Idén 24. alkalommal rendezi meg a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) az Arany Penge Kreatív Fesztivált. A Pengét előkészítő szakmai munkacsoport több körben igazított az idei kiíráson. A verseny szabályzata ezáltal a teljes iparágnak útmutatást adhat, továbbá a piaci igényekre és nemzetközi trendekre reagálva számos új kategóriát is bevezettünk.
A tavalyi évben fellépő nevezési problémák, anomáliák miatt idei évre tervezett kiírás nagyobb előkészítést igényelt, mint a korábbi években. A kreatív versenyzéssel kapcsolatos alapfogalmak szorultak pontosításra, mint például a scam értelmezése vagy az ügyfél/ügynökségi szerepkörök határvonalai. A verseny weboldalán minden részlet elolvasható.
A szakmai munkacsoport a nemzetközi trendekre és a hazai piaci igényekre új területeken bővítette az idei versenyszezon kategóriáit, ilyenek többek között a Kreatív Stratégia, a B2B vagy a mesterséges intelligencia (AI) használatával készült megoldások főkategóriái, emellett figyelmet érdemel a bővülő Innovatív platformválasztás (best use of media) főkategóriára is.
Összesen 18 főkategóriában várják a nevezéseket.
A nevezési díjak idén is sávosan emelkednek: minél hamarabb kerül egy alkotás véglegesítésre, annál kedvezőbb a fizetendő ár. Utolsó pillanatos esély is van az alkotások leadására, és véglegesítés utáni feloldásra is van lehetőség - a zsűrizés megkezdéséig -, de ezért extra adminisztrációs díjat számítanak fel.
Újdonság azoknak a leendő nevezőknek, akik az Arany Penge történetében még nem vettek részt a versenyen vagy legalább 2019 óta, hogy kedvezményes, fix áron adhatnak le egy darab nevezést a teljes nevezési időszak alatt és ugyanazt az alkotást díjmentesen indíthatják plusz egy másik kategóriában is.
Várják senior marketingkommunikációs szakemberek jelentkezését a zsűribe, a jelentkezés nem jelent automatikus felkérést.
Aki pedig már a nyári szabadságát tervezi, írja be magának jó előre, hogy 2024. július 18-án csütörtök este Arany Penge díjátadó buli!