- Hirdetés -

Már 350 vállalkozás a Hiventures portfóliójában

|

- Hirdetés -

Európa egyik legaktívabb befektetőjeként a Hiventures 2020-ban közel 14 milliárd forint tőkekihelyezést valósított meg, ezzel fennállásának négy éve alatt összesen 38 milliárd forintot folyósított. Portfóliójában mára 350 cég található. A tőkebevonásban részesült társaságok a tavalyi évben a krízishelyzet ellenére is jól teljesítettek, mintegy 30 milliárd forint árbevételt termeltek és közel 2000 főnek biztosítanak munkahelyet.

A Hiventures 2017 februárja óta fektet be Magyarországon kezdeti és érettebb fázisú startupokba, bő egy évvel ezelőtt pedig elindította a kkv-kat, majd tavaly a nagyvállalatokat célzó finanszírozási programjait is. Működésének négy éve alatt 350 vállalkozásban és közel 38 milliárd forint értékben emelt tőkét, ezzel termékfejlesztéshez, növekedéshez vagy hazai és nemzetközi piacra lépéshez nyújtott finanszírozást. Inkubációs befektetési programjában eddig 194 induló vállalkozás részesült tőkebevonásban, a magvető, növekedési és KKVPRO programokon keresztül pedig 156 érettebb vállalkozás finanszírozása valósult meg. A teljes portfólió felét ma kezdeti fázisban lévő innovatív vállalkozások alkotják, további 25 százalékuk érettebb, úgynevezett magvető, míg 21 százalékuk nemzetközi terjeszkedés előtt álló növekedési szakaszban működik. Az eltelt négy évben összesen 1051 startup alapító fiatal kapott lehetőséget sikeres vállalkozás felépítésére, alkalmazásukban ma összesen közel 2000 fő áll. A Hiventures KKV-k finanszírozására fókuszáló programjai közel egy éve indultak, de máris 4 százalékát alkotják a tőkebevonásban részesült cégek számának és egyötödét teszik ki a tavalyi évi folyósítási volumennek.

A Hiventures célja, hogy a piacon egyedüliként valamennyi vállalkozói életszakaszban, ötletfázistól egészen a nemzetközi terjeszkedésig biztosítson tőkefinanszírozási programokat a hazai cégek számára, amelyhez szakmai támogatást a Magyar Fejlesztési Bank nyújt. A többlépcsős finanszírozási keretrendszerben már 29 vállalkozásnak sikerült fentebb lépnie. A 15-65 millió forint finanszírozást biztosító inkubációs fázisból 17 cég lépett előre, míg a következő, akár 500 millió forint tőkebefektetést biztosító magvető szakaszból 12 társaság jutott el oda, hogy az akár 1 milliárd forintig terjedő növekedési programba kerüljön.

A pandémia és az ezzel járó keresletcsökkenés, valamint a szállítási láncok akadozása mellett is növelték 2020-ban árbevételeiket a Hiventures befektetésben részesült cégek. A növekedést fele arányban ráadásul külpiacokon sikerült elérniük. Míg a nemzetgazdasági növekedésről szóló előrejelzések azt mutatják, hogy a járvány miatt tavaly az export 9 százalékkal esett vissza, a Hiventures portfoliójába tartozó cégek export árbevételüket csak a startup üzletágat tekintve is 55 százalékkal, 3,4 milliárd forintra növelték. A Hiventures által finanszírozott életszakaszban a startupok többsége még fejlesztésekre fordítja erőforrásai jelentős részét, ezért az árbevétel szintjük helyett inkább az abban megfigyelhető dinamika a meghatározó. A startupok árbevételében tapasztalható növekedési ütem a tavalyi krízisekkel teli évben kimondottan jónak mondható, emellett bizonyítja, hogy a hazai innovatív ötletek a világpiacon és válságban is megállják helyüket.

A startupok legnagyobb árbevétellel bíró elitklubjában olyan vállalkozások szerepelnek 2020-ban, mint a JayStack Services Zrt, a Webshippy Magyarország Kft., a Post For Rent, az Adalékmentesen Kft. vagy éppen a StyleHub Ecommerce Kft. Többségük technológiai irányultságú cég, még akkor is, ha más-más szektorokban, például a big data, logisztika, e-kereskedelem, social media vagy a hagyományosabbnak számító élelmiszeripar területén tevékenykednek. A kis- és középvállalkozások árbevétele esetében a legjelentősebb növekedést 2020-ban az EKO Konzervipari Kft., az ipari kések, egyedi gépek, alkatrészek gyártásában jeleskedő Vág-Tech Kft. és az egészséges élelmiszerek kereskedelmével foglalkozó Szafi Products Kft. mutatta.

A Hiventures portfóliójában tőkebevonásban részesült vállalkozások eddig 20 milliárd forint értékben jutottak további forráshoz, banki hitel vagy társbefektetők által nyújtott tőkefinanszírozás formájában. Egy-egy projekt esetében a Hiventures akár 30-40-50%-os arányú tőkefinanszírozással is a vállalatok mellett tud állni, ami új lehetőségeket teremt számukra, hiszen nagyobb valószínűséggel nyílik lehetőség például banki hitel igénybevételére is.

A kockázati tőkealap-kezelő jelenleg 3200 beérkezett jelentkezést tárgyal, amelyek közül 400-nál is több ügylet van már túl az első körös pozitív döntésen. Közöttük a standard finanszírozási termékek mellett dedikált mentőprogramok találhatóak, amelyekkel a Hiventures a koronavírus által sújtott hazai vállalkozások rendelkezésére áll.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA