- Hirdetés -

Listavezető hölgyek

|

- Hirdetés -

Az idei marketinges Top50-es listán fele-fele arányban találhatók hölgyek és urak, viszont az első alkalommal megjelent PR-es Top50-es rangsorban a nők dominálnak, 29-en jutottak be az elitbe. Beke Zsuzsa, Bánhegyi Zsófia, Horváth Magyary Voljč Nóra és Pócs Zsuzsanna alkotják a Top 50-es kemény magot a marketingesek között, ők 2016 óta mindig szerepeltek a listán.

Most először állította össze a Marketing&Media magazin a Magyar PR Szövetséggel együttműködve a Top50 PR-vezető rangsorát, így nincs összehasonlítási alapunk a korábbi évekkel, ám az megállapítható, hogy a Top 50-es listáink közül itt a legnagyobb a hölgyek aránya. Az ötvenes rangsor jóval több mint a felét a nők teszik ki, egész pontosan huszonkilencen szerepelnek a PR-eseket bemutató listánkon.

Közülük a legelőkelőbb helyen Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett, aki a teljes listán – a férfiakat is figyelembe véve – az ezüstérmet szerezte meg. A hölgyek közül a második, összesítésben harmadik lett Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója, míg Bánhegyi Zsófi a, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, aki az összesített listán az ötödik lett, a harmadik helyet foglalja el a női PR-esek között. A női fölényre jellemző, hogy a top 10-ben hat hölgy is megtalálható, a már említettek mellett Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója, Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, valamint Balaton Anita, a FleishmannHillard ügyvezető igazgatója.

Egyenlő marketingesek

E most debütáló rangsorunkhoz képest a legjobb hazai marketingeseket bemutató listánkat 2016 óta állítjuk össze, azaz ennyi idő távlatából már kirajzolódhat némi tendencia. Az idén az ötvenes rangsorban igazságosan megosztoznak a nők és a férfiak, ugyanis mindkét nemet huszonöten képviselik a listán. De nem ez a rekord, ennél volt már több hölgy a rangsorban. A 2017-es volt a csúcsévük, amikor harmincegyen is bekerültek a Top 50-be. Az eddigi „mélypontot” a 2021-es összeállításunk jelentette, akkor „csupán” huszonhárom hölgy jutott az ötven marketinges közé. Azóta évről évre eggyel emelkedik a számuk, a tavalyi huszonnégy után nagyon szép sormintát alkotva jött az idén ez a kiegyenlített mezőny.

A hölgyek első három helyén ismerős neveket olvashatunk, ám a PR-es rangsorhoz képest ezúttal Bánhegyi Zsófi a végzett az élen, Horváth Magyary Voljč Nóra lett a második, a harmadik pozíciót pedig Blaumann Debóra, az Erste Bank marketing- és PR-vezetője foglalja el. Ő tavaly került fel először a listára, ráadásul épp a rangsorunk összeállítását megelőzően néhány hónappal érkezett új munkahelyére az Erstéhez, ahol a hitelintézet marketing- és PR-aktivitásáért felel. Előtte három és fél évig a Delivery Hero magyarországi marketingvezetőjeként a NetPincér, a Pizza.hu és a Foodpanda brand tartozott hozzá.

Az állandóság jegyében

A tavalyi marketinges rangsorunkhoz képest tizenhat hölgy képviseli a folytonosságot, azaz ők azok, akik már akkor is bekerültek a Top 50-be. Vagyis az idei rangsorunkon szereplő hölgyek 64 százalékával tavaly is találkozhattunk az összeállításunkban. Megnéztük azt is, kik azok, akik ennél is messzebbre mentek, azaz az eddigi nyolc marketinges rangsor törzstagjai, akik mindegyik Top 50-be bekerültek.

Csupán négy ilyen hölgyet találtunk, Beke Zsuzsa, Pócs Zsuzsanna, Bánhegyi Zsófia és Horváth Magyary Voljč Nóra alkotja a Top 50-es kemény magot. Beke Zsuzsa már 25 éve ugyanannál a cégnél, a Richter Gedeonnál dolgozik, míg Pócs Zsuzsanna listánk összeállítása óta céget váltott, a Porsche Hungariától igazolt át a BMW Group Magyarországhoz, de mindvégig az autós szektorban maradt.

Bánhegyi Zsófia a 2016-os rangsor élén végzett, akkor még a Magyar Telekom kommunikációs igazgatójaként, 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben pedig a második helyet szerezte meg. Az ő esetében érdemes megemlíteni, hogy rajta kívül csupán egy olyan marketinges van a listán – Juhász Péter Tibor –, aki az összeállításunk történetében három különböző cégtől is fel tudott kerülni a rangsorra. A Szerencsejáték Zrt. jelenlegi kereskedelmi igazgatója először a Magyar Telekom, majd a Magyar Turisztikai Ügynökség részéről volt tagja a Top 50-nek.

