Az Ordit csapata azt a célt tűzte maga elé, hogy megreformálja az online ételrendelést, megoldásaikat a vállalati ügyfelek igényeire szabták. A hazai sikerek után hamarosan Londonban is beindul a magyar startup – mondta el a Marketing&Media magazinnak Szendrényi Péter, az Ordit ügyvezetője.
– Eddig hány adag ételt rendeltek az Ordit rendszerén keresztül?
– Ezt pontosan meg tudom mondani, 58 882-t.
– Milyen nagyobb ügyfeleitek vannak?
– Jelenleg 15 nagyvállalati partnerünk van, köztük audit-, tanácsadó, IT- és médiacégek, például a Deloitte, az EY, a Cloudera, a Cognizant, a UPC, a Fundamenta, az Acelity és az Interactive Brokers.
– Mennyiben számít egyedinek a megoldásotok?
– Szolgáltatásunk úttörőnek számít Európában, mivel a többi piaci szereplő kizárólag a lakossági piacra fókuszál, rendszerükben csak azonnali kiszállító éttermek találhatók. Semmilyen hozzáadott szolgáltatást vagy pluszinnovációt nem nyújtanak, nincsenek vállalati megoldásaik. Nekünk jelenleg 110 azonnali házhoz szállítást vállaló éttermi és cateringszolgáltató partnerünk van. A felületünkön a cégek rendelési szabályokat tudnak beállítani a munkavállalóknak, a csapatoknak vagy a részlegeknek. Beállíthatnak egy virtuális keretösszeget, amit felhasználhatnak ételrendelésre. Ezt a keretösszeget specifi kálhatják aszerint is, hogy az milyen rendszerességgel jár, illetve megszabhatják, hogy mely napokra szól, sőt akár túlórázásra is szűkíthetik a felhasználhatóságot. A szolgáltatás egyik legnagyobb előnye, hogy ha több száz vagy ezer rendelés is történik egy adott hónapban, mi havonta akkor is csak egyetlen elektronikus számlát küldünk. A dolgozóknak nem kell áfás számlát kérniük egyik étteremtől sem, nem kell fi zetniük a futárnak, nem kell a visszaigényléssel bajlódniuk. Tehát megszűnik a teljes adminisztrációs folyamat. Emellett cateringszolgáltatók is elérhetők a felületünkön. Vállalati ügyfeleink egyetlen kattintással rendelhetnek akár vegán, laktózmentes vagy hagyományos ételekből álló bekészítéseket. Ezeken túl napi rendszeres bekészítéseket is vállalunk.
– Korábban nyilatkoztad, hogy London lesz az első célpont. Hol tart most a nemzetközi terjeszkedés?
– Jelenleg az angliai cég, a leányvállalat alapítása zajlik, túl vagyunk a piackutatáson. Áprilisban indulna el élesben az éttermi infrastruktúra kiépítése, ezt követi a vállalati ügyfelek megkeresése.
– Milyen forrásból finanszírozzátok a külföldi megjelenést?
– Szeptemberben kaptunk seed tőkebefektetést. Ennek egyik kritériuma a nemzetközi piacra lépés is. Célunk a gyors skálázás, a szolgáltatásunk minél szélesebb körben való elterjesztése.
– B2B-szolgáltatást kínáltok. Tapasztalataitok szerint milyen marketingeszközökkel tudjátok a leghatékonyabban elérni a célcsoportotokat?
– Direkt értékesítéssel. Nekünk azokat a személyeket, pozíciókat kell megtalálni az egyes vállalati ügyfeleknél, akik kompetensek abban, hogy dolgozói juttatásokról, kompenzációról tárgyaljanak, illetve ételrendelés és catering témában döntsenek. Emellett az éttermeken keresztül is el tudunk jutni olyan vállalatokhoz, amelyek már eddig is rendeltek tőlük, viszont a mi rendszerünkkel sokkal egyszerűbben, számlázás és e-mailek nélkül, online tudják intézni a rendeléseket.
Szendrényi Péter kedvencei:
Étel: rámenleves
Ital: Superjuice
Magazin: Foodism
Tévécsatorna: nem nézek tévét, ha igen, akkor Netflix
Film: Tőzsdecápák
Webszájt: Ordit
Zene: Blink 182
Kedvenc téli sport: snowboard
Kalocsai Magdolna
Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.