- Hirdetés -

Magyar bonbon hódított Londonban

|

- Hirdetés -

Sorra nyerik a díjakat a Sweetic magas minőségű, különleges kivitelezésű csokodádéi, amelyek közt igazi egzotikumok is akadnak. A magyar csokoládémesterek évről évre olyan rangos, nemzetközi versenyeken mérettetik meg magukat, mint a Great Taste Awards vagy az Academy of Chocolate Awards.

Utóbbi versenyen újdonságnak számít a Brand Experience kategória, ahol nem csak a csoki ízét és textúráját, hanem a kinézetét, csomagolását, tehát a teljes márkaélményt vizsgálják. Nem kis eredmény tehát, hogy decemberben egyből az ezüstérmet vihette haza a Cacaology elnevezésű bonbonszett, amely már környezetbarát, műanyagmentes csomagolásával is elismerő megjegyzéseket vonzott a zsűritől.

A doboz ugyanakkor nem csak esztétikus, hanem edukációs célt is szolgál: lépésenként mutatja be a madagaszkári kakaótermés feldolgozási folyamatát. Ezt tükrözi a három, különböző színekben megalkotott bonbon is. Rögtön az első igazi egzotikumot kínál, hiszen Magyarországon, de talán még a világon sem készített eddig senki bonbont a kakaógyümölcs nyers húsából, ebből a ritkán használt összetevőből.

“Keressük a különleges gyümölcspüréket, szeretünk az új ízekkel kísérletezni. Így támadt az az ötletünk, hogy felhasználjuk a kakaóbabon található fehér gyümölcshúst, ami ízében, állagában leginkább a licsire emlékeztet. Mivel nagyon édes, én a karamellre asszociáltam, így azt készítettünk belőle” - meséli Zala Judit csokoládémester.

A második bonbon a madagaszkári Sambirano völgyéről kapta a nevét, és a kakaó következő feldolgozási fázisát mutatja be: ekkorra a kakaógyümölcsöt már leszüretelték, fermentálták. Megkezdődik a napon történő szárítás, majd a pörkölés. A második bonbon így darabos, ropogós állagú, pörkölt ízvilággal. Végül az utolsó fázist megjelenítő bonbon már a madagaszkári területre jellemző lágy, selymes, gyümölcsös ízvilágú csokoládét tartalmazza. A színe vörös, akárcsak az afrikai ország talaja.

“Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a világon másodikak lettünk ebben a komplex kategóriában, hiszen mind a bonbonszett, mind a benne rejlő Sambirano bonbon ezüstérmet nyert. A Cacaology szett igazán mi vagyunk: a Sweetic stílusát képviseli, bemutatja a fejlődésünket, összegzi minden eddigi tudásunkat. Olyan, mintha a gyerekünk lenne” - mondja Zala Judit.

Közel 50 hazai és nemzetközi díjnál tartanak

Ám a díjesőnek ezzel nem volt vége: a 2021-es Academy of Chocolate-ről a Tropical fantázianevű, fűszeres, maracujás bonbon bronz minősítéssel térhetett haza. A keleties ízvilágú termék ízét a benne rejlő leheletnyi chili, koriander és gyömbér teszi még izgalmasabbá. Különdíjat nyert emellett a már említett Cacaology kollekció harmadik bonbonja is, a madagaszkári vadborsos-piros gyümölcsös ízvilággal megspékelt Madagascar is.

Hasonlóan jelentős verseny a csokikészítők számára a Great Taste Awards is, a másik londoni világverseny, ahol már 2015 óta neveznek évről évre. Akkor két csillagot nyertek el zölddiós bonbonukkal, ami óriási sikert hozott magával, ezt fokozták tovább 2019-ben, amikor Beriolett bonbonjukat világelsőnek választották.

Azóta is évről évre neveznek, és nem szoktak üres kézzel hazatérni: 2021-ben például két termékkel, a Sansho citrusos-rozmaringos-japán borsos bonbonnal, és a ropogós pekán sós karamell pralinéval hoztak el egy-egy csillagot.

A Sweetic ezzel összesen már 39 nemzetközi csokis szakmai díjnál tart, amihez hozzájárulnak a magyar elismerések is, így mára közel 50 díj birtokosai. Ki ne próbálná ki szívesen ezeket az unikális édességeket? A díjnyertes csokik és bonbonok szerencsére elérhetők a nagyközönség számára, akár a webshopon, a Sweetic Budában, a szigetszentmiklósi üzletben vagy országszerte a viszonteladók boltjaiban is.

