- Hirdetés -

Már Kínában is hódítanak a magyar appok

|

- Hirdetés -

Telefonunk alkalmazás-áruházát böngészve számtalan olyan sikeres app-pal találkozhatunk, melyekről nem is gondolnánk, hogy magyar fejlesztésűek. Ezek esetenként sokkal népszerűbbek külföldön, mint idehaza, akár tízmilliós letöltést is generálhatnak a világ távoli pontjain. A DogByte, a VIMAGE, a GPS Status, az AIDA64, valamint a BIMx egyaránt ilyen, sőt, az AppGallerynek köszönhetően utóbbi – a hazai fejlesztésű appok közül egyedüliként – már Kínában is elérhető. A Huawei Technologies Hungary többféle módon is segíti, hogy a hazai fejlesztők alkalmazásait világszerte minél több felhasználó megismerhesse.

A Huawei Mobile Services (HMS) ökoszisztéma azokat az alkalmazásokat és szolgáltatásokat tartalmazza, amelyet ma már milliónál is több fejlesztő készít. Mivel a felhasználók sokmillió alkalmazás közül válogathatnak, komoly eredmény, ha egy magyar fejlesztésű alkalmazás nemcsak itthon, hanem a világ távoli pontjain, például Dél-Amerikában, vagy Oroszországban is rengeteg letöltést generál.

„A Huawei Technologies a HMS szakembereivel és az AppGalleryvel olyan egyedülálló fejlesztői és támogatói környezetet alakított ki, amely a számtalan lehetőség mellett ösztönzi és segíti a hazai fejlesztőket. A nyitott fejlesztői platformnak, valamint a különböző integrációs KIT-eknek köszönhetően a készülő új alkalmazások stabilabban futnak és egyszerűbben integrálhatók a HMS rendszerébe, mint az ezek nélkül készültek. Ezáltal több millió felhasználó ismerheti meg azokat világszerte” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának marketing igazgatója.

VIMAGE

A 2017-ben bemutatott Vimage egy olyan képszerkesztő alkalmazás, mely különböző mozgó elemekkel kelti életre az állóképeket. A különböző mozgó effektek és animációs technikák segítségével valódi műalkotássá változtathatók a fotók. A Vimage jelenleg több mint egymillió letöltésnél jár az AppGalleryben, a felhasználók pedig 4,8 csillagra értékelik az appot.

A Vimage 2019-ben megnyerte az AppGallery Év Applikációja díjat. Az app fejlesztőit a Huawei meghívta a HMS központjába, valamint a további fejlesztés érdekében külön tesztkészüléket is kaptak, hogy a HMS legújabb funkcióit első kézből próbálhassák ki. Legújabb alkalmazásukat, az EXPOSE-t, először a Huawei AppGalleryben mutatták be.

BIMx

A BIMx Lab építőipari alkalmazás segítségével az építkezők saját mobileszközeiken nyithatják meg a tervfájlt, és 3D-ben megnézhetik, virtuálisan bejárhatják leendő ingatlanjukat. A megbízók a tervezés folyamatát a korábbi gyakorlatoktól eltérően naprakészen, átláthatóan és virtuális élményként követhetik végig, elkerülve ezzel az egyeztetés során a félreértéseket.

A BIMx Lab a Magyarországon fejlesztett alkalmazások közül egyedüliként március vége óta már a kínai AppGalleryben is megtalálható, azóta Kínában több száz letöltésnél tart.

DogByte

A számos komoly alkalmazás mellett játékot is találunk magyar fejlesztőktől. A DogByte Off The Road egy olyan, úgynevezett „sandbox” játék, ahol különböző járműveket lehet vezetni, illetve feladatokat megoldani egy nagy, bejárható, felfedezhető terepen. A játékmenet során különböző teherautók, helikopterek, és hajók vásárolhatók. Az app 2018 óta érhető el az AppGalleryben, azóta összesen 40 millió letöltést generált, főképp Közép- és Dél-Amerikából, valamint Oroszországból és a Dél-Kelet Ázsiai régióból.

GPS status

A GPS Status azoknak lehet igazán hasznos, akik műhold-alapú navigációt használnak. A 2020 decemberében megjelent alkalmazás megmutatja a felhasználó fölött levő műholdakat, segít a gyorsabb lokációkeresésben. Emellett egyéb funkcióként tartalmaz GPS koordinátára elvezető radart és egy szenzor-diagnosztikai segédet.

Az alkalmazást az AppGalleryből eddig mintegy 60 ezren töltötték le, főképp Németországban, a Fülöp-szigeteken és Oroszországban.

AIDA64

Ha Androidos okostelefonból tabletből, okosórából és tévéből alapvető fontosságú diagnosztikai információkat szeretnénk kiolvasni, akkor az AIDA64 alkalmazás segít ebben: 13 oldalon szolgáltat adatokat a processzorról, háttértárról, GPU-ról, hálózati csatolókról és érzékelőkről. 2019. októberében jelent meg az alkalmazás az AppGalleryben, és másfél hónapja érte el az egymillió letöltést.

Több mint 260 magyar app

A Huawei saját alkalmazásboltjában folyamatosan jelennek meg népszerű hazai és nemzetközi applikációk. Jelenleg 260 magyar fejlesztésű app érhető el az áruházban. A hazai AppGallery-felhasználók aktivitása kiemelkedő, a felhasználók számát tekintve Európa Top 10 országa között volt Magyarország tavaly. Az AppGallery továbbra is a világ három legnépszerűbb alkalmazásáruházainak egyike, világszerte 530 millió havi aktív felhasználóval.

A Huawei folytatja a HMS ökoszisztéma beruházásait és bővítését, elsősorban a HMS-alapú telefonokra és táblagépekre összpontosítva. 2021-ben eddig már 1 milliárd dollárt fektettek a HMS-be. Céljuk az, hogy a világ legjobb 10 ezer alkalmazásának 90%-a elérhető legyen az AppGalleryben még idén, valamint az alkalmazásáruházban elköltött összeg 800 millióról 1,5 milliárd dollárra növekedjen.

„Büszkék vagyunk arra, hogy egyre több magyar fejlesztő dönt úgy, hogy a HMS rendszerébe is integrálja alkalmazását. A Huawei Technologies Hungary és a HMS csapata elkötelezett és mindent megtesz azért, hogy a hazai fejlesztőknek is megadhassák azt a lehetőséget, hogy alkalmazásaikat világszerte több millió HMS felhasználó is megismerhesse. Kíváncsian várjuk, melyik magyar okostelefonos app lesz a következő, ami meghódítja a világot” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának marketing igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az RTL streaming platformján tér vissza az Éden Hotel

Már keresik az Éden Hotel legújabb évadának játékosait, akik hamarosan harcba szállhatnak a 20 millió forintos nyereményért mexikói helyszínen, a Csendes-óceán partján, egzotikus környezetben. A valóságshow új évadát a Paprika Studios gyártja és az...

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....