- Hirdetés -

Magyar fiatalokkal dolgozik a Samsung és az EdisonKids

|

- Hirdetés -

Újra elindul az EdisonKids és a Samsung közös kihívása, melynek során egy izgalmas jövőtervezői munkafolyamatban a diákok kidolgozhatják ötleteiket, amikkel a világ jobb lehet. A hazánkban tavaly első alkalommal meghirdetett kezdeményezés sikere után a két szervezet 2022-ben is elindítja a Megoldások a holnapért kihívást, amely a diákcsapatok mellett a tanároknak is lehetőséget kínál a szakmai fejlődésre és a kreatív közös munkára. A szervezők március 2-ig várják a csapatok jelentkezését, egy-egy olyan kérdéssel vagy problémafelvetéssel, melyek megoldása a helyi közösség vagy akár a világ javát szolgálná. A közös műhelymunka és fejlődési lehetőségek mellett a diákok, a tanárok és az iskolák összesen 4,5 millió forint értékben nyerhetnek Samsung készülékeket.

A Samsung nemzetközi sikereket is elért, Solve for Tomorrow programjára épülő kihívást 2021-ben indították el először Magyarországon, hogy a kreatív gondolkodás és a problémamegoldó készségek fejlesztésén keresztül támogassák a hazai fiatalokat. Az EdisonKids és a Samsung idén február és június között ismét az ország leginnovatívabb 12 és 18 év közötti diákjait, tanárait és iskoláit keresi. A csapatok 2022. március 2-ig jelentkezhetnek egy videóval, amelyben elmondják, milyen problémára keresik a megoldást, és hogy ez a kérdés, miért foglalkoztatja őket. Idén három kategóriában – fenntarthatóság, digitális oktatás, közösség – várják a csapatok jelentkezését.

A kihívásba kiválasztott ötven csapattal ezután elkezdődik a jövőtervezés folyamata, amelyben szakértők és szakmai mentorok egyaránt segítik a résztvevőket. A félév során a diákok fejleszthetik STEM ismereteik mellett a kritikai gondolkodásukat, a kreativitásukat és megtanulhatnak csapatban dolgozni. Az első év tapasztalatai alapján a szervezők továbbfejlesztették a képzési folyamatot, melynek fókuszában a jövőtervezői gondolkodás, a kreativitás fejlesztése áll. A diákok ezúttal is megismerkedhetnek a Design thinking módszertannal és a strukturálatlan problémák megoldási lehetőségeivel, melyeket a későbbi tanulmányaik, munkájuk során is alkalmazni tudnak majd. Emellett a csapatokat kísérő tanároknak, munkájuk megkönnyítésére, lehetőségük lesz mentorációs és facilitációs képzéseken is részt venni a verseny ideje alatt. A jelentkezők ezekkel az új készségekkel, tudással felvértezve és a már meglévő lelkesedéssel kezdhetik keresni a megoldásokat. Legyen szó a fenntarthatóság továbbfejlesztéséről, új gondolatokról a digitális oktatásban vagy közösségépítésről, a jövőtervezés során bármelyik elképzelésből valódi megoldás születhet. A kihívásban résztvevő csapatok így mind nyerhetnek és különböző területeken fejleszthetik a tudásukat, az első három helyezett és iskolája pedig összesen 4,5 millió forint értékben válogathat Samsung eszközökből.

„Célunk, hogy idén a Megoldások a holnapért kihívás egy egész féléves, közös tanulási folyamat legyen, amelyben a diákok mellett a tanárokat is segítjük szakmai képzésekkel, és amelyből mi legalább annyi inspirációt nyerhetünk, amennyi támogatást a résztvevők kapnak a jövőképük megvalósításához – mondta el Veres Rita, az Edisonplatform vezetője. – Fontos, hogy egy olyan alkotó közösséget hozzunk létre, amelyben a problémákra együtt keressük a megoldást. Szeretnénk, ha a folyamat végén a diákok önállóan is tudnák folytatni a közös munkát, az „EdisonTanárok” pedig tovább foglalkoznának a tehetségekkel és az ő vezetésükkel hosszabb távon olyan tudásmegosztó műhelyek jönnének létre, amelyek a kihívás nélkül is képesek segíteni a helyi közösségeket.”

A tanároknak szóló egyedi fogadóórák és mentorálási alkalmak mellett a diákok felkészülését a szakmai zsűri is támogatja. A zsűri elnöke és a kezdeményezés fővédnöke idén is Dr. Meskó Bertalan, Orvosi jövőkutató, a The Medical Futurist Institute vezetője, aki elmondta: „A jövővel foglalkozni, a jövőről gondolkozni minden nap nekem azért fontos, mert ezt látom az egyetlen járható útnak ahhoz, hogy ma hozzunk olyan döntéseket, amik vágyott jövőképekhez vezethetnek. Külön öröm számomra, hogy mindezt tehetséges fiatalokkal együtt tehetem meg a kihívásban.” Az idei zsűri összeállítása tükrözi a pályázatban kiírt kategóriákat is, a szervezők minden témához elismert szakértőket hívtak meg. Fenntarthatósági kategóriában Tomaj Zsófi, a Future Potato alapítója és Madaras Liz a Pollipop ügyvezetője, a digitális oktatás területén Greskovits György, a Milestone Intézet alapítója és oktatási igazgatója, valamint Forgács-Fábián Sára, az Amigos a gyerekekért alapítvány megálmodója csatlakozott a kihíváshoz, míg a közösségi területet Stumpf Kata, a Konnekt egyesület társalapítója képviseli. A kihívás képzéseit jegyző Frankó Csuba Dea, innovációs coach és jövőkutató is csatlakozik a zsűri munkájához, csakúgy, mint Balogh Csaba, a HVG technológiai rovatának vezetője és Balogh Petya, startupper, befektető. A pályázat szervezői részéről Veres Rita, az Edisonplatform vezetője, és Kunos Balázs, a Samsung Magyarország alelnöke vesz részt a zsűrizésben.

Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője a kihívás kapcsán elmondta: „A Megoldások a holnapért kihívás illeszkedik az Együtt a holnapért jövőképünkhöz, hiszen a technológián keresztül pozitív változások elindításában segíthetjük a hazai közösségeket. A digitális innovációk rendkívüli mértékben alakítják át a társadalmunkat és számos jelentős probléma megoldásában is segíthetnek. Ezeket a megoldásokat csak együtt találhatjuk meg, és ezért is olyan fontos ez a kezdeményezés, amellyel lehetőséget és platformot teremtünk a magyar fiataloknak, hogy megosszák velünk az elképzeléseiket és közösen újratervezzük a jövőt.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...

Zenés műsorral érkezik Budapestre a hollywoodi sztár

A kétszeres Oscar-díjra jelölt amerikai színművész október 2-án A zenekritikus című zenés stand-up nagyzenekari változatával áll az Erkel Színház színpadára. A formabontó előadás során a klasszikus zene legikonikusabb darabjait szedi ízekre a Malkovich által...

Nem befolyásolta az euró árfolyama a használtautó importot

A 400 forint körüli euró árfolyam ellenére továbbra is népszerűek az import használt autók, 2022 első félévében közel 70 ezer személyautó érkezett hazánkba. De keresettek voltak a kishaszonjárművek is, összesen 6.196 jármű jött ebben...

Szülinapi partival ünnepelt a Paprika Studios

15 éves a Paprika Studios. Kelet-Közép-Európa legnagyobb televíziós műsorgyártója június 28-án születésnapi partin ünnepelte az alapítás óta eltelt időszak sikereit.  Az ünnepi eseményen a hazai, valamint a nemzetközi média- és televíziós szakma képviseltette magát....

Annyit költünk nyaralásra, mint a járvány előtt

Az egy évvel korábbinál jóval többen mennének nyaralni belföldre vagy külföldre 2022-ben. Az idén közel 250 ezer forintot költenének a vakációra átlagosan a nyaralást tervezők - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ez...

Változás az E.ON Hungáriánál

Július 1-től Guntram Würzberg váltja Kiss Attilát az E.ON Hungária Csoport élén. A szakember több mint 25 éve dolgozik a nemzetközi E.ON csoportnál, számos vezető pozíciót töltött be, legutóbb a cégcsoport legfelsőbb szintű jogi...

Új szerepben tűnik fel a népszerű sorozatszínész

A magyar közönség szívébe leginkább Doc Martin szerepével lopta be magát az angol színész, Martin Clunes, aki júliusban egészen más, dokumentumfilmes énjét mutatja be három szigetbarangolós sorozaton keresztül a Spektrumon.  Ha valaki már járt...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD). A lépés egy nagyobb átszervezés része, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is, hogy váratlanul elérhetetlenné...

Bizonytalannak látják a következő évet a kereskedelmi cégek

Tovább mérséklődött a kkv-k következő egy évre vonatkozó várakozása a K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján. A mutató jelenleg 3 ponton áll, mivel újabb 2 pontot süllyedt az előző negyedévben látott...

Új PR menedzser a Porsche Hungariánál

PR szakembert igazolt a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatósága: június közepétől Uzoni Eszter csatlakozott az importőr PR kommunikációs csapatához. Eszter a Volkswagen, AUDI, SEAT, CUPRA, Skoda, Volkswagen Haszonjárművek, Das WeltAuto, MOON márkák, valamint a Porsche...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

Igazán zöld lesz az idei EFOTT

A környezettudatosság napjaink egyik kiemelt közéleti témája – kifejezetten az EFOTT célközönségét jelentő fiatalok életében –, így a fesztivál szervezői arra vállalkoztak, hogy a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) segítségével egy igazán zöld...

Együttműködik a Diageo és a PET Kupa

Évente kb. 10.000 tonna hulladék érkezik Ukrajnából és Romániából a Tiszán, amelynek fő oka a megfelelő hulladékkezelési rendszerek hiánya a felvízi országokban. A hulladékmentesítésben élen járó Tiszai PET Kupa és a Diageo, a világ...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....