Fotó: Sweetic Buda

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Indul a Go Green, versenghetnek a fenntartható megoldások

Napenergiával működő víztisztító, akkumulátor aloe vera növényből, környezetbarát energiára váltó halászok – többek között ezek az innovációk bizonyultak a legjobbaknak az elmúlt évek Schneider Go Green versenyein. A Schneider Electric fenntarthatóság témájú innovációs versenyére...

A generációk közti mobilhasználatot kutatta a Telenor

Tízből négy magyar érzi úgy, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné – derül ki a Telenor kutatásából. Ez az arány a 40 alattiak körében magasabb (mintegy 45%)...

A Neo Interactive-val dolgozik a Raja

Európa egyik legnagyobb csomagolóanyag forgalmazója, a Raja decembertől már a magyar piacon is elérhető rendkívül széles termékpalettájával. Céljuk, hogy új szereplőként ügyfeleket szerezzenek és meghatározó szereplőjévé váljanak a magyar piacnak is. Ennek eléréséhez az...

Az LG is beszállt a League of Legends Eb-be

Az LG Electronics (LG) a 2022-es és 2023-as League of Legends Európa-bajnokság (League of Legends European Championship, LEC) hivatalos monitor-partnere lett. A megállapodásnak köszönhetően a vállalat kategória-első, folyamatos játékmenetet, kifinomult irányítást biztosító UltraGear gaming...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Árrobbanás várható az ingatlanpiacon

Számos tényező befolyásolhatja 2022-ben az ingatlanpiac alakulását, de a jelenlegi előrejelzések szerint nyárig akár 20 százalékos emelkedés is realizálódhat az újépítésű lakások piacán. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint a trend mögött az...

Idén a MATE az EFOTT házigazdája

Az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozójának (EFOTT) idei házigazdája a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) – jelentették be az Educatio Oktatási Szakkiállítás megnyitóján. Az agrárfókuszú intézmény profiljában központi szerepet kap a fenntartható...

Így hat a közösségi média az online vásárlásra

Tavaly a vásárlások egytizedét webáruházakban bonyolítottuk. De miért szeretünk annyira online vásárolni? A válasz látszólag egyszerű: könnyű és kényelmes néhány kattintással kiválasztani és megvenni bármit, ráadásul a közösségi platformokon megjelenő hirdetések szinte észrevétlenül az...

Extra évaddal jön a díjnyertes sorozat

A BAFTA-díjas ikerdokik ismét bevetésre indulnak. Az „Ismerjük meg a testünket!” c. extra évadban a korábbi évek legjobb részleteit tematikus csoportosításban, testrészenként, új kommentárokkal és továbbra is a gyermekek nyelvén mutatják be a sztárdokik....

Kiderült, mikor rajtol az RTL új sorozata

Január 31-én indul az RTL Klub új napi sorozata, a Hotel Margaret, a Drága örökösök és a Keresztanyu után a Scripted Productions egy új műfajban és egy saját fejlesztésű sorozatban próbálja ki magát. Hámori Barbara,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Értékesítési rekord a BMW-nél

A BMW M GmbH sorozatban harmadik alkalommal zárta pénzügyi évét a teljesítményre optimalizált modellek és a nagyteljesítményű sportautók nemzetközi piacvezetőjeként. A világ leggyorsabb betűjét éltető márka 2021-ben újabb értékesítési rekordot könyvelhetett el: a világszerte...

Indul a Go Green, versenghetnek a fenntartható megoldások

Napenergiával működő víztisztító, akkumulátor aloe vera növényből, környezetbarát energiára váltó halászok – többek között ezek az innovációk bizonyultak a legjobbaknak az elmúlt évek Schneider Go Green versenyein. A Schneider Electric fenntarthatóság témájú innovációs versenyére...

A generációk közti mobilhasználatot kutatta a Telenor

Tízből négy magyar érzi úgy, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné – derül ki a Telenor kutatásából. Ez az arány a 40 alattiak körében magasabb (mintegy 45%)...

A Neo Interactive-val dolgozik a Raja

Európa egyik legnagyobb csomagolóanyag forgalmazója, a Raja decembertől már a magyar piacon is elérhető rendkívül széles termékpalettájával. Céljuk, hogy új szereplőként ügyfeleket szerezzenek és meghatározó szereplőjévé váljanak a magyar piacnak is. Ennek eléréséhez az...

Az LG is beszállt a League of Legends Eb-be

Az LG Electronics (LG) a 2022-es és 2023-as League of Legends Európa-bajnokság (League of Legends European Championship, LEC) hivatalos monitor-partnere lett. A megállapodásnak köszönhetően a vállalat kategória-első, folyamatos játékmenetet, kifinomult irányítást biztosító UltraGear gaming...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA