- Hirdetés -

Magyar bonbon hódított Londonban

|

Sorra nyerik a díjakat a Sweetic magas minőségű, különleges kivitelezésű csokodádéi, amelyek közt igazi egzotikumok is akadnak. A magyar csokoládémesterek évről évre olyan rangos, nemzetközi versenyeken mérettetik meg magukat, mint a Great Taste Awards vagy az Academy of Chocolate Awards.

Utóbbi versenyen újdonságnak számít a Brand Experience kategória, ahol nem csak a csoki ízét és textúráját, hanem a kinézetét, csomagolását, tehát a teljes márkaélményt vizsgálják. Nem kis eredmény tehát, hogy decemberben egyből az ezüstérmet vihette haza a Cacaology elnevezésű bonbonszett, amely már környezetbarát, műanyagmentes csomagolásával is elismerő megjegyzéseket vonzott a zsűritől.

A doboz ugyanakkor nem csak esztétikus, hanem edukációs célt is szolgál: lépésenként mutatja be a madagaszkári kakaótermés feldolgozási folyamatát. Ezt tükrözi a három, különböző színekben megalkotott bonbon is. Rögtön az első igazi egzotikumot kínál, hiszen Magyarországon, de talán még a világon sem készített eddig senki bonbont a kakaógyümölcs nyers húsából, ebből a ritkán használt összetevőből.

“Keressük a különleges gyümölcspüréket, szeretünk az új ízekkel kísérletezni. Így támadt az az ötletünk, hogy felhasználjuk a kakaóbabon található fehér gyümölcshúst, ami ízében, állagában leginkább a licsire emlékeztet. Mivel nagyon édes, én a karamellre asszociáltam, így azt készítettünk belőle” - meséli Zala Judit csokoládémester.

A második bonbon a madagaszkári Sambirano völgyéről kapta a nevét, és a kakaó következő feldolgozási fázisát mutatja be: ekkorra a kakaógyümölcsöt már leszüretelték, fermentálták. Megkezdődik a napon történő szárítás, majd a pörkölés. A második bonbon így darabos, ropogós állagú, pörkölt ízvilággal. Végül az utolsó fázist megjelenítő bonbon már a madagaszkári területre jellemző lágy, selymes, gyümölcsös ízvilágú csokoládét tartalmazza. A színe vörös, akárcsak az afrikai ország talaja.

“Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a világon másodikak lettünk ebben a komplex kategóriában, hiszen mind a bonbonszett, mind a benne rejlő Sambirano bonbon ezüstérmet nyert. A Cacaology szett igazán mi vagyunk: a Sweetic stílusát képviseli, bemutatja a fejlődésünket, összegzi minden eddigi tudásunkat. Olyan, mintha a gyerekünk lenne” - mondja Zala Judit.

Közel 50 hazai és nemzetközi díjnál tartanak

Ám a díjesőnek ezzel nem volt vége: a 2021-es Academy of Chocolate-ről a Tropical fantázianevű, fűszeres, maracujás bonbon bronz minősítéssel térhetett haza. A keleties ízvilágú termék ízét a benne rejlő leheletnyi chili, koriander és gyömbér teszi még izgalmasabbá. Különdíjat nyert emellett a már említett Cacaology kollekció harmadik bonbonja is, a madagaszkári vadborsos-piros gyümölcsös ízvilággal megspékelt Madagascar is.

Hasonlóan jelentős verseny a csokikészítők számára a Great Taste Awards is, a másik londoni világverseny, ahol már 2015 óta neveznek évről évre. Akkor két csillagot nyertek el zölddiós bonbonukkal, ami óriási sikert hozott magával, ezt fokozták tovább 2019-ben, amikor Beriolett bonbonjukat világelsőnek választották.

Azóta is évről évre neveznek, és nem szoktak üres kézzel hazatérni: 2021-ben például két termékkel, a Sansho citrusos-rozmaringos-japán borsos bonbonnal, és a ropogós pekán sós karamell pralinéval hoztak el egy-egy csillagot.

A Sweetic ezzel összesen már 39 nemzetközi csokis szakmai díjnál tart, amihez hozzájárulnak a magyar elismerések is, így mára közel 50 díj birtokosai. Ki ne próbálná ki szívesen ezeket az unikális édességeket? A díjnyertes csokik és bonbonok szerencsére elérhetők a nagyközönség számára, akár a webshopon, a Sweetic Budában, a szigetszentmiklósi üzletben vagy országszerte a viszonteladók boltjaiban is.

Fotó: Sweetic Buda

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...