- Hirdetés -

Magyar sztárok csatlakoztak az anti-Black Friday-hez

|

- Hirdetés -

Black Friday napján nemet mondani a shoppingolás csábítására? Nem könnyű kihívás. Mégis egyre többen sürgetik, hogy maradjunk tudatosan távol a szükségtelen vásárlástól és a tárgyak felesleges felhalmozásától nemcsak november 24-én, hanem az év minden napján. Radikális akcióval, túraáruházainak teljes körű zárva tartásával tiltakozik a környezetromboló vásárlási láz és a Black Friday ellen az outdoor ruházatot és kiegészítőket forgalmazó hazai Mountex. A #szabadbanszabadon kezdeményezéshez idén novemberben két hazai sztár is csatlakozott: Szabó Győző és Döbrösi Laura hangján szólal meg a november 10-től látható szemléletformáló videó két főhőse. Laura emellett fenntarthatósági tippekkel, a Mountex pedig túraötletekkel is segíti mindazokat, akik a túlfogyasztás helyett szívesebben választják inkább a túrázást és a természet szépségeit.

Ki ne szeretne olcsóbban hozzájutni ahhoz, amire szüksége van? De valóban szükségünk van-e mindarra, amit megveszünk? A Black Friday hagyományosan a vásárlásra csábító engedmények időszaka, nehéz ellenállni a kísértésnek, sokan szereznek be maguknak ilyenkor egy kicsit még csillogóbbat, még nagyobbat, még újabbat, vagy egyszerűen csak még egyet ugyanabból. A megunt termékek, ruhák, eszközök, műszaki cikkek pedig mehetnek a szeméttelepre, amivel végsősoron a környezetet, erdeink és vizeink élővilágát szennyezzük, vagyis azt a Földet pusztítjuk, ahol élni szeretnénk.

A túlfogyasztás mindenhol nagy probléma

Közeleg a Black Friday, az akciókat lesve sokan megrohamozzák az üzleteket. Eközben világszerte egyre többen vannak azok is, akik következetesen azt sürgetik, vessünk véget a környezetünket és az élővilágot súlyosan romboló, fölösleges vásárlási mániának, nemcsak Fekete Pénteken, hanem az év minden napján.

Az egész világ, és benne Magyarország is túlfogyaszt, ami azt jelenti, hogy a Föld erőforrásait olyan tempóban pocsékoljuk el, hogy azzal a természet már nem tud lépést tartani, nem képes regenerálódni. Erre tesz rá egy lapáttal a Black Friday, ami minden évben újabb csapást mér a bolygóra, és a fölösleges túlfogyasztást táplálja.

Shoppingolás helyett irány a természet!

Hova vezet ez az egész, és hogyan lehetne változtatni rajta? – teszik fel a kérdést sokan. A minőségi outdoor ruházatot és kiegészítőket forgalmazó hazai Mountex bolthálózat úgy döntött, hogy immár negyedik éve, idén is zárva tartja összes áruházát Black Friday napján, ezzel tiltakozva a rengeteg pazarlással és környezetszennyezéssel járó vásárlási láz ellen. Helyette #szabadbanszabadon hashtaggel kezdeményezést indítottak, melyben környezettudatosságra ösztönöznek, fölösleges vásárlás helyett szabadtéri programokra, természetjárásra, túrázásra invitálnak és inspirálnak mindenkit.

Mountex: Tiltakozásként zárva tartjuk az üzleteinket

„Nem megszokott, hogy egy kereskedelmi márka felemelje a szavát és kiálljon a Black Friday, a fenntarthatatlan fogyasztói szokásokkal szemben, de a Mountexnél régóta meggyőződésünk, hogy a természetet nem elég szeretnünk, hanem felelős módon és tudatosan védenünk is kell. Ezért tarjuk fontosnak, hogy a felesleges holmik vásárlása és felhalmozása helyett a szabadban töltött idő fontosságára irányítsuk az emberek figyelmét, és ezért tarjuk zárva tiltakozásként üzleteinket már negyedik éve Black Friday napján. Arra ösztönzünk mindenkit, akinek fontos a fenntartható jövő, hogy csatlakozzon #szabadbanszabadon mozgalmunkhoz, és vásárlás helyett hozzánk hasonlóan töltse inkább ezt a napot is a szabadban, szabadon” – nyilatkozta Sárközy Mihály, a Mountex ügyvezetője.

Szabó Győző és Döbrösi Laura is a természetjárás mellett kampányol

A Mountex #szabadbanszabadon kezdeményezéséhez már több természetbarát híresség is csatlakozott. Harcsa Veronika, Dobos Evelin, Fördős Zé, Gyetván Csaba és Csalár Bence után most további két magyar sztár, Szabó Győző és Döbrösi Laura is a #szabadbanszabadon akció mellé állt. Laura és Győző hangján szólalnak meg a tudatos vásárlást népszerűsítő legújabb videó főszereplői..

Szabó Győző: Önmagammal beszélgetni legjobban a természetben tudok

„Volt idő, amikor nekem is az volt a fontos, hogy legyen még több, még jobb, még újabb, lehetőleg mindenből. Azt hiszem, ezen már túl vagyok, sokkal többre értékelem a nyugalmat, a csendet és a harmóniát, mint korábban. Sportolni, mozogni, túrázni mindig is szerettem, de mostanában azt vettem észre, hogy önmagammal beszélgetni is legjobban a természetben tudok. Persze fontos, hogy meglegyen a kényelem és a biztonság, de nem szabad, hogy a tárgyaktól függjünk, kár ezért izgulni, rohanni, egymást taposni. Merjük felvenni néha csak a legegyszerűbb cuccunkat, és csá nagyváros, irány a természet!” – mondta Szabó Győző a Black Friday helyett #szabadbanszabadon című videó hangfelvételének szünetében.

