Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az is, hogy a 16-34 évesek ma már nagyobb valószínűséggel keresnek fel közösségi felületeket, ha márkákkal kapcsolatos információkat keresnek, mint keresőt.

Az átlagos napi internethasználat az elmúlt évben közel 5%-kal csökkent globális szinten, és jelenleg 6 óra 37 percet tesz ki – derül ki a We Are Social kreatív ügynökség és a Meltwater közösségi és médiainformációs cég legújabb, a közösségi média és a digitális trendekről szóló „Digital 2023” című éves jelentéséből. A közösségi platformokon töltött átlagos idő viszont már naponta több mint 2,5 – ez az elemzés szerint 40 perccel több, mint a televíziós és kábeltelevíziós műsorok nézésére fordított idő.

Az elemzés szerint a 16-34 évesek ma már nagyobb valószínűséggel keresnek fel közösségi hálózatot, ha márkákkal kapcsolatos információkat keresnek, mint keresőt, előbbi megoldást 48, utóbbit 45 százalékuk említette első helyen. A világ közösségi média felhasználóinak fele állítja, hogy aktívan látogatja ezeket a felületeket, hogy többet tudjon meg a márkákról és megnézze azok tartalmait.

A TikTok vezeti a közösségi médiaplatformok globális listáját, ha az egy felhasználóra jutó, androidos eszközökön eltöltött időről van szó, amelyet a YouTube és a Facebook követ.

A tanulmány eredményei azt mutatják, hogy az emberek céltudatosabb internethasználatra törekszenek, és a mennyiség helyett a minőségre helyezik a hangsúlyt. Ennek ugyan némileg ellentmond az, hogy az algoritmikusan vezérelt platformok, például a TikTok nagyon előre tört; viszont az biztos, hogy több időt töltenek a közösségi oldalakon, változnak az általuk használt platformok, és az is változik, hogyan használják azokat a márkákkal kapcsolatban.

A marketingeseknek jobban meg kell érteniük a különböző közösségi platformok vásárlói döntésekben és magatartásban játszott szerepét, és olyan releváns tartalmat kell nyújtaniuk, amely mind ott, mind más digitális csatornákon képes megragadni a figyelmet és elköteleződést eredményez.