Lezárult az MLE kampánya

Közel négy hónapig tartott és 44 médium csatlakozott a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) a Repropress Magyar Lapkiadók Reprográfiai Szövetségével közösen indított átfogó kampányához, ami a sajtópiac és a sajtóhirdetések előnyeit mutatta be.

 

Az MLE kampányának célja volt, hogy tudatosítsák: a printpiac él és virul, a printhirdetéseket vásárlóképes fogyasztók olvassák, és az alacsony reklámzaj közepette a hirdetőknek jelentős forgalmat és konverziót produkálnak, nem utolsó sorban az imázs építésében is nélkülözhetetlen szerepük van – írja közleményében a szervezet.

 

Az MLE és a Repropress kampányát Havas Katalin, Hivatal Péter és Kovács Tibor elnök vezette, az operatív menedzseléssel pedig Torma Tibort bízták meg. A kampány stratégiai hátterét és a Whitereport-adatokat a Mrs. White Media Consulting, míg a Goldfish-adatokat a Whitereport és az Ipsos biztosította. A kampány különlegessége, hogy – a Brand Avenue által készített reklámkampányon és a Whitereport, a Goldfish, a Nielsen, a Kantar és a NOK felhasznált adatain túl – a négy hónap alatt számtalan hazai és külföldi, illetve ad hoc mérés, elemzés és gyakorlatorientált esettanulmány született.

 

„A nyomtatott sajtó végre elkezdte megmutatni valódi értékeit. A kampánnyal kapcsolatban rengeteg pozitív visszajelzést érkezett, ami megerősíti, hogy a printben érdemes hirdetni, kommunikálni, hiszen számos előnye van más médiatípusokkal szemben.” – foglalta össze a kampány legfontosabb eredményét Kovács Tibor. „A 2016-os év nem volt eseménytelen, és az országos napilapok terén történt sajnálatos változásokkal sem lehetett előre számolni, amikor zöld utat adtunk a kampánynak. Így utólag még nagyobb jelentőséggel bír az MLE piacépítő kommunikációja, hiszen a negatív hírek mellett olyan jól működő szegmensek is napirendre kerülhettek, amelyek eddig rejtve voltak a nagy nyilvánosság előtt. Ezért volt különösen fontos, hogy a nagyobb eseményektől mentes, de kiváló kampány-megtérüléseket (ROI eredményeket) hozó magazinpiacról és a megyei lapportfóliók hatékonyságáról minél több hír lásson napvilágot.” – tette hozzá Kovács Tibor.

 

A kampány PR munkáit szintén a Brand Avenue biztosította, a médiatervezési-vásárlási feladatokat Mező Erzsébet végezte. A kampányt a Neticle médiafigyelő szolgáltatása is segítette.