- Hirdetés -

Lokalizálni kreatívan is lehet

|

- Hirdetés -

A Johnnie Walker ritkán fejleszt lokális kampányokat, általában a globális anyagokat használják egy az egyben itthon is. Nem csoda, hogy a hazai marketingcsapat és ügynökségük, a Wavemaker kapva kapott a lehetőségen, hogy bebizonyítsák: egy általános globális üzenetből is születhet inspiráló és releváns lokális tartalom, amit több millióan látnak.

Adrien Brody főszereplésével 2021-ben indult el a régióban a KEEP WALKING márkaüzenetet újragondoló Local Walkers kampány, melyben a pandémia utáni megváltozott környezetre akart gyorsan reagálni a márka.

A hazai csapat azt a feladatot kapta, hogy ezt az irányt vigye tovább magyar művészekkel, az itthoni fogyasztók számára is jelentőséggel bíró üzenettel, mellyel ösztönözni szerettek volna mindenkit, hogy küzdjenek az álmaikért, a közösségeikért.

„A Local Walkers kampánnyal olyan autentikus hazai együttműködések megkötésére törekedtünk, amelyek által méltán tudjuk folytatni az Adrien Brody és Milla Jovovich által megkezdett, KEEP WALKING üzenetre épülő kampányt. Azt gondolom, hogy ezt a feladatot sikeresen abszolváltuk, hiszen Péterfy Bori és az Ivan & The Parazol zenekar jelenéből és múltjából építkezve olyan minőségi tartalmak születtek, amelyekhez a magyar fogyasztók is könnyen tudnak kapcsolódni, és inspirálódni belőlük” - mondta Szemeti Dóra, a Zwack Unicum Johnnie Walker Brand Managere.

Ennek szellemében készült 2 online film Péterfy Bori és az Ivan & The Parazol főszereplésével, és hozzájuk kapcsolódóan 2-2 branded content is, amiben az általuk választott példaképekkel beszélgettek.

Ivánék filmje

 

Ivánék hőse

 

„Imádtuk a témát, és meg akartuk mutatni, hogy egy globális üzenetből is készülhet cool és mondanivalójában és vizuálisan is friss kampány úgy is, hogy nyilván sokkal kevesebb büdzséből dolgoztunk, mint amiből a Brodyval készült videó született” - mondta el Mendrei Zoli, a Wavemaker Head of artja.

Bori filmje

 

Bori hétköznapi hőse

 

A globális koncepción annyit újítottak, hogy miután az influenszer csapatuk leszerződtette Borit és Ivánékat, és velük is beszélgettek, eldöntötték, hogy a magyar filmek sokkal személyesebbek lesznek, amit vizuálisan a szereplők és a környezetük viszonyának játékos kiemelése szimbolizált.

Ez pedig bejött, ahogy a visszajelzések is mutatják. A kampány kiemelkedően jól teljesít, sok-sok pozitív komment érkezett rá a nézőktől és a szakmától is. Plusz öröm, hogy több ezüstöt is bezsebeltek vele az Arany Pengén és a Hipnózison is.

 

„Az új kampánnyal a Johnnie Walker célja, hogy reményt és bátorságot adjon az embereknek: lépjenek ki a hétköznapok mókuskerekéből. Az elmúlt év a mi évünk volt a Johnnie Walkerrel, 8,2%-ot tudtunk növekedni Magyarországon premiumizáción keresztül, továbbá a második legtöbbet említett whisky márka voltunk a tavaly őszi időszakban. Hiszek abban, hogy a Keep Walking még sosem volt relevánsabb, mint most, és hogy a helyi tartalmak azok, amelyek igazán közel hozzák a márka platformját a fogyasztókhoz” - mondta Fejes Dóra, a Diageo Johnnie Walker Senior Brand Managere.

Mindez nem jöhetett volna létre, ha nincs egy erős ügyfél, ügynökség és gyártó közötti kapcsolat.

„A Wavemakernél az a tapasztalatunk, hogy még ha szűkebb keretek közé is vagyunk szorítva, de megvan felénk a bizalom az ügyféltől, így egy egyszerűbb briefből is lehet niche tartalom. Ehhez viszont az kell, hogy az artistok, rendezők és a stáb is szabadabban gondolkodhasson, és lehetőséget kapjon az improvizációra. A fejlesztés során Bori és Ivánék is hozhatták a saját ötleteiket, amiket Szőke Barna rendező és Szemerey Bence operatőr elképesztően jól használt fel a helyszínen és a vágószobában is. Dóriék pedig ebben végig támogatóak voltak” - mondta el Szládovics Orsi kreatívigazgató.

A két fő film mellé kiegészítő contentként készült négy kisebb interjú is, melyekből civilek történeteit ismerhettük meg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....