Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában.
Izgatott vagyok. Türelmetlenül várom, hogy milyen lesz így kézben tartani a Marketing&Mediát. Az már most biztos, hogy hiányozni fog a nyomdafesték különös illata.
A listák könyvét készítjük. Különszámként. Az év végére időzítettük. Nem véletlenül. Ilyenkor egy picit több időnk jut mindenre. Visszatekintésre is. És ez jó!
Hiszen ahogy Agatha Christie mondja: „a múlt és jövő egyszerre létezik (…), az időben éppen úgy lehet utazni, mint a térben, egyik ponttól a másikig visz az út.”
A Marketing&Media idei Top 50-es listáit gyűjtöttük össze egy kupacba. A médiásat, a marketingeset és a digitálisat, meg az ezekhez tartozó listaelemzéseket. És odacsomagoltuk melléjük a Top 25-ös ügynökségi rangsorokat is.
Ezek a mi féltett kincseink, amikre nagyon büszkék vagyunk.
A legértékesebb kincsünk mégis az, ami ezek mögött van.
A csapatunk. A szerkesztőségünk. A kiadónk. A szellemi holdudvarunk.
Nem tudnának ezek a rangsorok, ezek a lista- és piacelemzések elkészülni a kiváló újságíróink, szerkesztőink, lapkészítőink nélkül. Szinte már két évtizede együtt dolgozunk. Kezdetben csak a nyomtatott verzión, később online-on, mostantól pedig digitális lapozgatós kiadványokon is.
A világ változik. Változunk mi is. A print örök. Csak változnak a számok, a formátumok, az üzleti modellek. Jövőre is kilenc nyomtatott lapszámmal készülünk, ahogy ezt az idén tettük, de nagyobb hangsúly lesz a digitális formátumokon és a közösségi médiás megjelenéseken.
Bármennyire is sok a bizonytalanság, nem félünk előretekinteni, mert ahogy Albert Einstein mondta: „az idő korántsem olyan, amilyennek látszik. Nemcsak egy irányban halad, hanem egyszerre létezik benne a jövő a múlttal.”
Simon Krisztián