- Hirdetés -

Magyar siker a gasztronómiában

|

A Grapoila olajsajtoló mind a hat nevezett terméke csillagot kapott a világ elsőrangú, legnagyobb elismeréssel járó londoni székhelyű gasztronómiai világversenyén, a Great Taste Awards-on. A cég olajai és lisztjei túlzás nélkül levették a lábukról a zsűritagokat, akik a hagyományhoz hűen ezúttal is vakon kóstoltak, hogy semmi ne befolyásolja az ítéletüket. A győzelem kizárólag a minőségi alapanyagokon, a szakértelmen és a technológián múlt ebben az évben is, a Grapoila pedig minden túlzás nélkül az idei kiírás egyik legnagyobb nyertese lett.

106 országból 12 777 terméket neveztek idén a világ legrangosabb ételkóstoló versenyére. Az 1994-ben alapított, a gasztronómia Oscar-díjaként számon tartott Great Taste Awards független szakértőkből álló szakmai zsűrije három hónapon át kóstolta vakteszteken a címke nélküli finomságokat. Az eseményen bárki megmérettetheti magát, így a kisebb manufaktúrák is fel tudják venni a versenyt a multikkal. A végén bírálatot mindenki kap, ugyanakkor csak a mezőny töredéke mondhatja el magáról, hogy termékeiket csillaggal jutalmazták az ítészek.

A Grapoila olajsajtoló idén harmadik alkalommal próbált szerencsét a versenyen, és ezúttal saját elvárásaikat is felülmúlva mind a hat nevezett termékük csillagot érdemelt ki. Egy olajuk egy csillagot kapott, három olajukat két csillaggal tüntették ki, két maglisztjüket pedig szintén két csillaggal jutalmazta a zsűri.

Pinczés Marianna ügyvezető-tulajdonos arról beszélt, a magyar cégek idén maradandót alkottak a világversenyen, nagyon sok terméket díjaztak csillaggal, csillagokkal, de hazánkból most ők szerepeltek a legeredményesebben.

„Tudni kell, hogy a zsűri nem dobálja mindenkinek a csillagokat, ez egy nagy presztízsű verseny, ahol ki kell érdemelni az elismerést. Minket a lisztjeink díjazása lepett meg a legjobban, hiszen azokat felhasználják, sütnek belőle a verseny során, és a kóstolóknak nagyon elnyerte a tetszését. A koronavírus-járvány miatt idén elmarad a Fine Food Expo, ahol a csillagokat begyűjtő cégek kiállíthatják termékeiket, de ezzel együtt a csapatunk nagyon büszke erre a sikerre” – magyarázta Pinczés Marianna.

Egyetemi feladatból vállalkozás

Érdekesség, hogy a 2009-ben alapított Grapoila ötlete egy egyetemi feladatból származik. Pinczés Marianna 18 évesen a Budapesti Gazdasági Egyetem első éves hallgatójaként csapatmunkában alkotott komplett stratégiát az akkor nagyon felkapottnak számító szőlőmagolaj készítésére, forgalmazására, majd egy évvel később bele is vágott az üzletbe

„Szerencsésnek mondhatom magam, mert a szüleim félretettek pénzt az egyetemi tanulmányaimra, de arra nem volt szükség, mert felvettek állami képzésre. Így azt a felszabadult pénzt a vállalkozás elindítására fordítottam. Vettem szőlőmagot és egy présgépet, a több mint egy évtizedes kemény munka pedig most csillagokban is meghozta a gyümölcsét” – fogalmazott.

A cég nevezett a Food Innovation Awardra is, és a döntőbe két termékük is bekerült. Ezeket a SIAL Párizs eseményen állították volna ki, de a járvány terjedésére való tekintettel a rendezvény elmarad. Pinczés Marianna szerint mindenesetre ez is hatalmas szó, ugyanis a kiállításra a világ minden tájáról érkeztek volna beszerzők, akikkel fel tudták volna venni a kapcsolatot.

A Grapoila kínálatában jelenleg 18 féle olaj, 18 féle magliszt, valamint több szendvicskrém és natúrkozmetikum is megtalálható. A Zero Waste gyártás folyamán a beérkező alapanyagoknak minden részét feldolgozzák, semmi sem kerül kidobásra. Püspökladányban található olajsajtoló üzemük minősített gluténmentes, tehát semmi olyat nem fogadnak be, ami gluténszennyezett.

A győztes termékek:

Grapoila Bio Napraforgómag-olaj, két csillag

Grapoila Mogyoróolaj, két csillag

Grapoila Mustármagolaj, egy csillag

Grapoila Szőlőmagolaj, két csillag

Grapoila Bio tökmagliszt, két csillag

Grapoila Napraforgómagliszt, két csillag

fotó: Grapoila

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...

Fenntartható magyar márkákat díjaztak

Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat és személyiségeket december 3-án a GREEN BRANDS regionális Gálán Bécsben, a gyönyörű Niederösterreich Palais-ban, ahol számos magyar márka is elismerésben részesült. Itt derült ki...

Ilyen ajándékokra vágynak a fiatalok

Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...