- Hirdetés -

Letiltva és feltörve – a közösségi média buktatói

|

- Hirdetés -

Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor egy jelentős befektetéssel felépített Facebook-oldalhoz vagy YouTube-csatornához elveszíti valaki a hozzáférését. Előfordul, hogy a platformok rendszerével akad probléma, de ennél sokkal gyakoribb, hogy a felhasználók saját hibájukból kerülnek nehéz helyzetbe.

A közösségi médiában egy folyamatosan változó algoritmushoz kell alkalmazkodniuk a tartalom-előállítóknak. Mintha ez nem lenne elég kihívás, ezek a platformok időnként egyéb nehézségek elé is állítják a felhasználókat. Emlékezetes volt, amikor 2019 nyarán a Facebook véletlenszerűen letiltogatott magyarországi fiókokat. Mint később kiderült, egy hiba állt a háttérben, és pár nap után folyamatosan visszaadták a jogosultságokat az érintetteknek.

Hasonló visszhangot ugyan nem kapott, de idei év elején is volt egy bug gyanús jelenség a Facebookon. Akkortájt a Redditen belül egy subredditen egész népes nemzetközi társaság verődött össze, akik ugyanarra panaszkodtak több országból is. A Facebook mindegyiküknek letiltotta az oldalaikhoz való hozzáférést és arra kérte őket, hogy a mobilos Facebook-alkalmazásban kapcsolják be a helymeghatározást. A tájékoztató üzenet szerint ugyanis felmerült a gyanú, hogy nem abban az országban tartózkodnak, ami a személyes profiljukban lakhelyként meg van jelölve. Még pozitívumként is felfogható lett volna, hogy a Facebook figyel ezekre a gyanús esetekre. Viszont a subredditen panaszkodók közös pontja volt, hogy akkortájt nem utaztak sehova. Pláne, hogy mindez egybeesett a járványhelyzet miatti lezárásokkal. További problémát jelentett, hogy a tartózkodási hely igazolását követően is olykor hetekbe telt, mire visszakapták a jogosultságukat.

Az ehhez hasonló furcsa hibák mellett a felhasználói fiókok feltörése is valós veszélyt jelent. Ennek kapcsán különösen érdekes volt Rekop György humorista tavaly nyári esete a Facebook-oldalával. A több mint 100 ezer követővel büszkélkedő humoristának be volt állítva a kétfaktoros hitelesítés, az oldalának megvolt a hitelességét igazoló „kék pipája” is. Ennek ellenére feltörték a Facebook-oldalát, amihez ettől kezdve nem tudott hozzáférni. Hiába kért segítséget az ügyfélszolgálattól és szakértőktől is, senki nem tudott neki segíteni. Végül egy amerikai ismerőséhez fordult, aki a Szilícium-völgyben dolgozik, volt kontaktja egy Facebooknál dolgozó szakemberhez, és ennek a kapcsolatnak a révén állították vissza az oldalát. Mint kiderült, az oldala kezelését biztosító Business Managerhez volt meg valakinek a hozzáférése, és az ő profilját feltörve hekkelték meg a humorista oldalát.

Óvatlan felhasználók

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője szerint hozzájuk heti rendszerességgel futnak be megkeresések azzal kapcsolatban, hogy segítsenek visszaszerezni az oldalukhoz való hozzáférést. Ugyanakkor ők csak azoknak tudnak ebben segítséget nyújtani, akik az ügyfeleik, hiszen a már említett Business Manageren vagy magyar nevén Vállalkozáskezelőn keresztül lehet elindítani a reklamációs folyamatot. Méghozzá csak a saját, hozzárendelt oldalak esetén.

„Általánosságban az a tapasztalatunk, hogy a problémák döntő részében a felhasználók hibáznak. Sokan nem vigyáznak a jelszavukra, nem kapcsolják be a kétlépcsős azonosítást, gyanútlanul rákattintanak az ismeretlen címről érkező e-mailekben található linkekre” – sorolja Forgács Mariann.

Olykor arra is akad példa, hogy egy céges oldalt kezelő alkalmazott szánt szándékkal törli az adott Facebook-oldalt. Forgács Mariann szerint manapság ezt azért megnehezíti, hogy a Facebook a Business Manager alá sorolja be a céges oldalakat. Ennek révén pedig könnyen kezelhetők, azaz hozzáadhatók, elvehetők az azokhoz kapcsolódó jogosultságok.

Profi hekkerek

A fiatalok körében rendkívül népszerűnek számító youtuber, Dezső Bence csatornáját tavaly nyáron törték fel. Bár a kétfaktoros hitelesítés be volt kapcsolva, a hekkerek mégis átvették a csatorna feletti az irányítást. Törölték minden addigi videóját és tiltott szerencsejátékot kezdtek streamelni az oldalain. Ezt a látogatók jelentették, emiatt a YouTube rövid idő múlva letiltotta a csatornát. „Egy 539 ezer követővel büszkélkedő csatorna tűnt el, több száz videóval együtt. Külön bosszantó volt, hogy emiatt az előre lekötött fizetett partneri együttműködéseket sem lehetett teljesíteni” – emlékszik vissza Varga-Szilágyi Zsolt, a Dezső Bencével szerződésben álló Post For Rent operatív igazgatója.

Az ügynökség egyből felvette a kapcsolatot a YouTube illetékesével, de még így is közel egy hónapba telt, mire minden egyes videót visszaállítottak. Ugyanakkor azt eleinte nem értették, hogy a kétfaktoros hitelesítés megléte mellett miként tudták feltörni az oldalt. Kiderült, hogy a youtuber kapott e-mailen egy szponzorációs ajánlatot, egy egészen profinak tűnő videóvágó programot kellett volna népszerűsítenie. Amikor Dezső Bence visszajelzett nekik, hogy érdekelné az ajánlat, akkor küldtek neki egy linket a honlapjukhoz – ami a megjelenésében szintén nem volt gyanús –, hogy onnan töltse le az alkalmazásukat. Az utóbbi azonban egy kémprogram volt, amivel a profi hekkerek hozzá tudtak férni a csatornához.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit bemutató TOP25-ös rangsor is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...

Alapcsomagban a Viasat History

A Viasat World médiavállalat történelmi csatornája a múlt hiteles, több nézőpontból történő megismertetését tűzte zászlóshajójára. Az idén Promax-díjat is nyert Viasat History óráról órára érkezik olyan dokumentumfilmekkel, amelyek 360 fokban mutatják be múltunkat, így...

Jack Dorsey: What’s next for Twitter’s co-founder?

https://www.bbc.com/news/technology-59471636

Kultúrával kampányol a JOY-napok

JOY-egypercesek Budai Lottival címmel indította el mini-sorozatát a JOY Magazin. December 3-ig, vagyis a JOY-napok karácsonyi kiadásának kezdetéig minden nap megtudhatják az olvasók, hogyan vásároltak a letűnt idők ikonjai és milyen hihetetlen divattrükkjeik voltak....
X-Faktor élő adás nézettség

Nézettség: RTL-es produkció az élen

Az X-Faktor volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. Az RTL Klub egy filmmel is egész jó nézőszámot ért el, a TV2-n pedig erősen kezdett a Farm VIP. A korábbi héthez képest az RTL Klub és...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA