- Hirdetés -

Lokalizálni kreatívan is lehet

|

A Johnnie Walker ritkán fejleszt lokális kampányokat, általában a globális anyagokat használják egy az egyben itthon is. Nem csoda, hogy a hazai marketingcsapat és ügynökségük, a Wavemaker kapva kapott a lehetőségen, hogy bebizonyítsák: egy általános globális üzenetből is születhet inspiráló és releváns lokális tartalom, amit több millióan látnak.

Adrien Brody főszereplésével 2021-ben indult el a régióban a KEEP WALKING márkaüzenetet újragondoló Local Walkers kampány, melyben a pandémia utáni megváltozott környezetre akart gyorsan reagálni a márka.

A hazai csapat azt a feladatot kapta, hogy ezt az irányt vigye tovább magyar művészekkel, az itthoni fogyasztók számára is jelentőséggel bíró üzenettel, mellyel ösztönözni szerettek volna mindenkit, hogy küzdjenek az álmaikért, a közösségeikért.

„A Local Walkers kampánnyal olyan autentikus hazai együttműködések megkötésére törekedtünk, amelyek által méltán tudjuk folytatni az Adrien Brody és Milla Jovovich által megkezdett, KEEP WALKING üzenetre épülő kampányt. Azt gondolom, hogy ezt a feladatot sikeresen abszolváltuk, hiszen Péterfy Bori és az Ivan & The Parazol zenekar jelenéből és múltjából építkezve olyan minőségi tartalmak születtek, amelyekhez a magyar fogyasztók is könnyen tudnak kapcsolódni, és inspirálódni belőlük” - mondta Szemeti Dóra, a Zwack Unicum Johnnie Walker Brand Managere.

Ennek szellemében készült 2 online film Péterfy Bori és az Ivan & The Parazol főszereplésével, és hozzájuk kapcsolódóan 2-2 branded content is, amiben az általuk választott példaképekkel beszélgettek.

Ivánék filmje

 

Ivánék hőse

 

„Imádtuk a témát, és meg akartuk mutatni, hogy egy globális üzenetből is készülhet cool és mondanivalójában és vizuálisan is friss kampány úgy is, hogy nyilván sokkal kevesebb büdzséből dolgoztunk, mint amiből a Brodyval készült videó született” - mondta el Mendrei Zoli, a Wavemaker Head of artja.

Bori filmje

 

Bori hétköznapi hőse

 

A globális koncepción annyit újítottak, hogy miután az influenszer csapatuk leszerződtette Borit és Ivánékat, és velük is beszélgettek, eldöntötték, hogy a magyar filmek sokkal személyesebbek lesznek, amit vizuálisan a szereplők és a környezetük viszonyának játékos kiemelése szimbolizált.

Ez pedig bejött, ahogy a visszajelzések is mutatják. A kampány kiemelkedően jól teljesít, sok-sok pozitív komment érkezett rá a nézőktől és a szakmától is. Plusz öröm, hogy több ezüstöt is bezsebeltek vele az Arany Pengén és a Hipnózison is.

 

„Az új kampánnyal a Johnnie Walker célja, hogy reményt és bátorságot adjon az embereknek: lépjenek ki a hétköznapok mókuskerekéből. Az elmúlt év a mi évünk volt a Johnnie Walkerrel, 8,2%-ot tudtunk növekedni Magyarországon premiumizáción keresztül, továbbá a második legtöbbet említett whisky márka voltunk a tavaly őszi időszakban. Hiszek abban, hogy a Keep Walking még sosem volt relevánsabb, mint most, és hogy a helyi tartalmak azok, amelyek igazán közel hozzák a márka platformját a fogyasztókhoz” - mondta Fejes Dóra, a Diageo Johnnie Walker Senior Brand Managere.

Mindez nem jöhetett volna létre, ha nincs egy erős ügyfél, ügynökség és gyártó közötti kapcsolat.

„A Wavemakernél az a tapasztalatunk, hogy még ha szűkebb keretek közé is vagyunk szorítva, de megvan felénk a bizalom az ügyféltől, így egy egyszerűbb briefből is lehet niche tartalom. Ehhez viszont az kell, hogy az artistok, rendezők és a stáb is szabadabban gondolkodhasson, és lehetőséget kapjon az improvizációra. A fejlesztés során Bori és Ivánék is hozhatták a saját ötleteiket, amiket Szőke Barna rendező és Szemerey Bence operatőr elképesztően jól használt fel a helyszínen és a vágószobában is. Dóriék pedig ebben végig támogatóak voltak” - mondta el Szládovics Orsi kreatívigazgató.

A két fő film mellé kiegészítő contentként készült négy kisebb interjú is, melyekből civilek történeteit ismerhettük meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...