A reklámadó tervezett módosításával a kormány hadat üzent a hazai médiaiparnak – írják állásfoglalásukban a Magyar Reklámszövetség és társszervezetei. Ahogy arról korábban beszámoltunk, az...
Az eddigi 5,3 százalékról 9 százalékra emelné a reklámadó mértékét a Nemzetgazdasági Minisztérium új javaslata. Százmillió forintos hirdetési bevétel alatt továbbra sem kellene fizetni...
Szándéknyilatkozatot írt alá 29 ország - köztük Magyarország - arról, hogy együtt dolgoznak az önvezető, autonóm járművek akadály nélküli közlekedésén az Európai Unióban. A...
Több változás is rosszul érintheti a hazai webáruházakat üzemeltető kis- és középvállalkozásokat. Ilyen a bírságok emelkedése, valamint a hatóság által vezetett feketelista is.
A webáruházak...
Kisjátékfilmek és kísérleti filmek készítői pályázhatnak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának idei, 150 millió forint keretösszegű Huszárik Zoltán-pályázatára.
Az NMHH Médiatanácsa a...
Az e-kereskedelem szabályozása és a kettős termékminőség megszüntetése áll a fogyasztóvédelem középpontjában az idén, de kiemelt feladat maradt a termékbemutatók ellenőrzése is.
Az MTI tudósítása...
A Neumann János pályázaton hét online műsorszám, illetve sorozat támogatásáról döntött heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, amely az Escher...
Elutasítja és diszkriminatívnak tartja a Magyar Reklámszövetség a napi fogyasztási cikkeket árusító üzletek reklámtevékenységének szabályozását. Az MRSZ álláspontja szerint a javaslat nem segíti a...
Igencsak megnehezítheti a külföldi tulajdonú élelmiszerláncok helyzetét, ha a kormány elfogadja azt az előterjesztést, amit az Index szerzett meg. A javaslat szerint évi 20...
Nem sérti az egyenlő bánásmód elvét, hogy a nyomtatott kiadványok áfa-kedvezménye nem alkalmazható a digitális könyvek, elektronikus újságok és folyóiratok elektronikus értékesítésekor - állapította...
2016 májusában hatályba lépett az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete (General Data Protection Regulation, azaz „GDPR”), az új szabályozás 2018 májusáig terjedő, két éves...
A Fehér György-pályázaton keresztül 2017-ben hatszázmillió forinttal támogatja televíziófilmek készítését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.
A Médiatanács a Magyar Média Mecenatúra program...
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntésére hivatkozva a Gazdasági Versenyhivatal megtiltotta a Magyar RTL Televízió Zrt. és a Central Digitális Média...
Olimpia, foci vb, kézilabda vb, Forma-1 – többek között ezek lesznek majd a kiemelt jelentőségű sportesemények, ha az uniós hatóságok is rábólintanak a Médiatanács...
Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke ünnepélyes megnyitó keretében szerdán átadta a debreceni Bűvösvölgyet, az ország második – első fővároson...
Megállapodásra jutottak a főbb uniós intézmények a megvásárolt online tartalomszolgáltatások hordozhatóságáról. A várakozások szerint lehetővé válik, hogy az európai uniós polgárok az EU-n belül...
A mostanában megszokottnál kisebb előnnyel, de a múlt hetet is a TV2 nyerte a 18-59 éveseknél és főműsoridőben. A szombat és vasárnap az RTL-nek, a hétköznap esték a TV2-nek hoztak több sikert.
A múlt hét...
A WPP Media VideoTrack CEE 2025 kutatása részletes képet fest a közép- és kelet-európai (CEE) streamingpiacról. A Lengyelországban egy évtizede futó, az idén Csehországgal, Magyarországgal és Romániával kibővített elemzés rávilágít a fogyasztói szokásokra, a...
Prémium filmélménnyel várja a nézőket az ünnepi időszakra és az új évben is a FILM+ csatorna, míg az RTL HÁROM ikonikus, generációkon átívelő filmklasszikusokat kínál az egész család részére.
Az ünnepek alatt és az új...
Nem volt könnyű év 2025, és várhatóan 2026 is nagyon komoly kihívásokat tartogat majd. Az alábbiakban a Marketing&Media szerkesztőbizottsági tagjainak hagyományos évértékelőit és piaci előrejelzéseit közöljük.
Meghatározó pillanatok
ELKÁN PÉTER 4iG, group head of corporate affairs...
A Nemzeti Filmintézet (NFI) gyártás előkészítési támogatásával készült MouMoush – A műanyagkirály című filmtervet meghívta a Berlinale keretében megrendezett European Film Market szakmai programja. A világsikerű Ruben Brandt, a gyűjtő csapatának nemzetközi koprodukcióban tervezett...
Az év végi ünnepi időszak az egyik legtermékenyebb szezonja az online- és kiberbűnözőknek. Az ünnepek előtt megszaporodnak az internetes vásárlások és forgalom, azonban lankad a figyelem, hiszen igyekszünk minél hamarabb beszerezni az ajándékokat. Az...
A One Magyarország 2025. december 24. és 26. között díjmentes, korlátlan belföldi adatforgalmat biztosít korlátlan adatcsomaggal nem rendelkező előfizetőinek. A szolgáltató ünnepi bevezető kampánya keretében 2026. január 12-ig valamennyi vezetékes és műholdas TV-előfizetője díjmentesen...
A „Kulcs te vagy!” kampány keretében a Médiaunió Alapítvány egy többgenerációs kísérletben vizsgálta, hogyan hat a mesterséges intelligencia az emberek valóság érzékelése. Fiatalok és idősebbek próbálták eldönteni, mely tartalmak valódiak és melyeket készítette MI....
A mobilitási technológiák területén globális vezetőnek számító LG Electronics a 2026-os CES kiállításon (amit Las Vegasban rendeznek meg 2026. január 6. és 9. között) mutatja be új, mesterséges intelligencia-alapú fedélzeti platform (AI Cabin Platform)...
A Kingston Technology Europe Co LLP, a memóriatermékek és technológiai megoldások terén világvezető Kingston Technology Company, Inc. egyik társvállalata, a magyar lakosság* adatbiztonsági tudatosságáról és adatvédelemmel kapcsolatos szokásairól készített felmérést az Europion piackutatóval közösen....