Döbrösi Laura: Tudatosabb fogyasztással szebb lehet a világ

„Gyermekkorom óta mély kapcsolódást érzek a Természettel és hiszek benne, hogy minden ember lelkében ott van ez az érzés. Számomra nem kérdés, hogy lemondok-e a fogyasztói társadalom által kínált felesleges dolgokról, ha cserébe óvhatom és élvezhetem a Természet szépségét, tanítását. Ne feledjük, hogy minden vásárlásunkkal választunk a jelenünk és a jövőnk közt! Én csak olyasmit szeretek megvenni, amiről tudom, hogy hosszú ideig használni fogom. A pillanatnyi vágyaimnak nem dőlök be, mert tudom: túlvásárlás és szemetelés lesz a vége! Ha minél többen tudatosan vásárolnánk, látványos változást érhetnénk el egy szebb, igazságosabb világért” – nyilatkozta Döbrösi Laura a #szabadbanszabadon kezdeményezés szinkronstúdiójában.

Döbrösi Laura 5 tippje a fenntarthatóságért

Már a tudomány is bebizonyította, hogy stresszoldó hatása van a természetjárásnak! Legyünk hát kint, amennyit lehet és töltődjünk – ügyelve rá, hogy ne szemeteljünk és maradjunk a kijelölt túraútvonalon!

Nálam mindig van 2 (mosható) szatyor: egy kisebb a saját szemetemnek, egy nagyobb pedig annak, amit széthagyva találok az erdőben. Tiszteld a Természetet! Add vissza úgy, ahogy kölcsönkaptad – vagy tisztábban!

Ne vásárolj feleslegesen! Kétszer is gondold meg, hogy valóban szükséged van-e arra, amit a reklámokban látsz. Ezzel nemcsak a környezeted, de a pénztárcádat is kímélheted!

Ne dobd ki a tárgyaidat, eszközeidet, amíg használhatóak vagy javíthatók! Ha meguntál valamit, adj neki új életet: dobd fel valamivel, fesd át, vagy add tovább. Válassz jó minőségű, javítható termékeket, gondolkodj hosszú távon, mikor vásárolsz!

Csatlakozz a mozgalmunkhoz Te is, és Black Friday napján válaszd a Természetet! Mutass példát és inspirálj másokat is: oszd meg élményeidet #szabadbanszabadon hashtaggel a közösségi oldalaidon!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Kiderült, milyen csapatot erősít Jürgen Klopp

Kiderült milyen szerepben láthatjuk a közeljövőben Jürgen Kloppot. A Liverpool FC volt világhírű edzője a MediaMarktSaturn csapatát választotta: a jövőben a márka első nemzetközi brand nagykövete lesz mind a 11 országban, ahol a cég...

Jönnek az NFL meccsek a Network4 csatornáin

Pénteken hajnalban elindult az NFL új szezonja, az amerikai futball-bajnokságot idén is a Network4 Media Group platformjain követhetik a hazai rajongók. Fordulónként legalább hét mérkőzés kerül képernyőre, a közvetítő stáb pedig újabb szakemberekkel bővült....

Ide repülnek ősszel a pihenni vágyó magyarok

Róma az örök kedvencek egyike, a Kiwi.com foglalási adatai alapján az őszi hónapokban ide repülhet a legtöbb magyar. Albánia fővárosa pedig az új felfedezett, tavalyhoz képest már kétszer annyi magyar vett Tiranába repülőjegyet a...

Támogatásokról és frekvenciákról is döntött a Médiatanács

Több mint 80 millió forintnyi támogatást ítélt meg médiaszolgáltatóknak a Médiatanács, emellett több baranyai rádiós frekvencia sorsáról is döntött a testület. A Rádió 1-et ismét bírságolták, és három esetben is a letelepedés helye szerint...

Idén már kétezernél is több résztvevőt várnak a Marketing Summitra

Idén már négy színpadon zajlanak majd a Marketing Summit programjai, aki pedig lemarad valamiről, az utólag is visszanézheti majd az előadásokat – mondta el Hinora Ferenc. Az év szakmai és üzleti eseményét szervező Magyar...

Cannes-ban lesz a Hunyadi sorozat bemutatója

A MIPCOM Cannes keretében lesz a Hunyadi János életéből készülő 10 részes sorozat premierje. A magyar produkció Európa legfontosabb televíziós és filmes szakmai rendezvényén vörös szőnyeges bemutatót kap a magyar produkció – jelentették be...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatunk a lakótelepi lakások piacán

A lakótelepek – bár ezeknél is volt forgalom-visszaesés és néhol árcsökkenés – viszonylag jól viselték a lakáspiaci megtorpanást, tűnik ki a KSH és a NAV legfrissebb adataiból. Ezek alapján az OTP Ingatlanpont szakértője úgy...

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Don't Miss

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...

Az FC Barcelona a HMD-t választotta

Flick, Olmo, Romeu, Victor, Roebuck... Az FC Barcelonánál az elmúlt pár hónapban számos kiemelkedő újoncot köszönthettek, és az átigazolási időszak vége felé egy új támogató is befutott: mától a Human Mobile Devices-ra (HMD) is...