- Hirdetés -

Magyar mobilfotós a legjobbak között

|

- Hirdetés -

Magyar amatőr fotós diadalmaskodott a HUAWEI NEXT-IMAGE Awards 2021 nemzetközi mobilfotós versenyén. Tompa Attila Generációk című alkotásával – két másik versenyzővel egyetemben – elnyerte az Év fotósa címet, valamint a fődíjjal járó 10 ezer dolláros nyereményt. A világ legnagyobb mobilfotós versenyén idén több mint száz országból egymilliót meghaladó nevezés érkezett, az amatőr és profi fotósok tíz kategóriában küldhették be HUAWEI telefonokkal készített képeiket, vagy videóikat.

A világszerte több mint egymillió pályázót megmozgató nemzetközi megmérettetés, a HUAWEI NEXT-IMAGE Awards az alkotás szabadságára ösztönzi a mobilfotózás szerelmeseit. A 2021-es verseny témája a „Better Together” (Együtt lenni öröm) volt, amely a sok hónapos bezártság utáni találkozások örömére, a társadalmi együttlét fontosságára utalt.

A beérkezett képeket neves szakértőkből álló zsűri bírálta el: Reuben Krabbe, a kanadai extrémsportfotós, Karen Smith, az Egyesült Királyság neves művészeti kritikusa, Olivier Chiabodo francia rádió- és tévéproducer. Szintén a zsűrit erősítette a Shanghai Photography Center alapítója, a Pulitzer-díjas fotós, Liu Heung Shing, valamint a NEXT-IMAGE Awards 2020 egyik fődíjasa, Lin Haiyin. A legjobb képekről emellett a BNU Újságírói és Kommunikációs Iskola professzora, Yu Guoming és a HUAWEI Consumer Business Group fogyasztói stratégiai marketing osztályának alelnöke, Li Changzhu döntött.

A NEXT-IMAGE Awards 2021 tíz különálló témában várta az alkotásokat: Portré (Portrait), Monokróm (Monochrome), Színes (Colour), Pillanatkép (Snapshot), Éjszaka (Night), Teleobjektív (Telephoto), Szuper széles látószög (Super Wide Angle) és Szupermakró (Super Macro), valamint a videófelvételeknek, illetve fotósorozatoknak helyet adó Történetalkotó (Story Creator) és Történetmesélő (Storyteller) kategóriákban.

A tíz kategória mellett három abszolút győztest is hirdettek. A Grand Prize-t elnyerő három alkotó, köztük a magyar Tompa Attila, „Az év fotósa” cím mellett 10 ezer dolláros (mintegy 3 millió forint) díjazásban részesült, a 27 kategóriagyőztes pedig 1000 dollárral lett gazdagabb. További 30 nyertes az oklevél mellett HUAWEI Watch 3 okosórát kap ajándékba.

Magyar fotósok az élvonalban

Tompa Attila Generációk című alkotása a 2021-es megmérettetésen a „Portré” kategóriában bizonyult a legjobbnak, amellyel egyúttal a verseny három legjobb mobilfotójának járó fődíjat is elnyerte. A nyertes kép HUAWEI P40 Pro mobiltelefonnal készült, a nagymama és unokája közötti kapcsolódást jeleníti meg, amelyen helyet kapott a technológia is. „Amikor megkaptam a hírt, hogy én nyertem, alig akartam elhinni” – nyilatkozta Tompa Attila, a fotópályázat győztese. – „Egy teljesen spontán felvétellel neveztem a versenyre, a kislányom és az anyósom szerepelnek a képen, épp akkor ajándékoztam anyósomnak a tabletet, amiről mesét olvas fel. Mivel a gyorsaság, a pillanat megörökítése volt a cél, nem volt időm beállításokkal pepecselni, csak a telefonom képességeire hagyatkozhattam. Nagyon örülök, hogy az eredmény elnyerte a zsűri tetszését, számomra is nagyon kedves ez a kép.”

A magyar versenyzőnek nem ez az első jelentős győzelme: 2020-ban Hard Life című alkotása nyerte el az „Arcok” (Faces) kategória legjobbjának járó díjat a verseny magyarországi megmérettetésén. A NEXT-IMAGE mobilfotós versenyen három évvel ezelőtt is magyar siker született. 2018-ban, Pávó Réka „Art & Leukemia” című alkotása nyerte el a verseny nagydíját.

Az idei verseny két másik fődíjasa a cseh Zdeněk Dvořák és a kínai Ihang Vei lettek. Előbbi Hello, New Dad című fotója a születés utáni pillanatokat örökíti meg, míg az utóbbi Feast with Family című díjnyertes képe egy forgalmas vásárt ábrázol.

„Nagy öröm számunkra, hogy vállalatunk globális mobilfotós megmérettetésén ismét egy magyar alkotás vitte el a fődíjat. A NEXT-IMAGE rámutat arra, hogy mobillal is kiváló minőségű és művészi értékű fotók készíthetők” – hangsúlyozta Nagy Ivett, a HUAWEI Technologies Hungary fogyasztói üzletágának marketingigazgatója. A vezető hozzátette, a vállalat legújabb, a következő hetekben Magyarországon is elérhető készülékcsaládja, a P50 újabb szintre emeli az okostelefonos fotózást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA