- Hirdetés -

Listavezető hölgyek

|

Az idei marketinges Top50-es listán fele-fele arányban találhatók hölgyek és urak, viszont az első alkalommal megjelent PR-es Top50-es rangsorban a nők dominálnak, 29-en jutottak be az elitbe. Beke Zsuzsa, Bánhegyi Zsófia, Horváth Magyary Voljč Nóra és Pócs Zsuzsanna alkotják a Top 50-es kemény magot a marketingesek között, ők 2016 óta mindig szerepeltek a listán.

Most először állította össze a Marketing&Media magazin a Magyar PR Szövetséggel együttműködve a Top50 PR-vezető rangsorát, így nincs összehasonlítási alapunk a korábbi évekkel, ám az megállapítható, hogy a Top 50-es listáink közül itt a legnagyobb a hölgyek aránya. Az ötvenes rangsor jóval több mint a felét a nők teszik ki, egész pontosan huszonkilencen szerepelnek a PR-eseket bemutató listánkon.

Közülük a legelőkelőbb helyen Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett, aki a teljes listán – a férfiakat is figyelembe véve – az ezüstérmet szerezte meg. A hölgyek közül a második, összesítésben harmadik lett Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója, míg Bánhegyi Zsófi a, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, aki az összesített listán az ötödik lett, a harmadik helyet foglalja el a női PR-esek között. A női fölényre jellemző, hogy a top 10-ben hat hölgy is megtalálható, a már említettek mellett Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója, Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, valamint Balaton Anita, a FleishmannHillard ügyvezető igazgatója.

Egyenlő marketingesek

E most debütáló rangsorunkhoz képest a legjobb hazai marketingeseket bemutató listánkat 2016 óta állítjuk össze, azaz ennyi idő távlatából már kirajzolódhat némi tendencia. Az idén az ötvenes rangsorban igazságosan megosztoznak a nők és a férfiak, ugyanis mindkét nemet huszonöten képviselik a listán. De nem ez a rekord, ennél volt már több hölgy a rangsorban. A 2017-es volt a csúcsévük, amikor harmincegyen is bekerültek a Top 50-be. Az eddigi „mélypontot” a 2021-es összeállításunk jelentette, akkor „csupán” huszonhárom hölgy jutott az ötven marketinges közé. Azóta évről évre eggyel emelkedik a számuk, a tavalyi huszonnégy után nagyon szép sormintát alkotva jött az idén ez a kiegyenlített mezőny.

A hölgyek első három helyén ismerős neveket olvashatunk, ám a PR-es rangsorhoz képest ezúttal Bánhegyi Zsófi a végzett az élen, Horváth Magyary Voljč Nóra lett a második, a harmadik pozíciót pedig Blaumann Debóra, az Erste Bank marketing- és PR-vezetője foglalja el. Ő tavaly került fel először a listára, ráadásul épp a rangsorunk összeállítását megelőzően néhány hónappal érkezett új munkahelyére az Erstéhez, ahol a hitelintézet marketing- és PR-aktivitásáért felel. Előtte három és fél évig a Delivery Hero magyarországi marketingvezetőjeként a NetPincér, a Pizza.hu és a Foodpanda brand tartozott hozzá.

Az állandóság jegyében

A tavalyi marketinges rangsorunkhoz képest tizenhat hölgy képviseli a folytonosságot, azaz ők azok, akik már akkor is bekerültek a Top 50-be. Vagyis az idei rangsorunkon szereplő hölgyek 64 százalékával tavaly is találkozhattunk az összeállításunkban. Megnéztük azt is, kik azok, akik ennél is messzebbre mentek, azaz az eddigi nyolc marketinges rangsor törzstagjai, akik mindegyik Top 50-be bekerültek.

Csupán négy ilyen hölgyet találtunk, Beke Zsuzsa, Pócs Zsuzsanna, Bánhegyi Zsófia és Horváth Magyary Voljč Nóra alkotja a Top 50-es kemény magot. Beke Zsuzsa már 25 éve ugyanannál a cégnél, a Richter Gedeonnál dolgozik, míg Pócs Zsuzsanna listánk összeállítása óta céget váltott, a Porsche Hungariától igazolt át a BMW Group Magyarországhoz, de mindvégig az autós szektorban maradt.

Bánhegyi Zsófia a 2016-os rangsor élén végzett, akkor még a Magyar Telekom kommunikációs igazgatójaként, 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben pedig a második helyet szerezte meg. Az ő esetében érdemes megemlíteni, hogy rajta kívül csupán egy olyan marketinges van a listán – Juhász Péter Tibor –, aki az összeállításunk történetében három különböző cégtől is fel tudott kerülni a rangsorra. A Szerencsejáték Zrt. jelenlegi kereskedelmi igazgatója először a Magyar Telekom, majd a Magyar Turisztikai Ügynökség részéről volt tagja a Top 50-nek.

Horváth Magyary Voljč Nóra pedig már több mint húsz éve dolgozik a K&H-nál, és eddig kétszer nyerte meg az összeállításunkat, 2017-ben és 2018-ban, 2019-ben és 2021-ben pedig harmadik lett. Tavaly még bővebb volt az összes rangsorunkon megtalálható marketinges hölgyek névsora, ám az idein ezúttal nem szerepel Jákó Eszter az MVM-től, Palcsó Sára, aki tavaly ősszel távozott a Zwack Unicum marketingigazgatói pozíciójából, és jelenleg az Altagrand Zrt.-nél dolgozik, valamint van der Wildt Nikolett Szentkirályi Magyarország Kft. marketingvezetője.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...