Magyarországon is megkezdte működését az egyedi targetálási lehetőségeket kínáló Selectivv Mobile, amely az utóbbi évek egyik legfigyelemreméltóbb és leginnovatívabb marketing és kutatási cége a lengyel mobilhirdetési és kutatási piacon. „A vállalat, amely ismeri a felhasználókat” – így szól a mottója az adatbányászatból értékes marketinginformációkat generáló Selectivvnek, amely 200 ezer okostelefonos, tabletes applikáció és mintegy 15 millió mobil weblap látogatói adatait dolgozza fel.
Lengyelország mellett Ukrajnában, Romániában, Oroszországban, Törökországban és immár Magyarországon is jelen van a vállalat, amelynek technológiája globális használatra is alkalmas. A Selectivv adatbázisa több mint 80 millió mobilkészülék adatait ismeri. Magyarországon már most 3,5 millió készüléket „lát”. Ismeri az okostelefon felhasználó korát, nemét egyéb demográfiai adatait. Látja mely szolgáltatónál van előfizetés, milyen típusú a telefon és milyen applikációkat töltöttek rá. A Geotrapping szolgáltatás az okostelefonok és táblagépek felhasználói adatai alapján, az eszközinformációk egy adott helyen és időben történő összegyűjtését teszi lehetővé. A szolgáltatással egy adatbázis létrehozására van lehetőség, ami később remarketing célokra használható. A gps koordináták mentén pontosan látja, hogy ki melyik áruházláncnál vásárol vagy tankol. Milyen kulturális eseményeken vesz részt, vagy akár mely autószalonba ment be új autót nézegetni.
„A Selectivv rendszere ezáltal lehetővé teszi, hogy a létező legpontosabb célzás mentén szólítsák meg a hirdetők potens ügyfeleiket” – mondta Bozzay Bernadett, a cég magyarországi irodájának ügyfélkapcsolati igazgatója. Hozzátette: „célozhatnak a telefonra töltött sport, bank, zenei vagy bármilyen egyéb alkalmazásra, telefontípusonként más üzeneteket jeleníthetnek meg. Megszólíthatják a konkurens üzletekbe, bemutatótermekbe betérő potenciális fogyasztókat, de ugyanígy az iskolás, óvodás gyermekkel rendelkezőket is könnyű megtalálni.”
Ráadásul mindezen adatok historikusan is elérhetőek, így könnyedén mutathatunk ajánlatokat decemberben a nyári fesztiválok résztvevőinek.
Az így létrejövő adatmennyiség segítségével a vállalat felhasználói profilokat épít fel; egyetlen felhasználóhoz átlagosan 362 adat tartozik. A rendszer speciális viselkedési profil megalkotására is alkalmas megteremtve ezzel a mobilhirdetési lehetőség egészen új formáját. Az adatbankban tárolt adatok valós időben frissülnek, amely a piacon egyedülálló lehetőséget biztosít a hirdetőknek és új távlatokat nyit a big data kutatásokban is.
„Az adatelemzés pontosságát hirdetési technológiával ötvözve új minőségét hozzuk létre a hatékony reklámkampányoknak és értékes fogyasztói információkat tudunk biztosítani számos iparágnak”– mondta Avi Magid a Selectivv igazgatótanácsának elnöke. Hozzátette: „Az innovatív, GPS és profil-alapú programmatic marketing alkalmazása során a célunk az, hogy mindenkihez valóban hasznos, neki szóló üzenetek jussanak el, a hirdetők pedig a valós célcsoportjukat szólíthassák meg. Tevékenységünk a legszigorúbb GDPR előírásoknak is maradéktalanul megfelelnek.”