- Hirdetés -

Már sörízű szörpöt is vehetünk

|

- Hirdetés -

Több generáció is elmondhatja: málna vagy narancsszörpön nőtt fel, gyermekkorában nem fordulhatott elő, hogy ne legyen belőlük néhány üveggel a kamrában. Akkoriban még nem volt ennyiféle üdítőital, mint ma, és szörpök terén is főként e két íz közül lehetett választani. Napjainkban elképesztően széles kínálatban van részünk szomjoltók terén is, azonban ez a jellegzetesen magyar termék, nemhogy a feledés homályába veszne, de csillapíthatatlanul tündököl, sőt, képes rugalmasan illeszkedni az évről-évre megjelenő, legmodernebb trendekbe.

A szörpök mindig is egy gazdaságos, pénztárcabarát alternatívaként voltak jelen a kereskedelemben, hiszen áruk a gyümölcsitalokénál lényegesen kedvezőbb. Mágel Ágnes, a FruttaMax szörpöket gyártó Yuva Kft. tulajdonos ügyvezetője szerint ez sikerének egyik titka.

„Nem beszélve arról, hogy míg gyümölcslevek esetében egy kész ízt kap a fogyasztó, a szörpöket tetszése szerint alakíthatja. Ha erőteljesebb, élénkebb ízt szeretne, többet tölt a poharába, ha pedig könnyed, alig érezhető ízesítésre vágyik, akkor kevesebbet” – jegyezte meg Mágel Ágnes.

Ízek terén csak a képzelet szab határt

A gyártók ma már ebben a termékkategóriában is bátran kísérleteznek, és bár továbbra is az alapízek, a málna és a narancs a legkedveltebbek, de az emberek szeretik és várják az újdonságokat, különlegességeket. Szinte nincs olyan gyümölcsíz, amiben ne készülnének szörpök, az izgalmas egzotikus gyümölcsökön át a bogyós változatokig.

Trendkövetésben az élvonalban

A szörpök, amellett, hogy ízek vonatkozásában erőteljesen felvették a versenyt az üdítőitalokkal, a kor jellemző trendjeibe is belesimulnak. Az egyik divatos irány a cukormentességre, illetve csökkentett cukortartalomra való törekvés itt is megjelenik. Az egészségügyi vagy más okokból ilyen típusú élelmiszereket választóknak szörpök terén sem kell kompromisszumot kötniük, számos íznek létezik „egészséges” alternatívája.

„A másik lényeges vonal a minél magasabb gyümölcstartalom elérése, amit mostanában igen megnehezítenek az elszabadult alapanyagárak. Cégünk azonban mindig elkötelezett volt a magas minőség mellett, így ebben nem alkuszunk” – avatott be a FruttaMax szörpök gyártója. Az elmúlt évben a gyártókat a NETA törvény változása döntés elé állította, miszerint vagy megemelik termékeik gyümölcstartamát 50 % - ra, vagy literenként a NETA adótartalmát kell beépíteniük termékeik árába. A gyártók úgy döntöttek, hogy megemelik a gyümölcs százalékát, így a fogyasztók mára már sokkal magasabb gyümölcstartalmú termékeket vásárolhatnak a boltok polcain.

A változás hogyan érintette Önöket, ezáltal termékeiket?

„Szörpjeinket a kezdetektől 50 % gyümölcstartalommal gyártottuk, így a NETA törvény változása nem érintett minket, de az új jogszabály viszont egy nagyon fontos termékelőnytől megfosztotta termékeinket. Mi mindig arra törekedtünk, hogy a versenytárs szörpöknél a FruttaMax magasabb gyümölcstartalommal készüljön, ezért arra a döntésre jutottunk, hogy mi 60 %-ra növeljük a gyümölcstartalmat. A rendkívül magas hígíthatóság, és ezáltal az előnyös késztermék liter ár is fontos szempontot élvez. Egy palackból 12 liter késztermék készíthető, ezáltal a környezetterhelés is sokkal kisebb.”

Sör vagy Szörp, Szörp vagy Sör?

Fogósnak tűnik a kérdés, mégsem az! Termékfejlesztés terén a Yuva Kft igyekszik élen járni az innováció terén, így a sör íz kedvelői már szörp formájában is fogyaszthatják kedvenc italukat, és alkoholtartalom nélkül, tökéletes sörélményhez juthatnak a FruttaMax Radler malátás szörp által.

„Azt gondoltuk, hogy ha a sörgyártók megjelenhetnek gyümölcsös ízekkel, miért ne jelenhetne meg egy szörpgyártó sörízű termékkel? Kitaláltuk és meg is valósítottuk a Radler szörpöt! A nyár közeledtével kitűnő kelléke lehet a kerti partiknak is, hiszen a többi szörpünkhöz hasonlóan magas hígítási aránnyal rendelkezik, egy 0,5 literes palackból szénsavas vízzel hígítva 12 liter radler készíthető” – ismertette Mágel Ágnes.

Gondolom itt még nincs vége a meglepetéseknek?

Nincs, hiszen cégünk elkészítette új termékcsaládja első termékét. Ez egy soft drink szirup, a FruttaMax tonic, mely már a kereskedelmi forgalomban elérhető, hasonlóan társaihoz, 0,5 literes kiszerelésben kapható az üzletek polcain. Termékünkből 12 liter késztermék készíthető tetszés szerint mentes vagy szénsavas vízzel hígítva. Egyébként FruttaMax szörpjeink kitűnő alapanyagok limonádék, koktélok készítéséhez, sőt a különböző szódagépekhez is.

Gyermeknapi ajándék a kicsiknek

Hogy a szörp fogyasztása a gyermekek számára ne csak ízélményt nyújtson, hanem külsőleg is tetszetős legyen, az általuk kedvelt rajzfilm figurákkal is készítünk szörpöket. A tavalyi évben a Mancs őrjárat figurái köszöntek a gyermeknapra rájuk, az idei évben pedig a Gummibär - Gumi macis csomagolásba öltöztettük a palackokat, sőt 2 új ízzel, a rágógumi és a tutti-frutti ízekkel kedveskedünk a legfiatalabb korosztálynak.

„Fontos számunkra, hogy a szörpfogyasztás hagyományát fenntartsuk, és minél szélesebb körű felhasználását népszerűsítsük. Felhasználható süteményekhez, joghurthoz, fagylatra, sőt még ízesíthetünk vele forró vagy hideg teát is. A variációknak csak a fantáziánk szabhat határt” – zárta gondolatait a Yuva Kft. tulajdonos ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, hol nőttek legnagyobbat az ingatlanárak

A money.hu legfrissebb elemzésében összefoglalta az elmúlt 5 év legdinamikusabb drágulását mutató települések top 10-es listáját. Az ingatlan.com adatai felhasználásával összeállított toplistán ott van Baranya és Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye több települése is. A szakértők kitértek...

Idén is jön a Balaton-átúszás

Július 20-án Révfülöpről rajtol és Balatonbogláron ér célba az ország legnépszerűbb nyíltvízi szabadidősport-eseménye, a 42. Lidl Balaton-átúszás. A szervezők idén is tízezret meghaladó indulót várnak a Balaton-partra, akik „megúszhatják” a klasszikus 5,2 km-es távot,...

Újabb lökés a magyar animációnak, átfogó stratégia készül

A magyar animáció fejlesztéséért indított cselekvési program tervezetét ismertette a MOZ.GO fesztiválon Veszprémben Káel Csaba kormánybiztos, Fülöp József MOME rektor és Pesti Ákos mozgóképipari kormányfőtanácsos a magyar. A hazai animáció ipar felívelő szakaszát éli,...

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...