- Hirdetés -

Magyar fiatalokat támogat a Starbucks

|

Idén is a Szikra Tehetséggondozó Egyesület, Burattino Általános Iskola és Gimnázium, Gyermekotthon és a BAGázs Közhasznú Egyesület részesült a Starbucks Alapítvány Global Community Impact Grants programjának támogatásában, amellyel az egyesületek hozzájárulhatnak a gyermekek és fiatalok érzelmi és szociális fejlődéséhez, tehetséggondozásához, edukációjához, valamint az elfogadás és a sokszínűség népszerűsítéséhez.

Második alkalommal támogatja a hazai, gyermekeket és fiatalokat célzó nonprofit szervezetek munkáját a Starbucks Alapítvány. A Starbucks Magyarország partnerei segítségével kiválasztott egyesületek rászorulókat segítő projektjeik megvalósítására összesen több mint 15 millió forintos adományt kapnak.

A Szikra Tehetséggondozó Egyesület célja az Asperger-szindrómás gyermekek tehetséggondozása, szociális készségeik fejlesztése, beilleszkedésük támogatása. Az egyesület a Starbucks Alapítvány által felajánlott támogatásnak köszönhetően 100 magyarországi autizmussal élő tinédzser fejlesztését tudja támogatni a munkahely megszerzéséhez és megtartásához szükséges kommunikációs készségek terén.

„Küldetésünk fontos eleme, hogy az autizmussal élő fiatalok a lehető legnagyobb eséllyel lépjenek ki a munkaerőpiacra. Bízunk abban, hogy ez a 100 tinédzser olyan kommunikációs készségeket tud majd elsajátítani, amelyek hozzásegítik őket jövőjük formálásához” - mondta Zádori Henrietta, a Szikra Tehetséggondozó Egyesület elnöke.

A Burattino Általános Iskola és Gimnázium, Gyermekotthon olyan gyerekekkel és fiatalokkal foglalkozik, akik szociális hátterükből adódóan mérsékelten jutnak lehetőségekhez. Célja, hogy számukra is esélyt teremtsen a tanulmányi versenyeken, kulturális eseményeken, nyári táborokon, valamint különböző tehetséggondozó programokon való részvételre, ezzel biztosítva, hogy még több út váljon járhatóvá számukra a jövőben. A Burattino a támogatást mintegy 400 magyarországi fiatal támogatására fordítja mentor- és készségfejlesztő programokon keresztül, amelyekkel segítik őket a formális oktatás befejezésében, valamint szociális és mentálhigiéniás szolgáltatásokat tesznek számukra elérhetővé az adománynak köszönhetően.

„Minden tőlünk telhetőt megteszünk az iskolánkhoz tartozó két krízisotthon lakói és az otthon élő, de biztonságosabb környezetet kereső diákjaink jövőjéért. Célunk, hogy még több lehetőséget tudjunk számukra biztosítani, hogy tehetségüket, képességeiket és készségeiket fejleszthessék, valamint olyan ingyenes programokat szervezhessünk számukra, amelyek nem csupán új élményekkel, de másfajta nézőponttal is gazdagíthatják őket” - mondta Mezei Katalin, a Burattino Általános és Középiskola, Gyermekotthon alapítója és igazgatója.

A Bagázs Közhasznú Egyesület 2011 óta az egyenlőbb társadalom létrejöttéért dolgozik, elsősorban Bag és Dány településeken. Célja a 12 és 30 év közötti romatelepeken élő fiatalok támogatása, hogy megfelelő esélyekkel indulhassanak tanulmányaikban majd a munkaerőpiacon. A szervezet továbbá egyéni mentorálással és közösségi programokkal segíti a romatelepüléseken élő nőket. A Bagázs Közhasznú Egyesület a Global Community Impact Grants program támogatásával olyan biztonságos közeget hoz létre 45 romatelepen élő lány számára, ahol őszintén beszélhetnek önbizalomról, testképről és határokról, női-és gyerekjogról.

„A női csoportunk által vezetett foglalkozásokon és közösségépítő rendezvényeken a romatelepeken élő nők nyíltan beszélhetnek önismeretről, vágyakról és a női jogokról, ami segít minimalizálni a nemi szegregációt, valamint a női nemre károsan ható, berögzült szerepeket. Ezzel a programmal párhuzamosan folytatjuk a romatelepeken élő fiatalok mentorálását, korrepetálását, amivel támogatjuk iskolai helytállásukat és munkábaállási esélyeiket” - mondta Nógrádi Eszter, a Bagázs Közhasznú Egyesület képviselője.

A három hazai egyesület és a Starbucks Alapítvány együttműködése nem valósulhatott volna meg a Starbucks Magyarország lokális partnereinek elkötelezettsége nélkül, akik felkeresték azokat a szervezeteket, amelyek hozzájárulnak a rászorulók támogatásához, és elindították őket a Community Impact Grants programban való részvételen.

„Büszkék vagyunk arra, hogy már második alkalommal működhetünk együtt a Starbucks Alapítvánnyal a hazai szervezetek támogatásában. Nagy örömmel tölt el minket, hogy valódi segítséget jelentő támogatást tudunk biztosítani azoknak az egyesületeknek, amelyek elkötelezetten dolgoznak a helyi közösségek életminőségének és esélyegyenlőségének ügyéért. Szeretnénk még erőteljesebben hozzájárulni céljaik eléréséhez, éppen ezért a Starbucks Magyarország partnerei önkéntes munkával is segítik a három szervezet programjait – emelte ki Kerek Fanni, a Starbucks hazai brand managere – Idén a Szikra Tehetséggondozó Egyesület az Autizmus Világnapja alkalmából „Ragyogj kéken! Sétálj Érden!” elnevezéssel egy figyelemfelhívó programot szervezett, amelyen a Starbucks partnerei is önkéntes feladatokat vállaltak, de az év további részében is még számos önkéntes programot tervezünk, hogy segítsük az szervezetek munkáját.”

A Global Community Impact Grants kezdeményezés célja, hogy 2030-ig összesen 30 millió dolláros befektetéssel járuljon hozzá a fiatalok fejlődéséhez, a befogadás, a sokszínűség és a szociális szolgáltatások támogatásához, az éhezés enyhítéséhez, a helyi gazdasági lehetőségek megteremtéséhez, valamint a kávé-, tea- és kakaóbab termesztő közösségek boldogulásához. A kezdeti szakaszban az alapítvány 30 piacon több mint 50 támogatást ajánlott fel, ezzel a program a vállalat emberközpontú gondolkodásmódjának kiterjesztéseként járul hozzá a Starbucks kávézólánccal kapcsolatba kerülők életminőségének fejlesztéséhez.

A kezdeményezés megvalósítása és kiterjesztése érdekében a Starbucks Alapítvány felkérte azokat a partnereit, akik a márkát a három nemzetközi régióban képviselik, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben, Európában, Közel-Keleten és Afrikában, valamint Latin-Amerikában és a Karib-térségben, hogy jelöljenek helyi nonprofit szervezeteket az alapítvány által nyújtott támogatásra. A támogatást helyi közösségeket érintő programok és projektek megvalósítására ítélik oda. A kezdeményezés részeként a Starbucks partnerei olyan társbefektetőként csatlakoznak a Starbucks Alapítványhoz, akik nem anyagi jellegű támogatással és önkéntes munkával járulnak hozzá a támogatás hatásának növeléséhez.

További információ a Global Community Impact Grants programról a Starbucks Stories oldalán található.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...