- Hirdetés -

Magyar fejlesztés a Téli Olimpián

|

- Hirdetés -

A GE Healthcare magyar és amerikai szoftvermérnökei készítették a Téli Olimpiai Játékok sportorvosi analitikai rendszerét. A Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal közösen fejlesztett digitális analitikai rendszer lehetővé teszi, hogy az orvosok és egészségügyi szakemberek valós idejű információkat kapjanak a versenyzők egészségi állapotával, sérüléseivel és esetleges várható betegségeivel kapcsolatban. A rendszert a 2020-as Tokiói Olimpiai Játékokon is használja majd a Nemzetközi Olimpiai Bizottság.

Az alkalmazás olyan értékes információkat tesz elérhetővé egy helyen és felületen, mint például a sportoló sérüléseinek és betegségének adatai, a helyszín adatai, az alkalmazott sport- és edzési- eljárások. A felhőben tárolt információk alapján a Játékok egészségügyi személyzete átfogó képet kaphat a sportolók egészségi állapotáról, és gyors döntéseket hozhat a szükséges beavatkozás, vagy kezelés módjáról. Az alkalmazás célja továbbá, hogy az adatok elemzésének segítségével javítsa az olimpiai játékok biztonságát és segítse a résztvevők egészségének megőrzését.

A GE „Athlete Management Solution” (AMS; Sportorvosi Management Rendszer) többféle információt gyűjt össze és tesz elérhetővé, beleértve a sportolók vizsgálati eredményeit és diagnózisát, a képalkotó vizsgálatok (röntgen, MRI, stb.) eredményét, élettani információkat, sporteseményekkel kapcsolatos adatokat és a helyszínek adatait. Az alkalmazás mindezek alapján valós idejű elemzéseket biztosít, amelyek segítségével az egészségügyi dolgozók, személyre szabott kezelést nyújthatnak a sportolók részére, valamint beazonosíthatják az esetleges sérülések és betegségek tendenciáit és okait a Játékok alatt. Az alkalmazás jelzi például azokat a helyszíneket és veszélyforrásokat, ahol kiugró számban fordulnak elő sérülések, vagy tömegesen fordulnak elő betegségek egy meghatározott helyen és eseményen. A felhőalapú szolgáltatás megfelelő biztonsági ellenőrző eszközökkel van ellátva, és lehetővé teszi az orvosok számára az adatokhoz való internetes hozzáférést bárhol és bármikor – függetlenül attól, hogy a rendelőintézetben, a helyi kórházban, vagy éppen a szállodai szobájukban vannak-e.

„A digitalizáció révén a Nemzetközi Olimpiai Bizottság célja az, hogy megakadályozza a világszínvonalú sportolók sérülését a világeseményeken” – mondta Dr. Richard Budgett, a NOB orvosi és tudományos igazgatója. „A nyári és téli olimpiai játékokon 40 sportág képviselteti magát, és minden sportoló egyedülálló egészségügyi felügyeletet és gondoskodást igényel. Az AMS olyan információkat nyújt az egészségügyi személyzet részére, amelyek segítségével testre szabható a kezelés, így az olimpikonok a legjobb formájukban versenyezhetnek” – tette hozzá.

A magyar és amerikai IT szakemberek által fejlesztett digitális megoldás tükrözi a GE Healthcare elkötelezettségét a testre szabott egészségügy fejlesztése iránt, a betegellátás holisztikus megközelítésével, amely magában foglalja az orvosi diagnosztikát, a kezelést és a monitorozást is. Ezáltal a megfelelő időben, a megfelelő döntések és intézkedések születhetnek meg minden egyes beteg számára. Az alkalmazás figyelembe veszi az eltéréseket a sportoló kórtörténetében, edzés-környezetében és sportágában.

A rendszer többnyelvű, így a különböző országokban dolgozó orvosok az anyanyelvükön dolgozhatnak és működhetnek együtt más orvosokkal. A rendszer az angol, a francia, az arab, az orosz, a kínai, a japán, a német, a spanyol és a koreai nyelvet is támogatja. A Sportorvosi Management Rendszerben használt kifejezéseket és adatokat anyanyelvi lektorok szerkesztették és validálták. A digitális rendszer magában foglalja az orvosi rendelvényre beszerezhető gyógyszerek listáját is.

„Az alkalmazás összes funkciója azt a célt szolgálja, hogy információt biztosítson a Nemzetközi Olimpiai Bizottság és az egészségügyi személyzet részére, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban legyenek képesek kezelni a sérüléseket és a betegségeket, annak érdekében, hogy a sportolók a lehető legjobb teljesítményüket érjék el és a lehető legjobb élményt nyújtsák a nézők számára” – mondta Ferik Attila, a GE Healthcare szoftverfejlesztési igazgatója, a magyar fejlesztőcsapat vezetője.

A rendszer alkalmazását már elsajátították az Amerikai Egyesült Államok Közegészségügyi Ellenőrzési Központ, a Koreai Közegészségügyi Ellenőrzési és Megelőzési Központ, valamint az Egyesült Királyság Közegészségügyi Ellenőrző és Fertőző Betegségek Felügyeleti Központ képviselői és munkatársai is, akik a Játékok során ezt használják majd a sportolók egészségügyi monitorozásához és irányításához.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....