A tavalyi 11,3 milliárd euró után idén már 13,8 milliárd eurós lehet a retail media hirdetési költés Európában – derül ki az IAB Europe előrejelzéséből. Az első kézből származó, releváns fogyasztói adatok, illetve a vásárlás helyszínén történő megjelenési lehetőség miatt választja egyre több hirdető ezt a megoldást.
A következő években dinamikus fejlődés várható a kiskereskedelmi vállalatok saját platformjain (weboldalak, mobilappok, üzletek) történő reklámozás területén, az IAB Europe előrejelzésében azzal számol, hogy 2028-ra már 31,3 milliárd eurót költenek majd el így az európai hirdetők. A tavalyi 11,3 milliárd eurós európai retail media költés egyébként éves összevetésben 22 százalékos bővülést jelentett, ami többszöröse a teljes reklámpiacon mért 6 százalékos értéknek.
Az IAB Europe elemzése alapján a legnagyobb arányban a lineáris televíziós reklámokra szánt költségvetésből vesz el a kiskereskedelmi médiában történő hirdetés, a hirdetők 52 százaléka csoportosított át összegeket a tévéreklámoktól a retail media-hoz. Az egyéb, hagyományosnak mondható hirdetési csatornák esetében 48 százalék, míg a programozott hirdetések, valamint a display reklámok esetében egyaránt 45 százalék ez az arány.
Az elemzés szerint a releváns fogyasztói információk, valamint az értékesítés helyszínén való megjelenés lehetősége teszi leginkább vonzóvá a hirdetők számára a retail media reklámokat.