Magyar sikerek a Facebook és az EJC pályázatán

Eddig négy magyar pályázó szerepelt eredményesen a Facebook és a European Journalism Center (EJC) kezdeményezésén, melynek fő célja a helyi sajtó támogatása a COVID-19 járvány idején. Ahogyan arról korábban az mmonline.hu is beszámolt, a program keretében 3 millió dollárt osztanak ki.

Az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapból nyújtott támogatásra három kategóriában lehet jelentkezni. Az EJC ezúttal az „Emergency Fund” nyerteseit hozta nyilvánosságra, összesen 56 hírszervezet szerepel a listán, amelyek 10 és 25 ezer euró közötti támogatást kapnak. Magyarországról a Tilos Rádió mögött álló Tilos Kulturális Alapítvány, a Klubrádió Zrt., az Ittlakunk.hu Kft. (a budapestieknek helyi információkat kínáló ittlakunk.hu működtetője), illetve az Együtt Debrecenért Egyesület (debreciner.hu) kaptak támogatást, a debreceni szervezet 10 ezer, a másik három pályázó pedig 25-25 ezer eurót.

Az EJC tájékoztatása szerint váratlanul nagy volt az érdeklődés a pályázaton, összesen a három kategóriában 1857 jelentkező volt, közülük az „Emergency Fund”-ra 988-an jelentkeztek. Az 56 támogatott szervezet 20 országból származik, a nyertesek listája itt érhető el.

Az „Engagement Fund” keretében 5000, míg az „Innovation Fund” programban legfeljebb 50 ezer eurót kaphatnak a pályázó cégek. A hivatalos közlés szerint a következő hetekben a két további kategória nyerteseit is bejelentik majd.

Az EJC-nek eljuttatott 3 millió dolláros gyorssegéllyel a Facebook a leginkább rászoruló, kis-, és közepes méretű médiumok és újságírók munkáját támogatja a járvány által legfőképp sújtott európai országokban annak érdekében, hogy segítse működésüket és a koronavírussal kapcsolatos tudósításaik fennmaradását a helyi közösségek számára.

Az EJC meghatározott kritériumok alapján dönt arról, hogy ki kap finanszírozást és a Facebooktól függetlenül kezeli a támogatásokat, tehát egy támogatás megítélése nem függ attól, hogy egy hírmédium milyen mértékben használja a Facebook eszközeit és termékeit. A támogatás felhasználható olyan kezdeményezésekre, mint például egy dedikált koronavírus-hírlevél elindítása, fizetések emelése, több szabadúszó újságíró felvétele vagy közösségi csoportok, helyi szintű adatjelentések, online események és egyéb, hasonló kezdeményezések létrehozása.