Az RTL Klub szombat esti sorozata a heti toplista második helyén végzett, pedig nem csökkent a nézőszáma. A vasárnap esti Álarcos énekes bizonyult a legnézettebb műsornak. A TV2-s produkciók közül az Exatlon és a Tények érte le a legjobb nézettséget.
Egy százalékpontot távolodott egymástól múlt héten az RTL Klub és a TV2 a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 0,9 százalékkal nőtt, a TV2-é 0,1 százalékponttal csökkent. Az RTL Klub így 15,8 százalékon, a TV2 11,8 százalékon állt, azaz kerek négy százalékpontot tett ki a közöttük lévő differencia.
A TV2 megnyerte a péntek estét, azonban a hét többi napjának főműsoridejét az RTL Klub húzta be. Az RTL Klubnak különösen a vasárnapja volt nagyon erős: 21,2 százalékos share-t produkáltak, miközben a fő konkurens 8,4 százalékos közönségarányt ért el.
Múlt héten egyébként mindenki más elől is nagyon elhúzott az RTL Klub és a TV2. Jól mutatja ezt, hogy a 18-49 éveseknél és főműsoridőben a harmadik és negyedik legjobb eredményt elérő csatornák – a Cool és a Film+ – is mindössze 3,6 százalékos share-rel zárták a hetet.
Csatornacsoportok terén (szintén 18-49 évesek és főműsoridő) az RTL Magyarország nyerte a hetet 28,1 százalékos közönségaránnyal. A TV2 Csoport 24,6 százalékot hozott össze.
A három legnagyobb nemzetközi tévés portfólió közül az AMC és a Viacom holtversenyt produkált, 6-6 százalékos heti share-rel, a Sony csatornái pedig 4,5 százalékos közönségarányt értek el.
6. hét / 5. hét / 4. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,8% / 14,9% / 14,6%
TV2 – 11,8% / 11,9% / 12,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (6. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 9,8% (11%)
Híradó – 19,6% (20,6%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17,3% (19,3%)
Drága örökösök – 17,8% (18,5%)
Bátrak földje – 10,4% (12,1%)
TV2
Remények földje – 6% (7,4%)
Tények – 13,4% (14,1%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,6% (13,8%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 12,5% (13,9%)
Exatlon Hungary – 14,8% (15,2%)
A hétköznapi állandó műsoroknál nem történtek nagy mozgolódások. Azaz az RTL Klubon a Híradó, Fókusz, Drága örökösök még mindig nagyon erős nézettséget hoz. A Bátrak földje viszont le van maradva az RTL Klub átlagától, ráadásul múlt héten megtört a korábbi időszakban látott növekedésük is.
A TV2-n a Tények, Tények Plusz, a Mintaapák és az Exatlon is hozta a csatornaátlag feletti szintet. Főleg az utóbbi teljesített jól ebből a négyesből. A Mintaapáknál a korábbi héthez képest egy jelentősebb – 1,4 százalékpontos – csökkentést látni a heti átlagos share-ben.
A hétvége már több érdekességet hozott. Az RTL Klub vasárnap este egy last minute bejelentést követően műsorra tűzte az Álarcos énekes című műsort, ami meglepően erős – X-Faktor-szintű – nézettséggel nyitott. A 18-49 éveseknél 489 ezer nézővel és 28,6 százalékos share-rel. A teljes lakosságnál pedig 1,36 millió nézővel és ugyancsak 28,6 százalékos közönségaránnyal.
Ezzel az új műsor a heti toplista élén végzett, ami azt is jelenti, hogy A mi kis falunknak be kellett érnie a nézettségi toplista második helyével. Az RTL-es sorozat a kereskedelmi célcsoportnál 390 ezer, a teljes lakosságnál kerek egymillió nézőt vonzott.
Múlt héten a 18-49 évesek körében a TV2 legnézettebbje az Exatlon pénteki adása volt (ennek köszönhetően nyerték meg a pénteki főműsoridőt), miután 254 ezres nézőszámot produkált. A teljes lakosságnál pedig a hétfői Tények miatt kapcsoltak a legtöbben a TV2-re, ami szám szerint 822 ezres nézettséget jelentett.
A Duna Tv-n futó A Dal múlt héten egy kicsit összekapta magát. A 18-49 éveseknél 26 ezerről 35 ezerre, a teljes lakosságnál pedig 204 ezerről 211 ezerre nőtt a produkció nézettsége. Ez azért továbbra sem valami erős eredmény. A 18-49 éveseknél a hét 50 legnézettebb produkciója közé sem jutottak be (ahhoz legalább 54 ezer néző kellett volna), a teljes lakosságos heti toplistán pedig a 31. helyen végeztek.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.