- Hirdetés -

Letiltva és feltörve – a közösségi média buktatói

|

- Hirdetés -

Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor egy jelentős befektetéssel felépített Facebook-oldalhoz vagy YouTube-csatornához elveszíti valaki a hozzáférését. Előfordul, hogy a platformok rendszerével akad probléma, de ennél sokkal gyakoribb, hogy a felhasználók saját hibájukból kerülnek nehéz helyzetbe.

A közösségi médiában egy folyamatosan változó algoritmushoz kell alkalmazkodniuk a tartalom-előállítóknak. Mintha ez nem lenne elég kihívás, ezek a platformok időnként egyéb nehézségek elé is állítják a felhasználókat. Emlékezetes volt, amikor 2019 nyarán a Facebook véletlenszerűen letiltogatott magyarországi fiókokat. Mint később kiderült, egy hiba állt a háttérben, és pár nap után folyamatosan visszaadták a jogosultságokat az érintetteknek.

Hasonló visszhangot ugyan nem kapott, de idei év elején is volt egy bug gyanús jelenség a Facebookon. Akkortájt a Redditen belül egy subredditen egész népes nemzetközi társaság verődött össze, akik ugyanarra panaszkodtak több országból is. A Facebook mindegyiküknek letiltotta az oldalaikhoz való hozzáférést és arra kérte őket, hogy a mobilos Facebook-alkalmazásban kapcsolják be a helymeghatározást. A tájékoztató üzenet szerint ugyanis felmerült a gyanú, hogy nem abban az országban tartózkodnak, ami a személyes profiljukban lakhelyként meg van jelölve. Még pozitívumként is felfogható lett volna, hogy a Facebook figyel ezekre a gyanús esetekre. Viszont a subredditen panaszkodók közös pontja volt, hogy akkortájt nem utaztak sehova. Pláne, hogy mindez egybeesett a járványhelyzet miatti lezárásokkal. További problémát jelentett, hogy a tartózkodási hely igazolását követően is olykor hetekbe telt, mire visszakapták a jogosultságukat.

Az ehhez hasonló furcsa hibák mellett a felhasználói fiókok feltörése is valós veszélyt jelent. Ennek kapcsán különösen érdekes volt Rekop György humorista tavaly nyári esete a Facebook-oldalával. A több mint 100 ezer követővel büszkélkedő humoristának be volt állítva a kétfaktoros hitelesítés, az oldalának megvolt a hitelességét igazoló „kék pipája” is. Ennek ellenére feltörték a Facebook-oldalát, amihez ettől kezdve nem tudott hozzáférni. Hiába kért segítséget az ügyfélszolgálattól és szakértőktől is, senki nem tudott neki segíteni. Végül egy amerikai ismerőséhez fordult, aki a Szilícium-völgyben dolgozik, volt kontaktja egy Facebooknál dolgozó szakemberhez, és ennek a kapcsolatnak a révén állították vissza az oldalát. Mint kiderült, az oldala kezelését biztosító Business Managerhez volt meg valakinek a hozzáférése, és az ő profilját feltörve hekkelték meg a humorista oldalát.

Óvatlan felhasználók

Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője szerint hozzájuk heti rendszerességgel futnak be megkeresések azzal kapcsolatban, hogy segítsenek visszaszerezni az oldalukhoz való hozzáférést. Ugyanakkor ők csak azoknak tudnak ebben segítséget nyújtani, akik az ügyfeleik, hiszen a már említett Business Manageren vagy magyar nevén Vállalkozáskezelőn keresztül lehet elindítani a reklamációs folyamatot. Méghozzá csak a saját, hozzárendelt oldalak esetén.

„Általánosságban az a tapasztalatunk, hogy a problémák döntő részében a felhasználók hibáznak. Sokan nem vigyáznak a jelszavukra, nem kapcsolják be a kétlépcsős azonosítást, gyanútlanul rákattintanak az ismeretlen címről érkező e-mailekben található linkekre” – sorolja Forgács Mariann.

Olykor arra is akad példa, hogy egy céges oldalt kezelő alkalmazott szánt szándékkal törli az adott Facebook-oldalt. Forgács Mariann szerint manapság ezt azért megnehezíti, hogy a Facebook a Business Manager alá sorolja be a céges oldalakat. Ennek révén pedig könnyen kezelhetők, azaz hozzáadhatók, elvehetők az azokhoz kapcsolódó jogosultságok.

Profi hekkerek

A fiatalok körében rendkívül népszerűnek számító youtuber, Dezső Bence csatornáját tavaly nyáron törték fel. Bár a kétfaktoros hitelesítés be volt kapcsolva, a hekkerek mégis átvették a csatorna feletti az irányítást. Törölték minden addigi videóját és tiltott szerencsejátékot kezdtek streamelni az oldalain. Ezt a látogatók jelentették, emiatt a YouTube rövid idő múlva letiltotta a csatornát. „Egy 539 ezer követővel büszkélkedő csatorna tűnt el, több száz videóval együtt. Külön bosszantó volt, hogy emiatt az előre lekötött fizetett partneri együttműködéseket sem lehetett teljesíteni” – emlékszik vissza Varga-Szilágyi Zsolt, a Dezső Bencével szerződésben álló Post For Rent operatív igazgatója.

Az ügynökség egyből felvette a kapcsolatot a YouTube illetékesével, de még így is közel egy hónapba telt, mire minden egyes videót visszaállítottak. Ugyanakkor azt eleinte nem értették, hogy a kétfaktoros hitelesítés megléte mellett miként tudták feltörni az oldalt. Kiderült, hogy a youtuber kapott e-mailen egy szponzorációs ajánlatot, egy egészen profinak tűnő videóvágó programot kellett volna népszerűsítenie. Amikor Dezső Bence visszajelzett nekik, hogy érdekelné az ajánlat, akkor küldtek neki egy linket a honlapjukhoz – ami a megjelenésében szintén nem volt gyanús –, hogy onnan töltse le az alkalmazásukat. Az utóbbi azonban egy kémprogram volt, amivel a profi hekkerek hozzá tudtak férni a csatornához.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben megtalálható a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit bemutató TOP25-ös rangsor is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....