Horváth Magyary Voljč Nóra pedig már több mint húsz éve dolgozik a K&H-nál, és eddig kétszer nyerte meg az összeállításunkat, 2017-ben és 2018-ban, 2019-ben és 2021-ben pedig harmadik lett. Tavaly még bővebb volt az összes rangsorunkon megtalálható marketinges hölgyek névsora, ám az idein ezúttal nem szerepel Jákó Eszter az MVM-től, Palcsó Sára, aki tavaly ősszel távozott a Zwack Unicum marketingigazgatói pozíciójából, és jelenleg az Altagrand Zrt.-nél dolgozik, valamint van der Wildt Nikolett Szentkirályi Magyarország Kft. marketingvezetője.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Ettől félnek a repülővel utazók

Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés...

Kommunikációs iparági AI kézikönyv készül

A mesterséges intelligencia (AI) rendszerek adta lehetőségek átalakították a tartalom előállításának és terjesztésének módját és új kérdéseket vetettek fel a kommunikációs iparág szakmai folyamataival és az ide kötődő minőségi és etikai kérdések szabályozásával kapcsolatban....

Duplázás ma este: jön a marketinges és PR-es TOP50 rangsor

Néhány óra, és kiderül, hogy kik szerepelnek idén a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokon. A listát ma este mutatják be, a Marketing Summit keretein belül...

Hogyan kommunikál manapság egy patinás és egy fiatal márka?

Kettő vs hetvenöt év, bankszektor vs telekommunikációs szféra. Mi a közös bennük és miben különböznek, hogyan kommunikál, fejlődik az OTP és a Yettel? A Business Lounge adásában Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank marketing...

Hypewriter: kiderült, kik jutottak a döntőbe

Összesen nyolc alkotó és alkotópáros jutott be a Hypewriter nemzetközi sorozatötlet-pályázat döntőjébe, ők lesznek azok, akik az októberi pitch-fórumon személyesen mutatják be pályaművüket. Az idén hatodik alkalommal meghirdetett versenyre a világ minden tájáról, hat...

Új üzletet nyit az Alza

2024.09.20.-tól már Budán is várja vásárlóit az Alza.hu. Ez a cég első budai üzlete, amely a Fehérvári út 23. szám alatt, az Újbuda-központ metrómegálló és az Allee bevásárlóközpont közvetlen közelében található. Magyarországon ez már...

Ünnepel az InStyle magazin

Idén ünnepli 15. születésnapját a hazai InStyle magazin, mely az elmúlt másfél évtizedben meghatározó szereplőjévé vált a magyar divat- és stílusvilágnak. A különleges, ünnepi lapszám tele van izgalmas tartalmakkal, visszatekintésekkel és emlékezetes pillanatokkal, amelyekkel...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Bánhegyi és Beke a TOP50-es rangsorok élén

Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a...

Ez a hétvége a bicajosoké

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte több mint száz biciklisbarát szolgáltató várja kedvezményekkel a...

Streaming platformot indított az Indamedia

Technológiai újítások terén globális szereplőkkel felvenni a versenyt nem a legegyszerűbb feladat, ugyanakkor születhetnek olyan, a lokális kereslet igényeire szabott egyedi megoldások, amelyek felhasználói és hirdetői igényeknek egyaránt megfelelhetnek. Ezzel az alapgondolattal vágott saját...

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

Ettől félnek a repülővel utazók

Járattörlés, elveszett poggyász, információhiány – ezek aggasztják leginkább a fiatal magyar utazókat a Kiwi.com régiós reprezentatív felmérése szerint. A járattörlések miatt hazánk fiataljai különösen aggódnak. Ezzel szemben az online check-in kihagyása miatti esetleges ráfizetés...

Don't Miss

Két Red Dot díjat nyert a Barna Design

A legrangosabb nemzetközi design díjként számontartott Red Dot Design Award-on 2024-ben két díjat is elnyert a Barna Design, a Balatonic – Signature Edition designjával, valamint a Györgytea Baba termékcsalád csomagolástervével. A nevükhöz fűződik még...

A Lounge Group lett Közép-Európa legjobb rendezvényes ügynöksége

A Lounge Group és a cégcsoporthoz tartozó Visual Europe Group idén kiemelkedő sikereket arattak a ljubljanai Conventa Crossover Best Event Awardon, a közép- és kelet-európai régió legnagyobb presztízsű rendezvényipari versenyén. A Conventa Best Event...

Magyar siker az Employer Brand Management Award londoni díjátadóján

A FERLING a Körber Hungária részére készített projektjével ezüst- és bronzérmet, a Follow The Yellow-val közösen a Tesco megbízásából futtatott kampánnyal pedig egy további ezüstöt nyert.Az Employer Brand Management Award (EBMA) a legjobb európai...

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...