- Hirdetés -

Már a parfümvásárlásnál is számít a fenntarthatóság

|

Mindannyian mást várunk parfümünktől, más okból fújjuk magunkra és más illatokat érzünk a legkellemesebbnek, ez a fajta sokszínűségünk pedig hatalmas kihívást jelent a szépségipar parfümgyártóinak. Az AVON 7 különböző piacon, több mint 7000 nő megkérdezésével végzett kutatásának eredményeképpen közzétett Future of Beauty jelentés parfümágazattal foglalkozó kiadásában többek között a következő kérdésekre keresték a választ: Milyen tényezők játszanak szerepet a parfümválasztás során? Milyen nemzetközi fogyasztói szokások befolyásolják napjainkban a parfümgyártók munkáját?

Napjainkban világszerte virágzik az illatszeripar. Annak ellenére, hogy a nagyon magas árkategóriájú niche parfümházak fénykorukat élik, a megélhetési válság demokratizáló hatásának köszönhetően, a megfizethetőbb, de szintén kiváló minőséget kínáló márkák is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Ezen végletek egyidőben történő erősödése a gazdasági recesszió mellett, a széttartó fogyasztói igények hatására jöhetett létre. Az AVON kutatásából ugyanis kiderült, hogy míg a nők több mint egynegyede (27%) szeret minden nap egyetlen rá jellemző illatot használni, addig a megkérdezettek 70%-a szeret több illat közül válogatni, hangulattól, alkalomtól, vagy évszaktól függően viselni. A nők 48%-a pedig akár egyidejűleg több parfümöt is szívesen magára fúj, így kísérletezve új illatok létrehozásával. Ezek a fogyasztói szokások pedig feltehetően befolyásolják, hogy egy niche parfümmárka kínálatából, vagy esetleg a megfizethetőbb márkák polcairól választanak.

Az AVON Future of Beauty jelentése a parfümválasztás folyamatát négy különböző szempont érvényesülésének mértéke szerint vizsgálta:

Árérzékenység

Annak ellenére, hogy a nagyon magas árkategóriájú parfümök piaca is virágzik, az AVON kutatásából kiderül, hogy az ár továbbra is sokak számára kulcsfontosságú tényező a vásárlási döntéseik meghozatalakor. Az eredmények alapján, a nők 43%-a a parfüm illatát követően az árát nevezi meg a második legfontosabb tényezőként parfümvásárlás során. Tehát a magasabb megélhetési költségek napjainkban is sokak vásárlási döntéseit befolyásolják.

Személyes ajánlások, érzelmi kötődések

A pandémia időszakát követően nem meglepő, hogy napjainkban még mindig hatalmas szerepet játszanak a fogyasztói döntésekben a személyes ajánlások. A világjárvány ugyanis nem tette lehetővé, hogy megszagolhassuk a kiszemelt illatokat, így sokszor „vakon” hoztunk vásárlási döntéseket, amelyre az AVON kutatási eredményei alapján napjainkban is nyitottabbak vagyunk. Minden ötödik nő (21%) mondta, hogy megvásárolna egy parfümöt egy családtagja vagy barátja ajánlása alapján, és 23% hoz pozitív döntéseket az illat ismertetőjén olvasottakra hivatkozva anélkül, hogy megszagolná azt. Ugyancsak jelentős szerepet játszik a márkahűség a parfümök világában, a megkérdezettek 42%-a vásárolná meg a szeretett márka új bevezetését, mi több, Dél-Afrikában még az árnál (44%) is fontosabb, hogy hűek legyenek az általuk kedvelt márkához (52%).

Külső megjelenés

Az árnak és az ajánlásoknak tulajdonított jelentőségek mellett, kulcsfontosságú tényező a parfüm megjelenése, így minden márka számára fontos lehet nagy hangsúlyt fektetni a csomagolástervezésre és az esztétikai trendek követésére. A megkérdezett nők negyede gondolja úgy, hogy a parfümök szép csomagolása és üvege csábítja el őket. Lengyelországban például különösen fontos a megjelenés, ahol a nők majdnem egyharmada (31%) szerint a szép csomagolás nagyobb hatást gyakorol, mint a termék fenntarthatósági szempontjai (26%).

