- Hirdetés -

Magyar startup hoz új színt az ingatlanközvetítésbe

|

- Hirdetés -

Magyarországon elsőként a teljes ingatlanközvetítési folyamatot digitalizálja egy hazai startup, ennek köszönhetően az ingatlanközvetítőket helyettesítő tanácsadók kizárólag az ügyfelekkel foglalkoznak. A Livlia rendszerében az aktuális piaci adatok alapján minden egyéb adminisztratív folyamatot algoritmusok végeznek, az ügyfélközpontú rendszert pedig a nagy hálózatoknál elérhető átlagos jutalék díjának akár feléért is tudják biztosítani.

Az ingatlanközvetítés egyik legnagyobb hátulütője, hogy a hirdetések megírása, értékelése, valamint kezelése időigényes, emiatt jóval kevesebb figyelem jut az ügyfelekre. Ezt a módszert hivatott leváltani az adatok alapján történő döntéshozatalt segítő hibrid ingatlanközvetítő startup, mely – az ingatlanok bemutatásának kivételével – valamennyi folyamatot hatékonyan menedzseli online felületén.

Ercsey-Orbán Péter, a Livlia ügyvezetője elmondta, hogy 2017-ben kezdték el – nyugat-európai mintára – a teljes ingatlanközvetítést digitalizálni: előbb egy újgenerációs ingatlanportál létrehozásával megismerték a vevői oldalt, és ezután kezdtek átfordulni az eladók felé. Így alakult ki a cég végleges formája.

Minimálisra csökkenhet a személyes találkozások száma

A Livliánál a tanácsadók kizárólag az ügyfelekkel foglalkoznak, minden egyéb folyamatot algoritmusok végeznek, így a piacon elérhető átlagos jutalék díjának harmadáért tudják biztosítani a szolgáltatást. Az ügyfelek online követhetik nyomon, hogy milyen árstratégiát javasol számukra a Livlia rendszere, és azt is, hogy kik érdeklődnek az ingatlanok iránt. Ercsey-Orbán Péter közölte, hogy amikor a koronavírus-járvány tavasszal kitört hazánkban, a szolgáltatás fejlesztése már gőzerővel zajlott.

„Alapvetően olyan piaci környezetre készültünk, amelyben a digitális transzformáció még gyerekcipőben jár. A vezető ingatlanfranchise-ok látták, hogy ez be fog következni, de nem volt rajtuk kellő nyomás, mindig más volt a prioritás. Amikor beütött a krízis, minden ingatlanszolgáltató ráeszmélt, hogy nincs felkészítve a rendszer az azonnali átállásra, pedig másként nem tudják kiszolgálni az ügyfeleket. Végül egy megváltozott piacra tudtunk kilépni, jól célzott és jól időzített szolgáltatásként” – magyarázta a Livlia ügyvezetője.

Mint fogalmazott, egy ingatlan értékesítése során nem lehet lezárni az üzletet személyes találkozó nélkül, hiszen ez életünk egyik legnagyobb vagyontárgya, amit senki nem vesz meg látatlanban. A kérdés tehát nem az volt, hogy találkozás nélkül le lehet-e bonyolítani az adásvételt, hanem az, hogy mennyire lehet minimalizálni az érintkezések számát.

Az aktív piaci szereplők nehezen tudták megugrani ezt az akadályt. A lakásbemutatásokat próbálták online megtartani, de ez abszolút nem működött. A hibrid ingatlanközvetítő startupot viszont ez sem érte váratlanul, hiszen minden folyamatot úgy építettek fel, hogy a lehető legkevesebb legyen a kontaktus.

„Az ügyfeleket a pénzmosási törvény alapján azonosítani kell, nálunk ez online videóazonosítás formájában történik meg, hasonlóan, mint a bankoknál. Emellett többek között ügyvédi és adózástámogatási segítséget is tudunk biztosítani” – értékelt Ercsey-Orbán Péter.

Ercsey-Orbán Péter arról is szót ejtett, hogy a számok már néhány hét alatt is azt igazolták, hogy az emberek a várakozásokon felül fogékonyak a hibrid ingatlanközvetítésre. Mind az eredmények tekintetében, mind pedig a felhasználók hozzáállását tapasztalva biztatóak a visszajelzések.

Felhívta rá a figyelmet, hogy az ingatlan bemutatását az érdeklődők részére a Livlia ügyfeleinek kell elvégezniük, így a cégnek plusz irodákat és közvetítői flottát sem kell fenntartania. Ha azonban valaki igényli a hagyományos ügyintézést, arra is lehetőséget biztosítanak a hibrid rendszerben. A cég stratégiai partnerén keresztül ilyen, úgynevezett hagyományos szerződést is lehet kötni, ezáltal a megszokott lakásbemutatás is részét képezi a megállapodásnak.

A Livlia jelenleg egy több mint 20 fős csapattal dolgozik, de a rövid távú célok között szerepel az állomány bővítése. Hatékonyságuk alapja a technológiában keresendő, az alapítók közül mindenkinek releváns tapasztalata van az iparágban. Az indulás egy mérföldkő az életükben, de további fejlesztésekben is gondolkoznak, és idővel a határon túl is terjeszkednének majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...

Több mint 250 film az idei Berlinalén

Több mint 250 filmet mutatnak be februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon (Berlinale), amelyet egy év kihagyás után ismét a hagyományos formátumban rendeznek meg. A legjobb filmnek járó Arany Medvéért és a főbb alkotói kategóriákban...

Hazai BMW-vezér: a jövő elektromos lesz

Az első negyedévben megkezdődik az építkezés a BMW Group debreceni gyárában – jelezték a cég hazai képviselői az mmonline.hu érdeklődésére a társaság mai sajtótájékoztatóján. A múlt évben világszinten több mint 100 ezer elektromos autót...

Átalakítja a játékpiaci erőviszonyokat a gigaüzlet

Az Activision Blizzard megvásárlásával a Microsoft egyetlen lépéssel alaposan átrajzolja az erőviszonyokat a videójáték piacon. A közel 70 milliárd dolláros ügylet híre nem jött jól a nagy rivális Sony-nak, a cég részvényeinek értéke 13...

Döntött a bíróság, maradhatnak a reklámblokkolók

Újabb fontos csatát nyert meg az eyeo a HTML-kód és a szerzői jogok kapcsán, a hamburgi bíróság döntése alapján továbbra is jogszerű az olyan böngészőfunkciók használata, mint a reklámblokkolók, vagy a nyomon követés elleni...

Keresik a Jövő vezetőit

Első alkalommal ítélik oda a digitális HR megoldásokat kínáló CX-Ray által alapított Jövő vezetője díjat, mellyel azoknak a hazai közép-, és felsővezetők munkáját kívánják elismerni, akik kimagasló szakmai helytállásuk mellett emberi oldalukat is fejlesztik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

DATA