- Hirdetés -

Listavezető hölgyek

|

- Hirdetés -

Az idei marketinges Top50-es listán fele-fele arányban találhatók hölgyek és urak, viszont az első alkalommal megjelent PR-es Top50-es rangsorban a nők dominálnak, 29-en jutottak be az elitbe. Beke Zsuzsa, Bánhegyi Zsófia, Horváth Magyary Voljč Nóra és Pócs Zsuzsanna alkotják a Top 50-es kemény magot a marketingesek között, ők 2016 óta mindig szerepeltek a listán.

Most először állította össze a Marketing&Media magazin a Magyar PR Szövetséggel együttműködve a Top50 PR-vezető rangsorát, így nincs összehasonlítási alapunk a korábbi évekkel, ám az megállapítható, hogy a Top 50-es listáink közül itt a legnagyobb a hölgyek aránya. Az ötvenes rangsor jóval több mint a felét a nők teszik ki, egész pontosan huszonkilencen szerepelnek a PR-eseket bemutató listánkon.

Közülük a legelőkelőbb helyen Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett, aki a teljes listán – a férfiakat is figyelembe véve – az ezüstérmet szerezte meg. A hölgyek közül a második, összesítésben harmadik lett Balatoni Zsófia, az Uniomedia alapítója, míg Bánhegyi Zsófi a, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója, aki az összesített listán az ötödik lett, a harmadik helyet foglalja el a női PR-esek között. A női fölényre jellemző, hogy a top 10-ben hat hölgy is megtalálható, a már említettek mellett Holló Márta, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója, Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője, valamint Balaton Anita, a FleishmannHillard ügyvezető igazgatója.

Egyenlő marketingesek

E most debütáló rangsorunkhoz képest a legjobb hazai marketingeseket bemutató listánkat 2016 óta állítjuk össze, azaz ennyi idő távlatából már kirajzolódhat némi tendencia. Az idén az ötvenes rangsorban igazságosan megosztoznak a nők és a férfiak, ugyanis mindkét nemet huszonöten képviselik a listán. De nem ez a rekord, ennél volt már több hölgy a rangsorban. A 2017-es volt a csúcsévük, amikor harmincegyen is bekerültek a Top 50-be. Az eddigi „mélypontot” a 2021-es összeállításunk jelentette, akkor „csupán” huszonhárom hölgy jutott az ötven marketinges közé. Azóta évről évre eggyel emelkedik a számuk, a tavalyi huszonnégy után nagyon szép sormintát alkotva jött az idén ez a kiegyenlített mezőny.

A hölgyek első három helyén ismerős neveket olvashatunk, ám a PR-es rangsorhoz képest ezúttal Bánhegyi Zsófi a végzett az élen, Horváth Magyary Voljč Nóra lett a második, a harmadik pozíciót pedig Blaumann Debóra, az Erste Bank marketing- és PR-vezetője foglalja el. Ő tavaly került fel először a listára, ráadásul épp a rangsorunk összeállítását megelőzően néhány hónappal érkezett új munkahelyére az Erstéhez, ahol a hitelintézet marketing- és PR-aktivitásáért felel. Előtte három és fél évig a Delivery Hero magyarországi marketingvezetőjeként a NetPincér, a Pizza.hu és a Foodpanda brand tartozott hozzá.

Az állandóság jegyében

A tavalyi marketinges rangsorunkhoz képest tizenhat hölgy képviseli a folytonosságot, azaz ők azok, akik már akkor is bekerültek a Top 50-be. Vagyis az idei rangsorunkon szereplő hölgyek 64 százalékával tavaly is találkozhattunk az összeállításunkban. Megnéztük azt is, kik azok, akik ennél is messzebbre mentek, azaz az eddigi nyolc marketinges rangsor törzstagjai, akik mindegyik Top 50-be bekerültek.

Csupán négy ilyen hölgyet találtunk, Beke Zsuzsa, Pócs Zsuzsanna, Bánhegyi Zsófia és Horváth Magyary Voljč Nóra alkotja a Top 50-es kemény magot. Beke Zsuzsa már 25 éve ugyanannál a cégnél, a Richter Gedeonnál dolgozik, míg Pócs Zsuzsanna listánk összeállítása óta céget váltott, a Porsche Hungariától igazolt át a BMW Group Magyarországhoz, de mindvégig az autós szektorban maradt.

Bánhegyi Zsófia a 2016-os rangsor élén végzett, akkor még a Magyar Telekom kommunikációs igazgatójaként, 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben pedig a második helyet szerezte meg. Az ő esetében érdemes megemlíteni, hogy rajta kívül csupán egy olyan marketinges van a listán – Juhász Péter Tibor –, aki az összeállításunk történetében három különböző cégtől is fel tudott kerülni a rangsorra. A Szerencsejáték Zrt. jelenlegi kereskedelmi igazgatója először a Magyar Telekom, majd a Magyar Turisztikai Ügynökség részéről volt tagja a Top 50-nek.

Horváth Magyary Voljč Nóra pedig már több mint húsz éve dolgozik a K&H-nál, és eddig kétszer nyerte meg az összeállításunkat, 2017-ben és 2018-ban, 2019-ben és 2021-ben pedig harmadik lett. Tavaly még bővebb volt az összes rangsorunkon megtalálható marketinges hölgyek névsora, ám az idein ezúttal nem szerepel Jákó Eszter az MVM-től, Palcsó Sára, aki tavaly ősszel távozott a Zwack Unicum marketingigazgatói pozíciójából, és jelenleg az Altagrand Zrt.-nél dolgozik, valamint van der Wildt Nikolett Szentkirályi Magyarország Kft. marketingvezetője.

 

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Kevesebbet költünk, de azért még reménykedünk

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A...

Hatalmas felmondási hullám jöhet

A válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának – derül ki a Work Force HR szolgáltató legfrissebb felméréséből. A cég nem csupán munkavállalói oldalról, de üzleti partnerei között is...

Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Újabb műsorvezetők csatlakoztak a társkereső show-hoz

Hétfőn 20 órakor indul a taktikai társkereső reality, amit egy élő kibeszélőshow, később pedig egy filter nélküli különkiadás követ.Október 2-án, hétfőn 20 órától indul a VIASAT3 taktikai párkereső műsora, a Szingli vagy svindli. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....