A TV2 új sorozata bizonyult a hét legnézettebb műsorának a 18-49 évesek körében. A teljes lakosságnál pedig az Exatlon döntője végzett a műsoros toplista élén. A csatornák szintjén az RTL Klub ért el jobb esti közönségarányt, de szoros a verseny a TV2-vel.
Továbbra is nagyon közel jár egymáshoz az RTL Klub és a TV2 főműsoridős közönségaránya a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Legutóbb arról írtunk, hogy mindössze 0,9 százalékpont választotta el a két csatorna heti share-jét, ehhez képest múlt héten ugyanez már csak 0,7 százalékpontot tett ki. Az RTL Klub ugyanis 13,7 százalékos (lineáris) share-rel, a TV2 pedig kerek 13 százalékos közönségaránnyal zárta a mögöttünk álló hetet. Csak a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézve egál volt közöttük az eredmény (13,4-13,4 százalékos közönségarány). A szombatot 14,3 százalékkal nyerte az RTL Klub a 8 százalékos TV2 előtt. A vasárnap estét a TV2 nyerte 16,1 százalékkal, az RTL Klub 14,1 százalékos közönségarányt hozott össze.
A teljes csatornacsoportokat nézve még a fentieknél is szorosabb versenyt láthatunk. Az RTL Magyarország 27,4 százalékos, a TV2 Csoport 27,3 százalékos közönségarányt produkált. Holtversenyt volt a nemzetközi portfólióknál. A Paramount (nem a csatorna, hanem a korábbi ViacomCBS) 7,2 százalékos share-t ért el, csakúgy mint az AMC. Az Antenna Group lemaradása sem volt nagy, 6,4 százalékos share-t szállítottak a televízióik.
14. hét / 13. hét / 12. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,7% / 14,4% / 13,5%
TV2 – 13% / 13,5% / 14,2%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (14. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 6,5% (4,7%)
Híradó – 22,1% (22,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 19,2% (19,1%)
Keresztanyu – 16,4% (16,9%)
Híradó – 10,2% (12,7%)
Hotel Margaret – 7,1% (9,4%)
TV2
Remények földje – 18,7% (19,3%)
Tények – 18,7% (18,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,9% (11,1%) – szerdától szombatig
Exatlon Hungary – 14,6% (14%)
A hétköznap estéken egész megmerevedtek az erőviszonyok, nem véletlen, hogy egyforma share-t ért el ezen a téren a két csatorna. Az RTL Klubon a Keresztanyu átlagos közönségaránya 16,4 százalékot tett ki, ami 20 százalékkal haladta meg a heti csatornaátlagot. A Hotel Margaret viszont a maga 7,1 százalékával ezt 48 százalékkal múlta alul. Az Exatlon az egész hetet nézve (a vasárnapi döntővel együtt) 14,6 százalékos share-t ért el, a hétköznapi átlaguk pedig 14,1 százalék volt. Előbbi azt jelenti, hogy utolsó hetében az Exatlon 12 százalékkal ugrotta meg a TV2 heti csatornaátlagát.
Szombat este az RTL Klubon futó Séf meg a többiek 14 százalékot hozott (egy héttel korábban 15,8 százaléknál járt), A mi kis falunk pedig 18,4 százalékot produkált (a korábbi héten 20 százalékot). A TV2-n a Neked énekelek című jótékonysági műsor nem hozott túl erős share-t, 8,4 százalékot értek el.
A vasárnapi főműsorideje azért már erősebb volt a TV2-nek. Az Exatlon döntője 17 százalékos, a Pepe című sorozat első része 17,7 százalékos, a második epizódja 16,4 százalékos közönségarányt produkált. Az RTL Klubon A nép szolgája dupla részeiből az első 13,6 százalékos, a második 11,1 százalékos share-t hozott össze. Továbbra is igaz, hogy vásárolt sorozattól ez szép eredménynek számít, pláne egy ennyire erős sávban.
A vasárnap kapcsán még említést érdemel a Forma-1 is. Az időeltolódás miatt az Ausztrál Nagydíj nem éppen ideális műsoridőben, vasárnap kora reggel került képernyőre, ehhez képest a hét 11. legnézettebb műsora volt a 18-49 évesek körében 145 ezres nézőszámmal.
A 18-49-es és a teljes lakosságos műsoros toplista élén is egy-egy TV2-s produkció nevét láthatjuk. Előbbinél a Pepe bizonyult listavezetőnek 238 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál pedig az Exatlon döntője végzett az élen 731 ezres nézőszámmal. Az RTL Klub legnézettebbje a 18-49 éveseknél A mi kis falunk volt 233 ezer nézővel, a teljes lakosságnál pedig a vasárnapi RTL Híradó állt a házi toplistájuk élén 716 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.