- Hirdetés -

Kategória: Kutatás

- Hirdetés -

Így hat a digitalizáció a művészetre

Lehet, hogy egy robot lesz a jövő Mozartja? Generálhat-e mesterséges intelligencia újabb portrét a mosolygó Mona Lisáról? Vagy inkább azt kéne kérdezni: lehetséges, hogy...

Tovább nőtt a hazai zeneipar

A hangfelvétel-iparág 3,6, míg az élőzene szegmens 6 százalékos növekedést ért el 2017-ben Magyarországon a ProArt Szövetség a Szerzői Jogokért jelentése szerint. A koncertek...

Multikhoz vágynak az egyetemisták

Multinacionális vállalatoknál dolgoznának legszívesebben a HR szakos egyetemisták – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem kutatásából. A fiatalok többsége úgy gondolja, hogy a diploma...

Rákaptak a magyarok a személyi hitelre

Egy év alatt jelentősen erősödött a lakosság hitelfelvételi aktivitása – derül ki a Bankkalkulátor.hu adataiból. A cég az idei első negyedévben 26 százalékkal több...

Egyre több az informatikus a munkaerőpiacon

Az informatikai, a szakmunkás, az adminisztrációs és a vendéglátós állások iránt nőtt a legnagyobbat a kereslet az egy évvel korábbi adatokhoz képest – derül...

A szabályozás miatt bukhatnak a cégek

Dinamikusan fejlődik a digitális gazdaság alapját jelentő hazai IKT (információs és kommunikációs technológiák) szektor – derül ki a KSH felméréséből. A vállalatok növekedését elsősorban...

Utcára dobjuk az e-hulladékot

Minden második magyar nem megfelelően szabadul meg az elektronikus és elektronikai hulladékoktól – derül ki egy, a Föld Napja alkalmából készített friss kutatásból. 46...

Ezt hozta idén a nyuszi

A gyerekeknek szánt ajándékok között a LEGO, a társasjáték és a játékkonzol volt a sztár a húsvét előtti hetekben az Extreme Digitalnál. A meleg...

Ezt teszik a cégek kibertámadás esetén

A folyamatosan változó fenyegetések világában az európai vállalkozások több mint fele (57%) érzi azt, hogy a támadók könnyedén tudnak végrehajtani rosszindulatú akciókat nyomok nélkül....

Sokan mobiloznak a volán mögött

Tízből négyen használják az okostelefonjukat vezetés közben, közülük pedig minden ötödik ember üzeneteket és közösségi médiás bejegyzéseket is szokott írni az autóban – derül...

Erre vágyunk húsvétkor

Húsvétkor nem az ünnephez kötődő programokra vágyunk leginkább – derül ki a Bónusz Brigád adataiból. A legtöbben a Balatonhoz, a Mátrába, a Schönbrunni kastélyhoz...

Így választanak szállást a magyarok

Az ár, az elérhető kedvezmények, valamint a szálloda értékelései befolyásolják leginkább a belföldi utazókat – derült ki a Marketing Professzorok Kft. online kutatásából. A...

Felforgatják a munkaerőpiacot az állásportálok

Az élethosszig tartó munkahely fogalma mára már a múlté, a digitalizáció térhódításával pedig az álláskeresés menete is teljesen átformálódott. Megdőlni látszik az a feltételezés...

A fejlesztés is fontos a nyári táborokban

A szülők többsége már nem csak felügyeletet és szórakozást, hanem gyermeke fejlesztését, fejlődését is elvárja egy nyári tábortól, így a készségfejlesztő táborok előretörése várható...

Kiderült: ilyenek a netezők

Az internetezők több mint fele gondolja magát halogatónak, a tettvágy a korral jön meg – derül ki a Telekom Nagy Pató Pál Tesztjéből, amit...

Érdekes adatok a munkavállalókról

Egyértelműen erősödik a munkaerő országon belüli mobilitásának hajlandósága – derül ki a Profession.hu saját adatbázisán alapuló elemzéséből. Tolna, Nógrád, Heves és Békés megyében élők...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új korszak kezdődik az építőiparban

Az előttünk álló év fordulópontot hoz az építőipar, a létesítményüzemeltetés és a teljes ingatlanszektor számára – derül ki a PlanRadar évzáró elemzéséből. A több évnyi kísérletezés után a digitális megoldások választható eszközökből a mindennapi...

102 éves TikTok-sztár az ELLE címlapján

Élete regénybe illő, stílusa pedig lehengerlő: a 102 éves Carole Roth, a TikTok ikonikus „nagyija” került az ELLE magazin friss lapszámának címlapjára. Carole – akinek neve Labubujával együtt robbant be a köztudatba – generációk...

A Kossuth téren parkol Barbie lakóautója: elindult a Mattel Fake OOH reklámkampánya

A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra épülő outdoor kampányát. A 2025. december 5-én indult akcióban Barbie életnagyságú lakóautója végighajt a Lánchídon, majd letáborozik a Kossuth téren; míg a gigantikus...

Már közel 500 nevezés érkezett a Marketing Diamond Awards-ra

Eddig már közel 500 ügynökségi és megbízói nevezés érkezett a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idei Marketing Diamond Awards felhívására, így továbbra is a legtöbb nevezést vonzó hazai szakmai díjnak számít. A szövetség idén is...

4iG: nem áll szándékunkban megvenni az RTL-t

Nem áll szándékában az RTL Magyarország megvásárlása és nem is tárgyalnak erről a televíziótársaság tulajdonosaival – jelentette be a 4iG Nyrt.. A társaság részletesebb információkat közölt a 4iG Műsorszóró Kft. eladásáról is, amit a...

Digital Center

Új korszak kezdődik az építőiparban

Az előttünk álló év fordulópontot hoz az építőipar, a létesítményüzemeltetés és a teljes ingatlanszektor számára – derül ki a PlanRadar évzáró elemzéséből. A több évnyi kísérletezés után a digitális megoldások választható eszközökből a mindennapi...

Felpörög a közép-európai adatközponti piac

A közép-európai adatközponti piac évről – évre dinamikus növekedést mutat. Az évtized végére akár meg is haladhatja a 7 milliárd dollárt a forgalom ezen a területen. A növekedés egyik legfontosabb csomópontja Prága, amely Németország,...

Népszerű az ingyenes mesterséges intelligencia képzés

Aktív hónapokat tudhat maga mögött a Gábor Dénes Egyetem (GDE), amely névadója születésének 125. évfordulója alkalmából júniusban Gábor Dénes emlékévet hirdetett. Az évforduló napjára szervezett Mesterséges Intelligencia Konferencián mutatta be a „MI Jövünk!” ingyenes...

Már a ruháinkat is a mesterséges intelligencia mossa

A mai rohanó életben egyre nagyobb igényünk van olyan megoldásokra, amelyek időt spórolnak, kímélik a ruháinkat és közben a környezetet is. A modern mosási-szárítási technológiák fejlődése ma már lehetővé teszi, hogy kevesebb energiával, kevesebb...

A magasabb fizetésért érteni és használni is tudni kell az AI-t

A napi szinten generatív mesterséges intelligenciát használó munkavállalók magasabb fizetést, nagyobb munkahelyi biztonságot és termelékenységet tapasztalnak – miközben a globális munkaerő egyharmada rendszeresen túlterheltnek érzi magát. A PwC idei Global Workforce Hopes and Fears...