átlagosan közel 41 millió forintot fordítottak ingatlanvásárlásra, míg a befektetési céllal szerződő ügyfelek 55 millió forint körüli összeget költöttek.

Az augusztusban zárult vidéki tranzakciók adatai alapján a legnépszerűbb vásárlói motiváció vidéken is a befektetési célú vétel (27%) volt, az első lakásukat vásárlók aránya 25%-ra nőtt tavalyhoz képest. Az első otthonukat vásárlók a vidéki területeken átlagosan 31 millió forintot költöttek, míg a befektetők 32 millió forintot szántak ingatlanvásárlásra. Az eladók motivációját a fővárosban 29 százalékban a korábbi ingatlanbefektetés értékesítése adta, 27%-ban nagyobb ingatlanba költözés miatt döntöttek az ügyfelek az eladás mellett. A vidéki területeken a Duna House által értékesített ingatlanok tekintetében a leggyakoribb eladási ok a tavalyival megegyezően, 30%-kal az örökség értékesítése volt idén augusztusban is, de magas, 27%-os arányban döntöttek korábbi befektetésük eladása mellett a tulajdonosok.

Három érdekes adat:

A fővárosban 41, vidéken 31 millió forint kiadást jelent átlagosan az első otthon megvásárlása.

A budain 50-60, a pesti oldalon a 35-40 millió forint értékű ingatlanokra szerződnek főként a vásárlók.

A vidéki területeken az ügyfelek11-14%-a választott felújítandó ingatlant augusztusban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...

Kiderült, milyen autókat kedvelnek a magyarok

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Rangos elismeréseket kapott a FERLING

A közelmúltban látott napvilágot két olyan toplista, amelyen a pécsi székhelyű PR-ügynökség, a FERLING Kft. vezetői is elismerésben részesültek. A FERLING alapítója és egyben ügyvezető igazgatója, Ferling József is szerepel hazánk legelismertebb PR- és...

Kiderült: jelszavak nélkül biztonságosabb a kibertér

A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll. A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert...

Új műsor érkezik októberben a Spíler TV-re

Az őszi szezonban új műsor és új képernyősök is érkeznek a Spíler TV-re. A TV2 sportcsatornájának műsorvezetői csapatához csatlakozik Gelencsér Tímea, Szedmák Zita és Lissák Laura, október elsején pedig rajtol a Sunday Stadium. (kiemelt...

Márkamenedzserek toplistájával jön a Business Lounge

A Business Lounge szeptember 27-i adásában Vaszary Ádámmal, a Signature40 lista társalapítójával lesz beszélgetés a rangsor hátteréről, arról, hogy honnan jött az ötlet, és miért érezték úgy, hogy szükség van még egy listára. (kiemelt...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több támadás éri a sporteseményeket

A sport– és szórakoztató rendezvények gördülékenyebb és kényelmesebb lebonyolításához egyre több digitális szolgáltatást vesznek igénybe a helyszínt biztosító intézmények és a szervezők. Emiatt megnőtt a háttérinfrastruktúrák sérülékenysége, kedvező célpontot kínálva a kiberbűnözőknek. A Cyber...

Továbbra is kelendőek a luxusingatlanok

Változatlan érdeklődés övezi az ingatlanpiaci kínálat legdrágább otthonait. Egyre nő a valódi luxus iránti igény, amelyet a fővárosi újépítésű, prémium minőségű házak és lakások, penthouse-ok terén egyre nehezebben szolgál ki a piac. Zömében 200...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Kétmillió fának keresnek helyet

1 fő - 1 fa! – négy éve ezzel az üzenettel indult a 10 millió Fa közösség, mely azóta több százezer fát és cserjét ültetett és tartott életben. Az alapítványt is létrehozó 10 millió...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....