Az idei második félév minden várakozásunkat felülmúlta, nagyjából 50 lokális kampányt bonyolítottunk, amelyek mintegy 200 helyi médiumot érintettek – mondta Hauk Zoltán, az online és offline geotagetinggel foglalkozó Geotarget ügyvezető igazgatója.
– 2020 nyarán indult el a Geotarget. Mennyire vagy elégedett a cég első másfél évével?
– A vállalkozásomat a járvány első és második hulláma között indítottam, ebben az időszakban a 2020 tavaszi lezárások forgalomcsökkenését próbálták a cégek tompítani, amelyhez intenzív reklámkampányokat indítottak. Az optimista hangulatban a Geotarget Kft. is több megbízásokhoz jutott, de összességében a 2020-as esztendő inkább a tapasztalat szerzésről, illetve a piacfelmérésről szólt. 2021 elején több megbízást elnyertünk, azonban a Covid tavaszi hulláma miatt ezeket részben elveszítettük. Az idei második félév viszont minden várakozásunkat felülmúlta, nagyjából 50 lokális kampányt bonyolítottunk, amelyek mintegy 200 helyi médiumot érintettek.
– Mi a fő erősségetek?
– Offline és online geotargetinggel foglalkozunk. Online szinte minden platformon pontosan be lehet határolni a földrajzi régiót, nincs másra szükség, mint egy kiváló számítógépre és professzionális digitális tudással rendelkező szakemberre. Az offline geotargeting ennél emocionálisabb tudomány, nincs vagy ritka a piackutatás az adott régióban működő médiumok hatékonyságáról. A Geotarget Kft. olyan évtizedes lokális tapasztalattal és kapcsolatrendszerrel rendelkezik, amellyel az online reklámfelületeket hatékony offline médiafelületekkel egészítjük ki. Sőt, 2021-ben a helyi tartalomszolgáltató weboldalakat edukáltuk, megtanítottuk őket, hogyan szerkesszék be a bannerekbe a mérőkódokat, melyik banner mérettel érik el leghatékonyabban az olvasóikat, továbbá hálózatba kapcsoltuk őket, országos kampányokat bonyolítottunk.
– Miért éri meg szerinted egy országos kampányt tervező hirdetőnek aktívabban használni a lokális médiaeszközöket?
– A lokálisan átlag feletti affinitású, adott településhez emocionális kötődő célcsoport, – kiemelten a közösségi véleményvezérek – jelentősen befolyásolják a helyiek életét, fogyasztási szokásait. A lokális szolgáltatók a helyi hagyományokat, szokásokat, mikrogazdasági, geopolitikai igényeket figyelembe véve szolgálják ki a lakosság tartalom- és médiafogyasztási igényeit. A lokálisan erős brand befolyásolja a fogyasztási szokásokat, ezért is javasoljuk helyi médiumok használatát.
– Az elmúlt időszakban közreműködtetek olyan kampányokban, amelyek médiaválasztás, vagy hirdetési megoldás szempontjából különlegesek voltak?
– Különleges kampányunk volt, amikor a Hamé balatoni biciklitárolókon helyezett el reklámokat. Ennek során mi optimalizáltuk a helyszíneket, hogy a kampány leghatékonyabban elérje a célközönségét. Komplex megoldást igényelt, amikor településlista alapján, lokális tartalomszolgáltató weboldalakon és önkormányzati újságokban kínáltunk a Telenor ügynökségének hatékony reklámmegjelenési lehetőségeket. Az ügynökségi kampánytervezését követően részfeladatunk volt a kampány lokális részének, a Telenor vezetékes szolgáltatása alapján területileg pontosan behatárolt lebonyolítása. Az idei Budapesti Adventi és Karácsonyi Vásár kapcsán pedig az összes kerületi és agglomerációs önkormányzati újságban megjelenő hirdetések és PR riportok a Geotarget Kft. közreműködésével valósultak meg.
A sales house-okról készített teljes összeállításunkat megtalálja a Marketing & Média legfrissebb lapszámában.