- Hirdetés -

Már Kínában is hódítanak a magyar appok

|

- Hirdetés -

Telefonunk alkalmazás-áruházát böngészve számtalan olyan sikeres app-pal találkozhatunk, melyekről nem is gondolnánk, hogy magyar fejlesztésűek. Ezek esetenként sokkal népszerűbbek külföldön, mint idehaza, akár tízmilliós letöltést is generálhatnak a világ távoli pontjain. A DogByte, a VIMAGE, a GPS Status, az AIDA64, valamint a BIMx egyaránt ilyen, sőt, az AppGallerynek köszönhetően utóbbi – a hazai fejlesztésű appok közül egyedüliként – már Kínában is elérhető. A Huawei Technologies Hungary többféle módon is segíti, hogy a hazai fejlesztők alkalmazásait világszerte minél több felhasználó megismerhesse.

A Huawei Mobile Services (HMS) ökoszisztéma azokat az alkalmazásokat és szolgáltatásokat tartalmazza, amelyet ma már milliónál is több fejlesztő készít. Mivel a felhasználók sokmillió alkalmazás közül válogathatnak, komoly eredmény, ha egy magyar fejlesztésű alkalmazás nemcsak itthon, hanem a világ távoli pontjain, például Dél-Amerikában, vagy Oroszországban is rengeteg letöltést generál.

„A Huawei Technologies a HMS szakembereivel és az AppGalleryvel olyan egyedülálló fejlesztői és támogatói környezetet alakított ki, amely a számtalan lehetőség mellett ösztönzi és segíti a hazai fejlesztőket. A nyitott fejlesztői platformnak, valamint a különböző integrációs KIT-eknek köszönhetően a készülő új alkalmazások stabilabban futnak és egyszerűbben integrálhatók a HMS rendszerébe, mint az ezek nélkül készültek. Ezáltal több millió felhasználó ismerheti meg azokat világszerte” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának marketing igazgatója.

VIMAGE

A 2017-ben bemutatott Vimage egy olyan képszerkesztő alkalmazás, mely különböző mozgó elemekkel kelti életre az állóképeket. A különböző mozgó effektek és animációs technikák segítségével valódi műalkotássá változtathatók a fotók. A Vimage jelenleg több mint egymillió letöltésnél jár az AppGalleryben, a felhasználók pedig 4,8 csillagra értékelik az appot.

A Vimage 2019-ben megnyerte az AppGallery Év Applikációja díjat. Az app fejlesztőit a Huawei meghívta a HMS központjába, valamint a további fejlesztés érdekében külön tesztkészüléket is kaptak, hogy a HMS legújabb funkcióit első kézből próbálhassák ki. Legújabb alkalmazásukat, az EXPOSE-t, először a Huawei AppGalleryben mutatták be.

BIMx

A BIMx Lab építőipari alkalmazás segítségével az építkezők saját mobileszközeiken nyithatják meg a tervfájlt, és 3D-ben megnézhetik, virtuálisan bejárhatják leendő ingatlanjukat. A megbízók a tervezés folyamatát a korábbi gyakorlatoktól eltérően naprakészen, átláthatóan és virtuális élményként követhetik végig, elkerülve ezzel az egyeztetés során a félreértéseket.

A BIMx Lab a Magyarországon fejlesztett alkalmazások közül egyedüliként március vége óta már a kínai AppGalleryben is megtalálható, azóta Kínában több száz letöltésnél tart.

DogByte

A számos komoly alkalmazás mellett játékot is találunk magyar fejlesztőktől. A DogByte Off The Road egy olyan, úgynevezett „sandbox” játék, ahol különböző járműveket lehet vezetni, illetve feladatokat megoldani egy nagy, bejárható, felfedezhető terepen. A játékmenet során különböző teherautók, helikopterek, és hajók vásárolhatók. Az app 2018 óta érhető el az AppGalleryben, azóta összesen 40 millió letöltést generált, főképp Közép- és Dél-Amerikából, valamint Oroszországból és a Dél-Kelet Ázsiai régióból.

GPS status

A GPS Status azoknak lehet igazán hasznos, akik műhold-alapú navigációt használnak. A 2020 decemberében megjelent alkalmazás megmutatja a felhasználó fölött levő műholdakat, segít a gyorsabb lokációkeresésben. Emellett egyéb funkcióként tartalmaz GPS koordinátára elvezető radart és egy szenzor-diagnosztikai segédet.

Az alkalmazást az AppGalleryből eddig mintegy 60 ezren töltötték le, főképp Németországban, a Fülöp-szigeteken és Oroszországban.

AIDA64

Ha Androidos okostelefonból tabletből, okosórából és tévéből alapvető fontosságú diagnosztikai információkat szeretnénk kiolvasni, akkor az AIDA64 alkalmazás segít ebben: 13 oldalon szolgáltat adatokat a processzorról, háttértárról, GPU-ról, hálózati csatolókról és érzékelőkről. 2019. októberében jelent meg az alkalmazás az AppGalleryben, és másfél hónapja érte el az egymillió letöltést.

Több mint 260 magyar app

A Huawei saját alkalmazásboltjában folyamatosan jelennek meg népszerű hazai és nemzetközi applikációk. Jelenleg 260 magyar fejlesztésű app érhető el az áruházban. A hazai AppGallery-felhasználók aktivitása kiemelkedő, a felhasználók számát tekintve Európa Top 10 országa között volt Magyarország tavaly. Az AppGallery továbbra is a világ három legnépszerűbb alkalmazásáruházainak egyike, világszerte 530 millió havi aktív felhasználóval.

A Huawei folytatja a HMS ökoszisztéma beruházásait és bővítését, elsősorban a HMS-alapú telefonokra és táblagépekre összpontosítva. 2021-ben eddig már 1 milliárd dollárt fektettek a HMS-be. Céljuk az, hogy a világ legjobb 10 ezer alkalmazásának 90%-a elérhető legyen az AppGalleryben még idén, valamint az alkalmazásáruházban elköltött összeg 800 millióról 1,5 milliárd dollárra növekedjen.

„Büszkék vagyunk arra, hogy egyre több magyar fejlesztő dönt úgy, hogy a HMS rendszerébe is integrálja alkalmazását. A Huawei Technologies Hungary és a HMS csapata elkötelezett és mindent megtesz azért, hogy a hazai fejlesztőknek is megadhassák azt a lehetőséget, hogy alkalmazásaikat világszerte több millió HMS felhasználó is megismerhesse. Kíváncsian várjuk, melyik magyar okostelefonos app lesz a következő, ami meghódítja a világot” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának marketing igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...

Leginkább itthon kalandoznának a magyarok

A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...