- Hirdetés -

Lengyel céggel egyesül a Codecool

|

A Codecool és a Software Development Academy (SDA), Közép-Európa két vezető EdTech (oktatástechnológiai) vállalata bejelentette, hogy egyesítik cégeiket, hogy Európa egyik legnagyobb, digitális készségeket oktató és közvetítő hálózatát hozzák létre.

Hét évvel ezelőtt alapították Magyarországon a Codecool Programozóiskolát, mely az elmúlt években sikeresen terjeszkedett Lengyelország, Románia és Ausztria irányába is. Hasonló pályát futott be Lengyelországból indulva a Software Development Academy az informatikai képzések területén. A most bejelentett egyesítést követően a Codecoolból és az SDA-ból létrejövő, digitális készségeket oktató cég már 8 országban (Magyarország, Lengyelország, Románia, Ausztria, Szlovákia, Csehország, Észtország és Albánia) lesz jelen, és évente mintegy 15.000-20.000 magánszemélyt és közel 400 vállalatot fog kiszolgálni a közép-európai régióban.

"Ez az egyesülés lehetővé teszi, hogy közösen még eredményesebben küzdjünk a soha nem látott mértékű digitális szakemberhiánnyal, Közép-Európa legerősebb digitális képzési hálózatát létrehozva" – mondta Boda József, a Codecool társalapító igazgatója. "Összevont digitális képzési programjaink segítségével továbbra is magabiztosan szolgáljuk majd ki az egyének, a vállalatok és a kormányok igényeit. A képzéseinket elvégzők iránt nagy a kereslet, mivel a nyugat-európai - és újabban már amerikai vállalatok is – előszeretettel alkalmazzák a régió képzett szakembereit."

A digitális készségek elsajátítása különösen fontos, hiszen jelenleg az Európai Unió azzal küzd, hogy az infokommunikációs technológiai (IKT) szektorból körülbelül 1,8 millió szakember hiányzik. Ez magába foglalja a munkaerőpiacról hiányzó tehetségeket, és a már ezen a területen dolgozó, de folyamatos továbbképzésre szoruló munkavállalókat is.

Az Európai Bizottság Digitális Évtized programjának egyik fontos célkitűzése, hogy 2030-ra 20 millió IKT-szakembert foglalkoztassanak, a nemek közötti egyensúly megteremtésével. E cél elérése érdekében az európai gazdaságélénkítési terv szerint 161 milliárd eurót fordítanak az uniós piacok innovációjára és digitalizálására.

Ezt az európai törekvést csak erős, ágazati átképzési programokat biztosító szereplőkkel lehet megvalósítani. Ennek a jövőképnek az elérésében vállal nagy szerepet egyesülésével a Codecool és az SDA, – a kontinens legnagyobb digitális tehetségforrására – a közép-európai régióra összpontosítva. Az EU-n belül ezekben az országokban a legnagyobb a lakosság érdeklődése a jövőbiztos és jól fizető digitális karrierek iránt. Mindkét vállalat évente mintegy 50%-os növekedést tapasztal a képzéseikre beiratkozók számában.

Az egyesülés után a Codecool és az SDA célja, hogy a szakemberhiányt a közép-európai régióra összpontosítva kezelje. Vállalati át- és továbbképzési programjaik segítségével valódi megoldást kívánnak nyújtani különböző vállalatok és kormányzatok számára. Ennek megvalósítására a több mint 300 alkalmazott, a 17 digitális átképzési program, az 1600 mentorból álló hálózat teremtik meg a lehetőséget.

"Ahhoz, hogy még több befektetőt tudjunk a régióba vonzani, biztosítanunk kell magasan képzett IKT-szakemberek utánpótlását, méghozzá egyre gyorsuló ütemben. A cégeink egyesítése egy válasz erre az igényre, és egyedülálló lehetőséget biztosít a régió számára is, mely így globális szinten feltörekvő IT-szolgáltató központtá válhat" – mondta Michał Mysiak, az SDA társalapító ügyvezetője.

 

A Codecool és az SDA üzleti partnerei közé közel 400 globális és helyi márka tartozik a régióból, olyan kulcsfontosságú partnerek, mint az Accenture, a Microsoft, a Motorola, a Morgan Stanley, az Ericsson vagy a Vodafone. A kormányzati oldalon eddig már két sikeres átképzési programot bonyolítottak le: Albániában 10 000 IKT-szakembert képeztek, Magyarországon pedig mintegy 600 főt. A vállalat fontosnak tartja, ezért ösztönzi és támogatja a nők részvételét az IT szektorban.

A közeljövőben a két cég a helyi piacokon megtartja márkaneveit, továbbra is Codecool és SDA néven lesznek jelen, és a gyorsan változó technológiai környezetet követve újabb digitális képzésekkel állnak elő, és további földrajzi terjeszkedést terveznek, ezzel erősítve piacvezető szerepüket a régióban. A részvénycsere útján lebonyolított egyesülést követően az ügyvezető Michał Mysiak lesz, míg Boda József az egyesült vállalat szervezetfejlesztéséért és oktatási koncepciójáért felelős alelnöke lesz.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...