Fenntarthatóság

A nők többsége (68%) szerint a parfümök fenntarthatósági szempontjai befolyásolják vásárlási döntéseiket és az érintettek fele hajlandó többet fizetni a fenntartható eljárásokkal előállított parfümökért. Habár összességében a nők 58%-a állítja, hogy könnyű tájékozódni egy illat ökológiai referenciáiról, a demográfiai csoportok között jelentős különbség mutatkozik. Míg a 18-24 évesek 63%-a állította, hogy könnyű hozzájutni ehhez az információhoz, a 65 év felettiek körében ez az arány mindössze 35%, amely adatok arra engednek következtetni, hogy a parfümgyártók nem úgy terjesztik ezen információkat, hogy azok a nők minden korosztályának könnyen hozzáférhetők legyenek. A szépségipar más területeivel összehasonlítva, a nők 58%-a gondolja, hogy nehezebb egy illat fenntarthatósági szempontjairól tájékozódni, mint például a bőrápolási termékek piacán, amely rávilágít arra, hogy a márkáknak érdemes nagyobb átláthatóságot biztosítaniuk a teljes termékkínálatukban.

„A szépség nem csak arról szól, hogyan nézünk ki, hanem arról is, hogyan érezzük magunkat. Az illatunk által kifejezhetjük önmagunkat hangulatunkat és erősíthetjük önbizalmunkat. Mindenkinek különleges kapcsolata lehet kedvenc illatával, hiszen emlékeket idézhet fel, befolyásolhatja a hangulatunkat és kisugárzásunkat, pozitív hatással lehet identitásunkra. Az AVON-nál, amely a világon a legtöbb parfümöt értékesítő vállalat, minden nap azért dolgozunk, hogy nők millióit támogassuk világszerte az élet számos területén, így parfümportfóliónkon keresztül abban segítjük őket, hogy minden nap elbűvölőnek, magabiztosnak és erősnek érezhessék magukat. Parfümkínálatunk alakításakor igyekszünk a fogyasztói igényeknek megfelelni, innovatív technológiák és fenntartható eljárások útján alkotunk magas minőségű, mégis mindenki számára elérhető és megfizethető illatokat. Ezen elvek alapján újítottuk meg nagymúltú, ikonikus Far Away termékcsaládunkat is, amely új, letisztultan elegáns csomagolással és egy új illattal is hivatott képviselni a nők támogatásáért folytatott munkánkat” - nyilatkozta Kristof Neirynck, az AVON vezérigazgatója.

Az Avon 1994-ben vezette be első Far Away illatát, amelyből 5 másodpercenként 2 üveget ad el, így a szépségóriás legtöbbet értékesített márkájává vált világszerte. Az aktuális piaci trendek követésével megújult Far Away termékcsalád 6, már jól ismert tagja megújult csomagolással kínál minőségi, de megfizethető alternatívát a kísérletező kedvű parfümszerelmesek számára. A letisztult, modern formát öltött üvegcsék nem csak külső megjelenésükben követik napjaink trendjeit, de a Leaping Bunny logóval is büszkélkedő parfümök, újrahasznosítható elemeiknek, valamint fenntartható eljárások útján kinyert illataromáiknak köszönhetően bolygónk védelmét is szolgálják. A nagymúltú termékcsalád megújulásának alkalmából pedig egy teljesen új illattal is bővült a kollekció, a Far Away Shine parfümmel, amely a nyári nap fényével ragyogja be a hűvösebb hónapokat is. A Far Away Shine illat akkor is fényt hozhat életünkbe, amikor nem számítunk rá, a rózsaszín bors, az aranyló pézsma és az ősi, egzotikus damaszkuszi rózsa derűre kelti a legborongósabb nappalokat is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...