Már Magyarországon is elérhetők a Rakuten Viber kiterjesztett valóság (AR) lencséi. Az alkalmazás emellett elhozza a Bitmojikat is, az avatarok személyre szabott, rajzolt verzióit, amelyeket fotókhoz és videókhoz is hozzáadhatunk matricák és emojik készítésekor. A lencsék a Viber és a Snap Inc. (a Snapchat fejlesztője) együttműködése során készültek.
Az AR lencsék érdekesebbé, szórakoztatóbbá és emlékezetesebbé teszik a kommunikációt. A felhasználók rengeteg kreatív filter közül választhatnak, fotókat és videókat készíthetnek, amelyeket elküldhetnek barátaiknak a Viberen, vagy más platformon is közzétehetik ezeket. Az AR lencsék a legkisebb mimikai változásokra is reagálnak, a felhasználók mosolyoghatnak vagy kacsinthatnak, a lencse leköveti arcuk mozgását, extra kreativitást adva a tartalomhoz.
Számos lehetőség áll a felhasználók rendelkezésére:
Eszközöket és textúrákat adhatunk az arcunkhoz, testrészeinkhez vagy módosíthatjuk hátterünket, például tollak, kalapok, tetoválások, festések vagy grafikák segítségével.
Valósághű szépítő lencsék, amelyekkel megváltoztathatjuk külsőnket, sminket, csillogást vagy akár új frizurát választhatunk.
A teljes átalakulást nyújtó lencsékkel állatokká változhatunk.
A kiterjesztett valósággal rendelkező Gamification lencsékkel a felhasználóknak feladatokat kell teljesíteniük. Ezeket egymásnak is elküldhetik a csevegők, így versenyezhetnek egymással.
A funkciót 30 lencsével indította el a Viber és természetesen máris elérhető több Magyarországra szabott, egyedi filter is. A Nosalty lencséje például nem más, mint egy végtelenített étkezőasztal, amelyen játékos formában élvezhetjük a klasszikus, vasárnapi ebéd legfinomabb fogásait, így azt is megehetjük, ami már nem fért belénk.
A pályaválasztás előtt álló diákok a Viber segítségével megnézhetik, hogy melyik szakma lenne ideális nekik a játékos, szakmaválasztó lencsének köszönhetően, amely véletlenszerűen generálja az elképzelhető jövőbeli szakmákat.
A vállalat jelenlegi tervei szerint 2021 végéig 300 filterrel bővítik az AR lencsék választékát, és havi rendszerességgel érkeznek új és kreatív kontentek.
„Az elmúlt év során rohamos ütemben erősödött az online kommunikáció, ezzel együtt pedig nőtt az igény a változatos önkifejezésre is. Szeretnénk megadni a lehetőséget minden felhasználónknak, hogy az AR lencse technológia segítségével éljenek kreatív energiáikkal és minél színesebben fejezzék ki önmagukat” - mondta el Atanas Raykov, a Rakuten Viber EMENA vezető igazgatója.
A Viber partnereinek arra is lehetőségük nyílik, hogy márkajelzéssel ellátott lencséket adjanak hozzá a csevegő applikációhoz. A WWF, az FC Barcelona és az Egészségügyi Világszervezet is készült saját filterrel, a jövőben pedig több hazai partner által készített lencse is bekerül majd az alkalmazásba.