- Hirdetés -

Magyar-amerikai hibrid startup forradalmasíthatja az építőipart

|

- Hirdetés -

A Transcend egy mérnöki tervezést automatizáló startup, mely a világ egyik legjelentősebb építőipari vállalatával, a Black and Veatch-el szerződött a közelmúltban. A magyar-amerikai startup szoftverével az előzetes kivitelezései tervek elkészítése 1500 óráról pár órára csökken. A budapesti székhelyű Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő decemberben látta meg bennük a lehetőséget és fektetett be a cégbe, ezzel megvalósítva a portfóliója első magyar-amerikai hibrid startupját.

A Transcend mögött olyan befektetők állnak, mint az Alibaba Groupban is részesedéssel bíró Citic Capital, az európai nagyágyú, az Idinvest és a Világbank alá tartozó IFC. Melléjük szállt be 2019 decemberében a budapesti székhelyű, ám amerikai szemléletmódjáról és kapcsolati hálójáról ismert Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő.

Több száz órányi mérnöki munkát vált ki a startup programja

„A mérnökszakma a múltban ragadt, eddig szinte érintetlen maradt automatizálás szempontjából” – jelentette ki Ari Raivetz, a Transcend vezérigazgatója. Hagyományos úton 200-1500 mérnöki munkaóra egy előzetes terv elkészítése. Ennek költsége nem nyertes ajánlat esetében teljes egészében az ajánlattevőt terheli, így nagyban rombolja a vállalat profitabilitását, miközben a programunkkal ezt az időt drasztikusan le lehet csökkenteni. Pár órás adatbevitel után, amit kis gyakorlással bárki el tud végezni, a program 6-8 óra alatt generál 5 különböző előzetes tervet, melyek már teljes költségtervet is tartalmaznak, így felhasználhatóak, mint árajánlat – tette hozzá a szakember.

 

Silhouette Teams of Business Engineers looking for blueprints in construction sites through blurry construction sites at sunset.

 

Elérhető víztisztító telepek és napelemparkok

Ami még érdekesebbé teszi a Transcend történetét az az, hogy egy olyan egyedülálló, Magyarországról indult, mára már Amerikát meghódító scaleup, az Organica Water spin-off-ja, amely Series D tőkebevonásig jutott el, vagyis több mint 50 millió dolláros befektetést kapott. Az innovatív szennyvíztisztító megoldásokkal foglalkozó Organica mérnökei rengeteg időt töltöttek el előzetes tervezéssel, ezért döntöttek az automatizálás mellett. Így született meg a Transcend.

A szoftver tehát első körben a szennyvíztelepekhez készült, azonban az ipari tervezésben való felhasználási lehetőségei határtalanok. Folyamatosan újabb és újabb épülettípusokkal bővül a rendszer, a napelemparkok tervezésére való specializálódás már megvalósulóban van. A cég pedig készen áll meghódítani az ivóvíztelepek, erőművek és komplexebb ipari létesítmények tervezésének világát is.

Nemzetközi sikerek

A Transcend sikeresen halad világhódító útján; Amerikában, Európában és Ázsiában is vannak már ügyfelei. – Olyan infrastrukturális világcégekkel dolgozunk, mint amilyen a Black and Veatch, a velük való együttműködés hatalmas lehetőséget biztosít számunkra a növekedésben. De a kisebb építőipari vállalatok is megtalálják nálunk számításukat, akik a Transcend honlapján keresztül néhány kattintással hozzájuthatnak az igényeiket kielégítő tervekhez.

A Transcend egyfajta piaci rést tölt be a szoftverrel generált tervezés terén, mely terület a következő öt évben várhatóan alapjaiban fogja felforgatni az építészeti világot. A társas- és lakóházi, illetve irodaépület területén már lefedettnek tekinthető a piac, a Transcend ipari épületrendszerek felé való nyitása azonban egyedi.

Hibrid modell

A Transcend egy ún. hibrid startup, hiszen a fejlesztést teljes mértékben Magyarországon végzik, míg a sales és marketing az ugródeszkát jelentő amerikai piacon folyik. A Vespucci Partners ebben a modellben látja a nemzetközi sikerek lehetőségét, amit a Transcenddel szerzett közös tapasztalatok is alátámasztanak.

Szponzorált tartalom

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA