- Hirdetés -

Magyar innovációval képzik a jövő focilegendáit

|

Vegyünk néhány, a magyar utánpótlás labdarúgás fejlesztéséért elkötelezett edzőt, egy eddig nehezen fejleszthető, de a modern labdarúgásban létfontosságú alapképességet és keverjük össze fél tucat, az innovációért lelkesedő, magyar informatikai szakemberrel. Az eredmény egy olyan eszköz és edzésrendszer mely elterjedésével nem csak a hazai de világ labdarúgásán, csapatsportjain is nyomot hagy. Az új edzésrendszer neve: CogniCone.

A futball elsöprő népszerűsége a sportok között vitathatatlan, a klubok és a nemzetek versengése pedig párbeszédet és újításokat kíván. Célja a hatékonyság, az eredményesség növelése, ezért a labdarúgók képzésének egyik sarkalatos pontja a tehetséggondozás. Ebben kulcsszerepet játszik a kognitív képességek fejlesztése, amelyre hatékony és innovatív megoldást kínál egy új magyar rendszer.

Mi a legnagyobb kihívás a ifjú labdarúgók fejlesztésében?

A labdarúgó képzésben bizonyos képességek, hatékonyabban fejleszthetők célzott feladatokkal, mint játékkal. Ezt nyújtja a CogniCone, ami egy magyar eszköz, a hozzá tartozó módszertannal és főként a 6-13 éves korosztálynak segít megszerezni azokat a készségeket és képességeket, amik később nélkülözhetetlenek egy nemzetközi élvonalba tartozó játékosoknak.

A fociban az egyik elsődleges készség a tájékozódás, a helyes fejorientáció. Lényege, hogy a játékos ismerje saját pozícióját a pályán, miközben pontosan tudja, hol helyezkednek el társai és ellenfelei. Mind feltétele a helyes döntéshozatalnak is, valamint elősegíti, hogy a sportoló a labdavezetésben, a passzjátékban és a gólszerzésben is sikeresebb legyen, ráadásul a pályán aktívabb kommunikációra is sarkall – mondja Farkas Gábor, a CogniCone szakmai képviselője.

Már hatévesen elmélyíthető az a képesség, hogy a játékos kontroll alatt tartja a labdát és a külső ingereket, vagyis együtt látja azokat. Ha ebben a korban hiányos az erre irányuló edzésterv, vagy nem használnak olyan eszközt, ami fejleszti a tájékozódásnak ezt a fajtáját, esetleg nem a megfelelő eszközt használják hozzá, akkor később sokkal nehezebb korrigálni a berögződéseket. Ilyen például a labdára irányuló folyamatos fókusz, aminek leépítését már gyerekkorban el kell kezdeni.

A magyar innováció, amely forradalmasítja a labdarúgó képzést

A CogniCone edzéstan és eszköz fejleszti a kognitív képességeket, elősegíti a periférikus látómező kialakulását, a megfelelő döntéshozatalt, az időben felvett megfelelő testtartást, amelyek együtt eredményesebbé teszik a játékosokat. A CogniCone olyan készségek fejlesztésében is szerepet játszik, mint a reakciógyorsaság, a 360 fokos tájékozódási képesség és térlátás, amelyek az élet egyéb területein is jól hasznosíthatók.

A kiscsoportos és csapat edzések során használt innovatív eszköz a pályán mellmagasságban, tetszés szerint elhelyezett világító testekből áll. Ezek rendszeresen kiadott impulzusokkal irányítják a feladatot végzőket és teszik egyben játékossá az edzést. Az eszközt és módszert igen kedvelik referencia csoportokba tartozó gyerekek és szüleik, a változásra nyitott edzők pedig a teljesítmény gyors és látványos javulásáról számolnak be azoknál, akiknek edzésébe beépítették a CogniCone használatát.

Az innováció eredményességét egy hazai sikertörténet is mutatja. Horváth Petra alig 13 évesen lett az Olympique Lyonnais futballistája, ahol, egyedülálló módon, jelenleg is korosztálya fiúcsapatában játszik. Korábban rendszeresen részt vett CogniCone edzéseken,eredményeihez ez a módszer is hozzájárult. A Petra példája mutatja, hogy speciális készségeket fejlesztő gyakorlás szükséges ahhoz, hogy kiemelkedő képességű játékos váljon valakiből.

Az eredmények a futballon kívül más sportágakban is megjelentek, például CogniCone-t alkalmaz a Soproni Darazsak Kosárlabda Akadémia is. A nemzetközi sportélet is felfigyelt már a magyar innovációra, a CogniCone-t használják utánpótlás képzéshez az angliai első osztályba tartozó West Ham United FC-nél, valamint neves portugál csapatoknál is.

Fotó: CogniCone

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...