- Hirdetés -

Magányosan neteznek a magyarok

|

A magyaroknak több, mint a fele egyáltalán nem használja közösen partnerével az internetre csatlakoztatott készülékeket, és egyharmada oszt meg egy készüléket, főként a számítógépet – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából. A válaszadók 62 százaléka használ közös online fiókot, amelyek nagyrészt pénzügyi szolgáltatással kapcsolatosak, 37 százalék pedig semmilyen online fiókot nem oszt meg társával.

Ha párkapcsolatban élünk, sokaknak ismerős lehet, hogy az egyik fél jobban ért az internethez, a számítógéphez és a különböző okos készülékekhez, ők jobban is értenek kiberbiztonsághoz, mint partnerük. De érdemes vigyázni, sok pár közösen használ számos internetre csatlakoztatott készüléket, amely így óhatatlanul is adat-, vagy pénzvesztéshez vezethet – még a tudatosabb fél számára is.

A Kaspersky Lab szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy valójában akár a partnerünk akár önkéntelenül is veszélybe sodorhatja a digitális életünket – beleértve a készülékeket, az adatokat, és az aktivitásokat is, azaz minden olyan digitális dolgot, amelyet megosztunk partnerünkkel. A tanulmány megállapította, hogy a párok 82%-a megosztja egymással a készülékeiket, 77%-kuk pedig közösen használ olyan online fiókokat t is, például mint például webshopot, bankot, vagy stream szolgáltató oldalakat.

Mivel oly sok változáson esett át a világ, egy modern kapcsolatnak ma már természetes része, hogy közösen használjuk a digitális készülékeket, azonban nem árt azokat tudatosan kezelni és gondoskodni a hatékony védelemről.

A megkérdezettek 57%-a vallotta be, hogy magát kibertudatosabbnak tartja, mint partnerét, a férfiak között ez az arány magasabb, náluk 75% gondolja ezt.

Azok, akik a kapcsolatban úgy érzik, jobban értenek a digitális világhoz, rendszeresen segítenek társaiknak technológiai kérdésekben, a tanulmányban részt vevők 94%-a számolt be erről. Azonban olyan is előfordul, hogy nem kívánt segítségről van szó, ezért nem meglepő, hogy minden harmadik ember nem is kér inkább segítséget, ha épp online gondjuk akadt. A tanulmány szerint ezek az online problémák akár mindennaposak is lehetnek, mivel sokan nem fordítanak kellő figyelmet a biztonságra az online jelenlét során. Például sokan úgy csatlakoznak egy wi-fi hálózatra, hogy nem ellenőrzik a biztonsági beállításokat (58%), ismeretlen honlapról származó fájlt töltenek le (41%), őrizetlenül hagyják készülékeiket nyilvános helyen (32%). Ezek a figyelmetlenségek mind veszélyeztethetik a készülékeket és az azokon tárolt adatokat.

Ezek a különbségek akár problémát is jelenthetnek egy kapcsolatban – a kibertudatos felhasználók 28%-a panaszkodott arra, hogy több problémája is akadt a készülékeikkel és online fiókjaikkal, mióta azokat megosztják társaikkal. Olyan speciális problémák is megjelentek, mint például a készülékek sérültek (30%); véletlenül malware-rel fertőzték meg (24%); véletlenül vagy szándékosan, de a másik beleegyezése nélkül adatokat osztottak meg (18%); vagy pénzügyi visszaélés áldozatai lettek (16%).

Magyarország is részt vett a kutatásokban, összesen 1000 fő részvételével. Az eredmények szerint a magyaroknak több, mint a fele egyáltalán nem használja közösen partnerével az internetre csatlakoztatott készülékeket (55,1%), és egyharmada oszt meg egy készüléket (33,8%), főként a számítógépet. A válaszadók 62%-a használ közös online fiókot, amelyek nagyrészt pénzügyi szolgáltatással kapcsolatosak. 37% pedig semmilyen online fiókot nem oszt meg társával.

„A megosztott felelősség az internetes biztonság kapcsán nagyon romantikusan hangzik, valójában egy nagyon fontos dologról van szó, amit kiemelten kell kezelni. Nem lehet kikerülni a kérdést, hogy egy kapcsolatban van olyan, aki kevésbé jártas a digitális világban, mint partnere. Ennek pedig az a következménye, hogy a személyes adatok és a készülékek akaratlanul is veszélynek vannak kitéve az online tevékenységek során. Tény, hogy fontos egy kapcsolatban megosztani egymással mindent, akár a készülékeket, akár az online fiókokat, de ugyanennyire fontos, hogy mindezt tudatosan tegyük és figyeljünk a kiberbiztonságra. Az a jó, ha a megosztott felelősség kiterjed a védelemre és a biztonságra is.” – hívta fel a figyelmet a problémákra Dmitry Aleshin, a Kaspersky Lab Termék Marketing részlegének alelnöke.

A Kaspersky Lab az alábbi egyszerű lépések betartását javasolja a párkapcsolatban élőknek:

1. Megosztás: mielőtt elkezdik egymás készülékeit és fiókjait használni, fektessenek le egyértelmű szabályokat arról, hogy mi az, amit meg lehet osztani egymásról.

2. Kérdezés: ne féljenek segítséget kérni egymástól, főleg, ha valaki nagyobb tudással rendelkezik az internetes biztonságról. Biztosítsuk társunkat arról, hogy bátran kérhet segítséget és fordítva is, ha gondunk van, kérjünk megoldási javaslatot mindig.

3. Szabályok: határozzanak meg olyan internetes biztonsági alapelveket, amelyek mindkét fél számára betarthatóak – például ne csatlakozzanak védelem nélküli wi-fi hálózatra, ne töltsenek le ismeretlen helyről származó fájlokat.

4. Védelem: használjanak hatékony és eredményes biztonsági megoldást, mint például a Kaspersky Total Security szoftvert, amely biztosítja a védelmet az ismert és a mindeddig ismeretlen kiberkártevők ellen. Továbbá a My Kaspersky online fiók segítségével könnyen kezelheti és garantálhatja partnere védelmét is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...